spinningwheels schreef: 21 mei 2024 23:45
Eigenlijk is zo,n low noise ding het net ( helemaal ) niet.
1 fase pittige aanloop stroom nag je eigenlijk wel een aparte groep voor aan gaan leggen.
niet al te veel opbrengst en een redelijk beroerde inschakelduur.
Klopt als je gedurende langere tijd meer lucht nodig hebt ben je beter af met een schroefcompressor maar die zijn meteen 10x zo duur.
Ik heb een gewone olie directe zuigercompressor voor als ik meer lucht nodig heb maar dat is denk ik nog geen 20% van de tijd.
Die is zo lawaaierig dat je voor de gewonen normale lage lucht dingen prima een low noise er naast kunt zetten.
Ik ga het wel zien en aanloopstroom van die grote is vele malen hoger dan van die kleinere low noise
geïsoleerde kist eromheen met de lucht aanvoer naar buiten, en de inlaat van de compressor goede demper er op.
Tenzij je een vrij grote kist maakt lijkt me dat niet de levensduur ten goede komen, de reden dat de duty cycle 20/80 bij low noise is en 50/50 bij olie compressoren is de temperatuur van de cilinderkoppen. Bij een geisoleerde kist wordt dat er niet beter op.
Wat iemand anders (geloof P1 engineering) eerder aanhaalde is dat je de duty cycle kunt verhogen door aktieve koeling op de cilinderkoppen te zetten. Ik heb het niet nodig, grotere bedrijven kopen een schroefcompressor.