https://www.machineseeker.com/holzfraes ... /i-9065615

Moderator: Moderators

Je noemt een van de twee belangrijkste redenen waarom hout geen goede materiaal is om professionele cnc's mee te maken en wuift ze dan weg.Sven schreef: 27 jan 2024 07:02 Ik neem aan dat je hiermee bedoeld dat een houten cnc geen goede cnc kan zijn?
Volgens mij zijn er maar 2 dingen die het lastig maken om een goede cnc van hout te maken:
De vlakheid van het materiaal en de hardheid om de rails aan vast te schroeven. Voor de rest kan het denk ik prima.
Maar dan zie ik in de foto's geen reden te geloven dat ze dat daadwerkelijk hebben opgelost, en ik zie ook geen reden dat deze beter is dan een stalen.
Precies.xander janssen schreef: 27 jan 2024 13:15 Als de toepassing foam snijden is, zoals de laatste seconden suggereren, dan komt het niet op een paar micrometer en vind ik dit modulaire concept en gebruik van materiaal mooi om te zien en m.i. nog bruikbaar ook.
Mja, wil ik best geloven dat bovenstaande machine voor foamsnijden is. Maar daarvoor kan ik een machine bouwen uit tandenstokers bij wijze van spreken en die zal het ook doen.xander janssen schreef: 27 jan 2024 13:15 Als de toepassing foam snijden is, zoals de laatste seconden suggereren, dan komt het niet op een paar micrometer en vind ik dit modulaire concept en gebruik van materiaal mooi om te zien en m.i. nog bruikbaar ook.
Dat denk ik ookhugo stoutjesdijk schreef: 27 jan 2024 14:26 Waarschijnlijk zijn er ook nog voordelen aan dit concept.