Vind ik ook.
Nu is dat ding (Cube Kathmandu) eigenlijk ook gewoon een MTB met bagagedrager, spatborden, lampjes en toerbanden, dus vandaar dat bereik denk ik.
Overigens is modelletje MTB-met-lampjes ook redelijk precies wat ik zocht; actieve zithouding vind ik prettig en het komt mij regelmatig uit om van de gebaande paden af te wijken wat de vervoersmiddelen dan maar moeten accepteren. Ik stond afgelopen zaterdag nog vast in een modderpoel, wiel wel draaien maar vooruit komen ho maar. Alleen die casssette is overkill, zeker in combinatie met de motor. Wat zo'n performance CX blablabla motor is, dus nog meer overkill. Op Nederlandse asfaltweg heb ik die 85Nm niet nodig en in de blub kan ik het koppel niet overbrengen met de banden. Maar ik wil wel dat die motor voluit meedoet zo gauw ik begin te trappen en niet over 5 seconden tijd langzaam opbouwt omdat anders de berijder kan schrikken, en die CX is de enige die dat doet, bij Bosch tenminste. Allemaal overkill dus, maar ik ben er toch een heel stuk blijer mee dan met de verstandige keuze die ik had.
Magoed, voordeel van een derailleur; monteer een andere cassette en klaar. Wat dat betreft snap ik de keus van die Ratio Zero om een fietsding te maken ook niet zo; juist op fietsen heb je al genoeg keus.
Oh, jazeker. Een kudde op hol geslagen wilde bisons is er niks bij.En stug vol blijven houden dat wielrenners het uitschot van de straat zijn.