Na de laatste paar maanden wat meer ervaring opgedaan te hebben met vacuüm pads , wordt het nu eens tijd het ietjes groter aan te pakken.
Uiteindelijke doel is om tot een vacuüm tafel te komen met een afmeting van ± 1300 X 2600 mm , maar zover is het nog lang niet.
Nu eerst een test met maatvoering van 1200 X 610 mm.
Daarnaast wil ik eigelijk ook wel eens met een cnc-machientje op de cnc opendag staan :-(
Helaas is mijn portaal cnc bank daar wat te groot voor om mee te nemen.
Tijd dus om wat in elkaar te gaan knutselen.
Net als velen van jullie ben ik ook "ooit" eens begonnen met het bouwen van een cnc machientje uit MDF.
Nu wordt het na 15 jaar wel weer eens tijd om op die oorsprong van de cnc "virus" terug te komen , en het eens dunnetjes over te doen.
MDF is dan toch weer niet goed genoeg, en helaas kan ik niet aan de juiste diktes HDF komen (nee watervaste groene mdf is geen hdf !).
Vandaar nu de keuze valt op 18 mm Baltisch berken multiplex in combinatie met veel aluminium.
Wil zo veel mogelijk onderdelen gebruiken die ik nog heb liggen, dus geheel optimaal zal de uitvoering niet worden....
Het is mijn mening dat in hout er best wel wat degelijks valt op te bouwen, mits je maar goed na denkt over het ontwerp...
Deze bovenstaande wensen komen nu samen in onderstaande foto's.
Helaas zijn het gelijk ook voorlopig de laatste foto's aangezien ik komende halfjaar het druk heb met van alles en nog wat .
Maar als er even een uurtje te vinden is zal ik hier aan werken,en verschijnen er foto's hiervan
groet, wouter
oh ja... de houten onderdelen hebik natuurlijk zelf gefreesd