Het Grote You Tube Topic

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
DaBit
Donateur

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door DaBit »

serum schreef: 02 dec 2024 16:15 11-51 is absurd. Dat is een mooie frisbee/pannenkoek.
Vind ik ook.
Nu is dat ding (Cube Kathmandu) eigenlijk ook gewoon een MTB met bagagedrager, spatborden, lampjes en toerbanden, dus vandaar dat bereik denk ik.
Overigens is modelletje MTB-met-lampjes ook redelijk precies wat ik zocht; actieve zithouding vind ik prettig en het komt mij regelmatig uit om van de gebaande paden af te wijken wat de vervoersmiddelen dan maar moeten accepteren. Ik stond afgelopen zaterdag nog vast in een modderpoel, wiel wel draaien maar vooruit komen ho maar. Alleen die casssette is overkill, zeker in combinatie met de motor. Wat zo'n performance CX blablabla motor is, dus nog meer overkill. Op Nederlandse asfaltweg heb ik die 85Nm niet nodig en in de blub kan ik het koppel niet overbrengen met de banden. Maar ik wil wel dat die motor voluit meedoet zo gauw ik begin te trappen en niet over 5 seconden tijd langzaam opbouwt omdat anders de berijder kan schrikken, en die CX is de enige die dat doet, bij Bosch tenminste. Allemaal overkill dus, maar ik ben er toch een heel stuk blijer mee dan met de verstandige keuze die ik had.

Magoed, voordeel van een derailleur; monteer een andere cassette en klaar. Wat dat betreft snap ik de keus van die Ratio Zero om een fietsding te maken ook niet zo; juist op fietsen heb je al genoeg keus.
En stug vol blijven houden dat wielrenners het uitschot van de straat zijn.
Oh, jazeker. Een kudde op hol geslagen wilde bisons is er niks bij. :mrgreen:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Bericht door Arie Kabaalstra »

serum schreef: 02 dec 2024 16:15 En stug vol blijven houden dat wielrenners het uitschot van de straat zijn.
Gelukkig herken ik mezelf niet in die kwalificatie.. Ja.. ik hou er zelfs na mijn zware ongeval op de pedalen nog altijd een stevig tempo op na, puur op kuitenkracht.. geen batterijtjes aan mijn Fiets.. 9 ('k heb zelfs geen Fietscomputer op mijn Jan Janssen uit 1978..)
't barst hier van de Fietspaden en parallelwegen.. dus daar maak ik dan ook gretig gebruik van.. geen zin om het overige verkeer te frustreren met mijn zucht naar snelheid op de pedalen.. als ik fietsers voor me zie die 't fietspad versperren door op een slakkegangetje naast elkaar van het landschap genieten, dan is een klein belletje genoeg.. doorgaans.. Ik steek zelfs mijn hand uit als ik af moet slaan.. (deed ik op de motor ook wel.. omdat richtingaanwijzers gek genoeg nog altijd niet verplicht zijn.. :lol: )
serum
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Bericht door serum »

Groepjes. Vaak is dat niet gezellig. Testosteron/adrenaline en ego nemen snel de overhand voor de meeste mannetjes. De laatste 2,5 jaar van het basisonderwijs heb ik 5 dagen per week van Zwolle naar Kamperveen gefietst (44km per dag). Heb er geen fietstrauma aan overgehouden, mag het nog steeds erg graag doen. IJssel of sneeuw, daar ging ie. Denk dat het in de huidige tijd onder onverantwoord ouderschap valt. Als je in de stad woont en 4km moet fietsen als 14 jarige, dan heb je al een elektrische fiets verdiend volgens je ouders. Niets dan het allerbeste voor je pareltjes natuurlijk.
hainjedaf
Donateur
Been thanked: 1 time

Bericht door hainjedaf »

Krijgt hij een servo te leen.... LOL

Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi (ter verkoop) & Core One met buddycam (hij doet het!)
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Sven
Contacteer:

Bericht door Sven »

Heel interessant hoe ze mensen dingen laten doen op machines die het ook zelf kunnen:
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Hessel Oosten
Contacteer:

Bericht door Hessel Oosten »

Allerlei kreativiteit, mechatronica, 3D-printen, goedkope Solidworks en heel veel lol.

Hessel
Sven
Contacteer:

Bericht door Sven »

Nen ganz grosse Menge Handarbeit mit nen kleiness bischen Cnc:

Swake
Donateur
Contacteer:

Bericht door Swake »

Ietwat ander soort servo motor

When it fits stop using the hammer.
Sven
Contacteer:

Bericht door Sven »

Deel 2, met leuke gereedschapbouw:

FreesKever

Bericht door FreesKever »

Meer techniek op de lagere school... En ook thuis.

't ziet er uit als een meisje van 10 die pappa staat te helpen achter de freesmachine...

https://www.youtube.com/watch?v=oA-j6SuUpho
Markus
Donateur
Contacteer:

Bericht door Markus »

Sarcasme aan: Ronde geleidingen zijn natuurlijk slap en waardeloos en een hobby cnc gaat je toch minimaal 2500 euro kosten

Sarcasme uit:

Deze meneer bouwt een micro cnc voor $74,92 en freest daar aluminium mee, surface finish is natuurlijk bagger maar toch bruikbaar voor vele hobby toepassingen

Greetz,

Markus
Laatst gewijzigd door Markus op 09 jan 2025 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Huub Buis
Donateur
Has thanked: 3 times

Bericht door Huub Buis »

FreesKever schreef: 01 jan 2025 15:02 Meer techniek op de lagere school... En ook thuis.
't ziet er uit als een meisje van 10 die pappa staat te helpen achter de freesmachine...
https://www.youtube.com/watch?v=oA-j6SuUpho
Met stalen profielen als spacer en een niet gefreesde kant gebruiken als referentie, niet echt een voorbeeld van hoe het moet.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
VDFman
Donateur

Bericht door VDFman »

FreesKever

Bericht door FreesKever »

Vooruit dan maar, ik hap...
Markus schreef: 09 jan 2025 14:27 Sarcasme aan: Ronde geleidingen zijn natuurlijk slap en waardeloos en een hobby cnc gaat je toch minimaal 2500 euro kosten

Sarcasme uit:
Greetz,
Markus
Zonder sarcasme:
Wat hij doet met dat stuk plastic zou ik geen frezen durven te noemen. Aftekenen en dan met een handzaag zagen en gaten boren met een klolomboormachine is dan nog een stuk nauwkeuriger, sneller, en geruis armer.

Onderstaande is nog wel redelijk. (Freeswerk begint op ong. 10:20). En dat met houten zijkanten. 't is een manier om je eigen machine te "bootstrappen". Ik heb het filmpje niet helemaal gezien (veel freeswerk is ook versneld) Ik vermoed dat die machine meer dan 3 uur aan een stuk herrie heeft staan maken voor een zo'n stuk aluminium. Maar als hij eenmaal z'n nieuwe zijkanten heeft, kan het daarna een stuk vlotter.

En EUR2500 hoeft ook niet echt. De blauw geanodiseerde machine's van aliexpress (met ondersteunde vierkante railzen) kost ong. EUR1200, en met de "low cost EUR 500" machine van Instructables (ook combinatie hout / Aluminum kokers) die ik al een paar keer heb aangehaald ziet er ook uit alsof je er iets heel redelijks mee kunt maken in een acceptabele tijd.

Die Meneer de Bonte die staat te riffelen is wel indrukwekkend. Mooie oude schaafmachine met een 4e as.
Plaats reactie