Ik gebruik daarvoor een 10% natronloog oplossing (gootsteenontstopper korrels). Dat bewaar ik in een klein plastic medicijnpotje (die deksels sluiten goed). Daar stop ik één frees in die ik een nacht laat staan. Daarna de frees met lauw water afspoelen.herbieferbie schreef: 20 mei 2024 09:48 Heb hier ooit eens gelezen dat er een manier was om de aluminium , aanslag of hoe noem je dat van je frezen te kunnen verwijderen door ze een tijdje ergens in te leggen, een chemisch goedje, maar kan het niet terug vinden.
Op werk hadden ze het over natronloog ???
Voor de rest, zoals gezegd, bril dragen en de korrels in porties bij het water voegen en het flesje voorzichtig "schudden" zodat de korrels oplossen. Ik zet het potje in de gootsteen met wat water om te koelen.
Mocht je wat in de ogen krijgen, meteen naar de douche het oog 10 minuten uitspoelen (oog open houden met één hand) met een zachte straal lauw warm water.
Krijg je wat op de handen, dan goed wassen met water gedurende 1 minuut. Is alles klaar, dan ook de handen wassen met water gedurende één minuut.