Waar hnet mij om gaat is:
ik weet nog niets van frezen, maar ga dus geen antwoorden roepen die ik niet kan staven.
Zo ook met de verwijzing.
Die verwijst zals Breaker en ik al aangeven naar de shell omgeving waarin het script draait.
Wat betreft de map plaatsing, die zit anders in elkaar. Daarvoor had Sven enige kennis van het 'opstartritueel' van linux nodig.
Waar je bij DOS/Windows met autoexec.bat en config.sys werkt, heeft linux een veel cxomplexer systeem van opstarten. En dat systeem is ook nog eens verschillend per versie en per distributie.
De Unix diehards hier kennen de SysV init en die vormt wel een basis, maar toch zijn er smaakverschillen of je *buntu, SuSE, RHEL, Mint etc.. gebruikt.
QUa opleidingen... Verder dan een MBO heb ik het ook niet geschopt. Misschien reageer ik wat blunt, maar met mijn vorm van autisme is het onderwijs een onneembare vesting. Zeker in de hogere regionen. Ja, ik heb een categoraal gymnasium doorlopen. Maar ik ben gewoon buschauffeur. Maar dan wel een die Plinius kan vertalen, linux kan manangen en zef zijn bus kan repareren.
Kortom ik ben gewoon mens minus een aantal steken in mijn kop en geen ruk beter/slechter dan een ander.
Waar ik alleen gestoord van wordt, zijn de regelmatig terugkomende 'helpende' teksten van volkomen leken. Die worden dan IMHO vaak nog als 'De Universele Waarheid' geponeerd. Voeg daar de rustiger en vaktechnisch betere reacties van de gepokte en gemazelden hier aan toe en mensen raken volledig het spoor bijster.
En ja: ik weet het. Ik ben geregeld een enorme lul in mijn reacties. Mijn voordeel: _ik weet dat van mijzelf_ en ik durf het ook nog _toe te geven_. Zo kan ik van mezelf en mijn omgeving _leren_ en mogelijk een beter mens worden. Zelfktitiek is nog zeldzamer dan ambtenarenzweet en unobtanium-312 voor het frezen van luchtankers.
Goed. Er is weer genoeg gegromd en gegrauwd... Laten we er met mekaar een begripvol en leuk forum van maken.