Onze CNC Machine
Moderators: audiomanics, Moderators
Re: Onze CNC Machine
Bedankt voor de reacties.
De motoren steken inderdaad uit, maar vind het niet storend, vind wel leuk om het mechanische gedeelte ook te zien :D
Dnk dat we qua kosten op ongeveer 1000 euro zitten, komt wel nog iets bij.
Hans en Tom, was zeker gezellig, snel nog een keer doen ;) Programma's komen eraan, moet even alles bij elkaar zoeken ;)
De motoren steken inderdaad uit, maar vind het niet storend, vind wel leuk om het mechanische gedeelte ook te zien :D
Dnk dat we qua kosten op ongeveer 1000 euro zitten, komt wel nog iets bij.
Hans en Tom, was zeker gezellig, snel nog een keer doen ;) Programma's komen eraan, moet even alles bij elkaar zoeken ;)
Jullie zijn echt goed bezig!
zat eerst over te denken om een bf om te bouwen, maar ga toch voor een portaalfrees. dit voor een groter werk bereik. De machine die ik in gedachten heb word ongv. dezelfde grote.
wat is voor jullie de reden geweest dat jullie die motoren ect. uit engeland hebben gehaald?
Wat gaan jullie voor het machinebed/spantafel gebruiken?
Ik hou jullie in de gaten;)
Succes
zat eerst over te denken om een bf om te bouwen, maar ga toch voor een portaalfrees. dit voor een groter werk bereik. De machine die ik in gedachten heb word ongv. dezelfde grote.
wat is voor jullie de reden geweest dat jullie die motoren ect. uit engeland hebben gehaald?
Wat gaan jullie voor het machinebed/spantafel gebruiken?
Ik hou jullie in de gaten;)
Succes
Motoren komen uit engeland omdat we eigenlijk een beetje te lui waren om alles bij elkaar te zoeken
, en een grove schatting wees uit dat het ook redelijk goedkoop was, daarom gewoon een kompleet setje uit engeland laten komen.
Vandaag de X-as motor gemonteerd en kabels gelegd, we zijn toch maar van de riem afgestapt omdat hij met 2 spindels vast liep, ja het ligt aan ons
. Nu hebben we 1 spindel aan 1 kant en we denken dat dit geen problemen gaat opleveren, we zien wel.
Nu nog een koppeling bestellen en nog 2 kabelrupsen. Dan de kleine dingen nog, noodstoppen, eindschakelaars, kabels goed wegwerken. Nog genoeg te doen :D
Vandaag de X-as motor gemonteerd en kabels gelegd, we zijn toch maar van de riem afgestapt omdat hij met 2 spindels vast liep, ja het ligt aan ons
Nu nog een koppeling bestellen en nog 2 kabelrupsen. Dan de kleine dingen nog, noodstoppen, eindschakelaars, kabels goed wegwerken. Nog genoeg te doen :D
Ik ben ook van plan om twee spindels met een riem aan te gaan drijven. Waarop ging het bij jullie fout??Zitz schreef: we zijn toch maar van de riem afgestapt omdat hij met 2 spindels vast liep, ja het ligt aan ons.
ik zou graag de kostprijs van enkele onderdelen weten.
de lineraire geleidingen voor de X as waren 20mm en een lengte van 1300dacht ik, kostprijs?
zelfde vraag over de Yas eigenlijk, ik veronderstel dat die iets kleiner waren ?
De set stappenmotoren uit engeland?
de lineraire geleidingen voor de X as waren 20mm en een lengte van 1300dacht ik, kostprijs?
zelfde vraag over de Yas eigenlijk, ik veronderstel dat die iets kleiner waren ?
De set stappenmotoren uit engeland?
Het ziet er allemaal mooi uit!
Ik wil ook een machine bouwen met deze geleiding. Is de koker recht genoeg om de profielen direct op te schroeven?
En hoe stellen jullie de x-as geleidingen evenwijdig aan elkaar en aan de opspantafel (in verticale richting)?
Ik wil ook een machine bouwen met deze geleiding. Is de koker recht genoeg om de profielen direct op te schroeven?
En hoe stellen jullie de x-as geleidingen evenwijdig aan elkaar en aan de opspantafel (in verticale richting)?
Ik was jullie topic aan het bekijken voor het opdoen van wat inspiratie tijdens het tekenen.
En volgens mij zit er een "fout" in het ontwerp van jullie Z-as.
Ik denk dat je praktisch gezien maar ongeveer de helft van de z-travel gaat kunnen gebruiken omdat je anders met je portaal in het materiaal komt te zitten. Ik had hetzelfde voor, gelukkig enkel in inventor
. Of ben ik mis?
Zijn er nog vorderingen?
Groeten,
En volgens mij zit er een "fout" in het ontwerp van jullie Z-as.
Ik denk dat je praktisch gezien maar ongeveer de helft van de z-travel gaat kunnen gebruiken omdat je anders met je portaal in het materiaal komt te zitten. Ik had hetzelfde voor, gelukkig enkel in inventor
Zijn er nog vorderingen?
Groeten,
Wanneer iets perfect dezelfde maat heeft, dan gebruik je geen nauwkeurig genoeg meettoestel.