Zijn de personeelstekorten aan het toeslaan?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Kjelt
Donateur

Re: Zijn de personeelstekorten aan het toeslaan?

Bericht door Kjelt »

DaBit schreef: 07 okt 2024 12:02 Er zou een wet moeten komen die voorschrijft dat instanties die van jou tijd vragen je ook een vergoeding voor die tijd moeten geven. Halfuur in de wacht? Hoppa, tegen het standaardtarief van 60 euro per uur is dat dan 3 tientjes die ze je moeten betalen. Dat zal ze leren! :mrgreen:
Anderhalve maand terug probleempje met FedEx.
Pakje uit de USA zou dinsdag bezorgd worden (volgens hun eigen indicatie) en werd vrijdag er voor al bezorgd maar er was niemand thuis (gek he?)
Dus briefje in de bus: "Bel xxxxxxxxxx zo spoedig mogelijk anders wordt het pakje geretourneerd"

Dus ik xxxxxxxxxxxx bellen en krijg een AI aan de lijn. :evil: :evil: :evil:
Ik heb echt van alles geprobeerd om die AI uit te leggen dat ik mijn pakje wilde ophalen maar begrijpen ho maar.

Na 3x bellen (want als de AI het niet weet kreeg ik een ander nummer wat ik moest bellen waar niet opgenomen werdt) met de AI heb ik maar zeventwintig keer achter elkaar tegen dat ding geroepen: "ik wil een mens spreken" en dat hielp, kreeg ik opeens wel een echte mens aan de lijn.
Alles bij elkaar inderdaad anderhalf uur bezig geweest.
hugo stoutjesdijk
Donateur
Been thanked: 3 times
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Als ze bij FedEx ook zo slim worden om met WhattsApp te gaan communiceren zou het allemaal veel simpeler gaan.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
hainjedaf
Donateur
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Bericht door hainjedaf »

hugo stoutjesdijk schreef: 07 okt 2024 13:19 Ik had een dingetje met m'n slimme meter, duurde ook eindeloos met wazige vragen enz.
Na 1 appje op de juiste toon was het in eens opgelost. :lol:
Je moet die werkgevers gewoon helpen met het opleiden van hun personeel.
Ik denk dat ze dit stuk handleiding groot uitgeprint hebben en op het bord geprikt. :lol:
Achja... Mij noemen ze autistyisch,

Toch schijn ik vaker en duidelijker te communiceren dan wenselijk.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi (ter verkoop) & Core One met buddycam (hij doet het!)
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
spinningwheels
Contacteer:

Bericht door spinningwheels »

hainjedaf schreef: 07 okt 2024 21:19
Achja... Mij noemen ze autistyisch,

Toch schijn ik vaker en duidelijker te communiceren dan wenselijk.
Gewoon lekker zeggen wat je denk zonder filter. En als iemand daar dan comentaar op heeft, " ja maar kan er niets aan doen ben autistyisch" LOL
In theorie kan ik praktisch alles
hainjedaf
Donateur

Bericht door hainjedaf »

spinningwheels schreef: 07 okt 2024 23:24
Gewoon lekker zeggen wat je denk zonder filter. En als iemand daar dan comentaar op heeft, " ja maar kan er niets aan doen ben autistyisch" LOL
ik ben daar veel verder in...

Ik pas mij binnen grenzen aan en werk aan mezelf. Als dat niet lukt, vervelend, praten we erover. Lukt dat ook niet: jammer dan...
Ja, je bilbalboekje wordt daar dunner van, maar wat er in blijft staan zijn mensen die je begrijpen en waar je je comfortabel bij voelt.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi (ter verkoop) & Core One met buddycam (hij doet het!)
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
TestCase

Bericht door TestCase »

hainjedaf schreef: 08 okt 2024 07:54 Ik pas mij binnen grenzen aan en werk aan mezelf.
Ja, dat deed ik vroeger ook, constant. Het is een goed glijmiddel, dat ook heel goed werkt, als je het niet erg vindt jezelf en de waarheid tekort te doen. Ik denk dat dat accommoderen genoemd wordt.

Toen ik in Taiwan eens met een groep meiden op stap was (ik was vroeger best wel knap en begeerlijk, niet dat je dat daar als Blanke Man nodig hebt/had maar het maakt het wel meteen een heel ander verhaal dan de nerd die nu ook eens 'succes' heeft op zijn Big in Japan's) vroegen ze mij of ik Aziatische meisjes leuk vond. Uiteraard ja, ik ga niet liegen en in één adem een vrouw of een aantal vrouwen beledigen. Toen de vraag kwam waar de verschillen lagen (verleden tijd, en met de nadruk daarop) met Europese vrouwen werd het al wat moeilijker. Ik wist uiteraard wat het was, maar de vinger erop leggen en het in woorden omzetten was toch nog wat te hoog gegrepen. Toen zei één van die dames: "Asian girls are very accommodating" en inderdaad, dat vatte het hele zaakje zowat samen in één woord.

Dat was ik ook, omringd door mongolen en criminelen (niet in Taiwan, maar in mijn wereld), en toch maar alles doen om niemand op de teentjes te trappen want anders zou ik weer de 'slechte' zijn. En iedere keer ik de 'slechte' was, werd dat ook bijzonder professioneel buiten proportie geblazen en tot op de laatste zure druppel uitgemolken.

Dat soort volk zijn de vlooien in je pels, en net als vlooien bijzonder moeilijk vanaf te geraken. Maar eenmaal er vanaf, komen ze nooit meer in je pels, daar zorg je zelf wel voor.

hainjedaf schreef: 08 okt 2024 07:54 maar wat er in blijft staan zijn mensen die je begrijpen en waar je je comfortabel bij voelt.
Ja, daar had ik er ook heel wat van. Maar in mijn geval bleken dat ook allemaal accommodeerders te zijn en in veel gevallen zelfs parasieten. Niet bepaald het soort mens dat als een rots in de branding staat waar je wel eens een touw aan kunt knopen wanneer de zaakjes te woest worden en je dreigt te pletter te slaan. Dat kan in jouw geval helemaal anders zijn!

Ik ken je niet, en ik ga enkel af op wat ik hier van je gelezen heb over de jaren.

Afbeelding

Ik heb niet in je schoenen gelopen maar ik denk dat Jung en Paracelsus aan iemand als jij wel eens besteed zouden kunnen zijn. Misschien heb je je daar al in verdiept, goed mogelijk denk ik. Jung schreef een Rood Boek, je kan het lezen, voor wat het waard is, maar de bedoeling is dat mensen hun eigen Rood Boek schrijven. Dit gezegd zijnde, ik denk niet dat de meeste mensen een Rood Boek zouden moeten schrijven. Jung dacht dat hij gek aan het worden was en Nietzsche is er effectief gek van geworden. Maar sommige mensen zouden niet mogen nalaten hun Rood Boek te schrijven, nadat ze de risico's afgewogen hebben en ze ook aanvaard hebben.
TestCase

Bericht door TestCase »

Meer censuur?!
Het gedeelte dat over censuur ging gecensureerd! The writing is on the wall.
Mcgyver

Bericht door Mcgyver »

Dingen die niet op forum thuishoren worden verwijderd, heeft niets met sensuur te maken.

Voor politieke praat zijn andere fora te vinden.
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
serum

Bericht door serum »

Je drang om censuur te bewijzen lijkt groter dan je begrip dat dit niet de plek is voor politiek en je overtuigingen.

Je bent al eerder gewaarschuwd, dit is de grens.
TestCase

Bericht door TestCase »

Hoe je in een post over Jung en Paracelsus, en in feite een post hoe deze heren (en anderen) de weg toonden naar het helen van je mens-zijn (helen zowel in de zin van één geheel worden als in de zin van genezen, wat trouwens beiden één en hetzelfde is in deze optiek), een politieke boodschap leest, is mij een raadsel.
Maar wie weet, misschien is de wereld al zover heen, dat we panisch worden bij alles wat het compleet foute status quo niet naar de mond praat. Ik stel enkel vast, en het ziet er niet goed uit.
Die post was gericht aan de persoon aan wie ze gericht was, en ze was te lezen voor iedereen die dat wilde om eruit te halen wat ze willen. Wil je ze niet lezen, dan lees je ze gewoon niet.

Wat de censuur betreft, denk ik dat jullie beiden (Serum en Mcgyver) naïef en onwetend zijn.
Wat betekent vrijheid van pers? Wat betekent vrijheid van meningsuiting? Wat betekent recht op informatie? Wat betekent het dat censuur bij wet verboden is? Ik wil het hier met jullie gerust over hebben, privé als dat moet, maar ik denk niet dat jullie daar een boodschap aan hebben. Als ik me vergis, hoor of lees ik het wel.

Rest mij enkel te zeggen dat "ik doe enkel mijn werk maar" en "ik ben maar een vrijwilliger" reuzengrote vrijgeleiden geworden zijn om de wet te overtreden. Dat is de wetteloosheid, iets dat niemand zou moeten willen, behalve dan die wat ad hoc hun regeltjes opmaken en afdwingen (en zelfs die gaan zich de ogen uit de kop janken). Ik heb de complete wetteloosheid meegemaakt (levensbedreigend zoals ik in die post schreef) en als ik andere mensen op de gevaren kan wijzen, dan is dat gewoon mijn plicht.

Afbeelding
hugo stoutjesdijk
Donateur
Contacteer:

Het ging over personeel…
Jij haalt er andere zaken bij, begint te vervelen en heeft in mijn beleving geen raakvlak met het onderwerp, zelfs geen humoristische. Hoe waar je berichten misschien ook zijn.
andrefc101
Donateur
Contacteer:

Bericht door andrefc101 »

Misschien zit er iemand op een verkeerd forum?
hugo stoutjesdijk
Donateur
Contacteer:

andrefc101 schreef: 13 okt 2024 10:17 Misschien zit er iemand op een verkeerd forum?
O, sorry, zoek ik wel verder. ;-)
serum

Bericht door serum »

Nou ja. Je kan niet zeggen dat je geen waarschuwingen hebt gehad. Klaar ermee en genoeg.

Zal voor jou wel in de categorie censuur vallen, maar ik heb daar een andere mening over. Als je iedere half argument aangrijpt om je overtuigingen te publiceren en de diverse waarschuwingen compleet negeert is het over en sluiten.
Gesloten