vacuum tafel Baltisch berkenhout construktie
Moderator: Moderators
-
klaas van gemerden
Re: vacuum tafel Baltisch berkenhout construktie
Idd die dingen zijn hartstikke goed maar daar is de prijs ook naar!
die imi's kosten ook al snel 20 a 25e per stuk, maal 30...
Had je ze niet kunnen hechten?
Had je ze niet kunnen hechten?
Die imi's kosten 6,58 euro per stuk.... dus net geen 200 euro bij elkaar. (maar het geld rolde wel met fikse pijn uit mijn portemoniks
).
De kwaliteit voor dat bedrag is best wel indrukwekkend...
Hechten had natuurlijk ook wel gegaan (heb ook nog 2 groote haakse lasklemen gekocht bij buitelaar...).
Eerst natuurlijk alles hecten en dan pas verder aflassen..., dat geld nu ook voor de werkwijzen met lijmklemmen..
Daarnaast wil ik de rest van het houten frame in elkaar lijmen, dus daar heb ik opnieuw de klemmen voor nodig.
"Vroeger" bij mijn vader in de werkplaats kon ik gebruik maken van 100 a 120 lijmklemmen.
Ik kon er maar niet aan wennen dat ik zelf niet deze hoeveelheden in mijn werkplaats heb liggen
, en greep steeds mis (ondanks ik er al een 20 tal had).
Vandaar de aanschaf van die 30 stuks.... (en daar zal het wel niet bij blijven frees ik :-( )
De kwaliteit voor dat bedrag is best wel indrukwekkend...
Hechten had natuurlijk ook wel gegaan (heb ook nog 2 groote haakse lasklemen gekocht bij buitelaar...).
Eerst natuurlijk alles hecten en dan pas verder aflassen..., dat geld nu ook voor de werkwijzen met lijmklemmen..
Daarnaast wil ik de rest van het houten frame in elkaar lijmen, dus daar heb ik opnieuw de klemmen voor nodig.
"Vroeger" bij mijn vader in de werkplaats kon ik gebruik maken van 100 a 120 lijmklemmen.
Ik kon er maar niet aan wennen dat ik zelf niet deze hoeveelheden in mijn werkplaats heb liggen
Vandaar de aanschaf van die 30 stuks.... (en daar zal het wel niet bij blijven frees ik :-( )
oh haha 
Blijkbaar hebben wij dus geen imi's aangehaald... maakt mij dat merkje ook uit, zolang ze maar niet stuk gaan
Je kunt er nooit genoeg van hebben!
Blijkbaar hebben wij dus geen imi's aangehaald... maakt mij dat merkje ook uit, zolang ze maar niet stuk gaan
Je kunt er nooit genoeg van hebben!
Vandaag eindelijk het frame gelast (na bijna 2 maanden).
Ondertussen bezig met het houten frame wat er tussen in komt...

Ondertussen bezig met het houten frame wat er tussen in komt...
Dat wordt een stevige tafel zeg!Ik zou bijna denken dat het staal overbodig is.
Succes met de verdere opbouw...
Wanneer iets perfect dezelfde maat heeft, dan gebruik je geen nauwkeurig genoeg meettoestel.
Laatste tijd eindelijk weer toegekomen om aan mijn Vacuum tafel te werken.
Voornamelijk een kwestie van veel lijmen....
En ondanks dat ik ruim 50 lijmklemmen nu heb... moet ik nog vaak stoppen met lijmen omdat er een schaarste aan klemmen onstaat..

Nog 1 zijkant vastplakken, en dan volgt de bodem... wordt ook nog een hele klus :-(
Voornamelijk een kwestie van veel lijmen....
En ondanks dat ik ruim 50 lijmklemmen nu heb... moet ik nog vaak stoppen met lijmen omdat er een schaarste aan klemmen onstaat..
Nog 1 zijkant vastplakken, en dan volgt de bodem... wordt ook nog een hele klus :-(
Hoe staat je machine er nu bij? Ik zag in je bouwtopic wel foto's toen je bezig was, maar heb eigenlijk nooit foto's gezien van het eindresultaat, ben er wel nieuwsgierig naar hoe hij nu geworden is.
Gr Sascha
Gr Sascha