Aanschaf CNC SM 6040

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
MichielB
Contacteer:

Aanschaf CNC SM 6040

Bericht door MichielB »

Hallo allemaal,

Inmiddels lees ik al weer een tijdje mee en heb ik me maar eens geregistreerd. Ik heb geen ervaring met CNC frezen, maar dit wil ik al doende leren. Het is met name de bedoeling om aluminium, hout en carbon te gaan frezen. Ik ben momenteel aan het kijken naar een goede begin CNC frees, waar ik voorlopig mee vooruit kan. Mijn oog is gevallen op een CNC 6040 uit China. Nu worden er veel op Ebay aangeboden, maar volgens mij zijn deze allemaal van dezelfde kwaliteit. Dat wil zeggen dat de controller box gewoon bagger is. Aangezien mijn elektronica kennis vrij slecht is, heb ik niet zo’n zin om alles aan de controller box te gaan veranderen (tenzij ik een goede how to vind, met duidelijke afbeeldingen). Ik wil het liefste een CNC frees kopen die ik meteen kan gebruiken.
In mijn zoektocht naar een goede machine ben ik bij Stepmores in China terecht gekomen. Deze kunnen mij een CNC SM-6040 leveren voor $ 2000 USD FOB. Daar komt € 240 aan verzenden via de zee bij en de BTW. Dat zou op ongeveer €2200 totaal uitkomen, de leverancier wil echter wel mee werken en kan de factuur veranderen in $500 zodat de BTW wat lager uitvalt. Voor $150 extra is het een USB versie.
Nou zit ik echter met de vraag of het het allemaal wel waard is. De controllerbox blijft bij deze machine ook een gok (wel positief verhaal gelezen). De pluspunten van deze machine zijn met name de 1,5 kw spindel, de assen zijn dikker en er zit een waterbak bij. Deze waterbak is eigenlijk wel een vereisten voor mij voor het carbon frezen (stof). Nu heb ik een aantal vragen om mijn keuze misschien iets makkelijker te maken. Daarvoor heb ik ook een aantal foto’s toegevoegd.

1. Heeft iemand hier ervaring met een cnc sm 6040 van Stepmores ?

2. Kan iemand aan de hand van de foto’s van de controllerbox mij hier iets meer over vertellen, in vergelijking met de welbekende blauwe controllerboxen ?

3. Is een waterbak voor een ebay 6040 makkelijk te maken en heeft iemand hier foto’s van ?

4. Weet iemand ergens een duidelijke handleiding voor het aanpassen van een 6040 controllerbox (met duidelijke foto’s zodat het voor een leek zoals ik ook duidelijk is)?

5. Wat kost het ongeveer om een blauwe controllerbox aan te passen zodat deze degelijk werkt ?

Mocht iemand nou denken, ik wil ook zo’n CNC SM 6040 neem dan even contact met mij op. Het wordt namelijk een stuk voordeliger bij afname van 2 of meer.

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Hierbij een aantal foto’s om het verhaal iets duidelijker te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MichielB op 27 feb 2013 19:39, 2 keer totaal gewijzigd.
assink
Contacteer:

Re: Aanschaf CNC SM 6040

Bericht door assink »

Deze waterbak is bij mijn weten alleen voor de koeling van de spindle zodat een extern koelreservoir overbodig word?
Het onder water frezen van carbon is dan iets waar je zelf nog voorzieningen voor moet treffen.
MichielB
Contacteer:

Bericht door MichielB »

assink schreef:Deze waterbak is bij mijn weten alleen voor de koeling van de spindle zodat een extern koelreservoir overbodig word?
Het onder water frezen van carbon is dan iets waar je zelf nog voorzieningen voor moet treffen.
Nope, is een bak om het freesplateau. Daarbij ook een sproeisysteem of hoe dat ook mag heten.

Afbeelding
michel pet
Contacteer:

Bericht door michel pet »

led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
floriske.nl
Contacteer:

Bericht door floriske.nl »

Ik vraag me nog steeds af wat de kwaliteit van deze machines is ten opzichte van zelf bouwen op basis van extrusie profielen en Chinese onderdelen.

Ik ben nog niet klaar met rekenen en kom nu al op € 2680,- voor mijn ontwerp. Waarbij zowel de spindels als geleiders dunner zijn dan bij deze machines.

Een SM-6090 heeft ongeveer hetzelfde bereik als mijn ontwerp en kost basis volgens mij $ 2500. Tel daar $ 150 bij op voor usb en max 21% btw en 5% invoerrechten en je komt op $ 3367,- ofwel € 2570,-. Lager dan mijn nog niet complete begroting.

Ok, een nadeel is de enkele spindel voor de y-as, maar dat zou in een later stadium nog vrij eenvoudig uit te breiden moeten zijn naar 2.

Iemand die hier wat meer licht op zou kunnen laten schijnen?
MichielB
Contacteer:

Bericht door MichielB »

floriske.nl schreef:Ik vraag me nog steeds af wat de kwaliteit van deze machines is ten opzichte van zelf bouwen op basis van extrusie profielen en Chinese onderdelen.

Ik ben nog niet klaar met rekenen en kom nu al op € 2680,- voor mijn ontwerp. Waarbij zowel de spindels als geleiders dunner zijn dan bij deze machines.

Een SM-6090 heeft ongeveer hetzelfde bereik als mijn ontwerp en kost basis volgens mij $ 2500. Tel daar $ 150 bij op voor usb en max 21% btw en 5% invoerrechten en je komt op $ 3367,- ofwel € 2570,-. Lager dan mijn nog niet complete begroting.

Ok, een nadeel is de enkele spindel voor de y-as, maar dat zou in een later stadium nog vrij eenvoudig uit te breiden moeten zijn naar 2.

Iemand die hier wat meer licht op zou kunnen laten schijnen?
Prijs komt uit op ongeveer €2200 incl. verzenden, BTW ,ect (usb versie is 150 USD extra).
Stepmores wil zelfs het bedrag aanpassen op papier naar 500 USD dus dan kost die nog geen €2000 incl. alles.
Mocht je interesse hebben neem even contact op via pm, bij bestelling van 2 scheelt het minimaal €100 per machine.
floriske.nl
Contacteer:

Ik had het dan ook over de sm-6090, niet de 6040.

Ben nog steeds benieuwd of iemand wat meer duidelijkheid kan geven over de kwaliteit van deze machines.
MichielB
Contacteer:

Bericht door MichielB »

floriske.nl schreef:Ik had het dan ook over de sm-6090, niet de 6040.

Ben nog steeds benieuwd of iemand wat meer duidelijkheid kan geven over de kwaliteit van deze machines.
Aha mijn fout, helemaal overheen gelezen. Al contact opgenomen met Stepmores ?

Op cnczone.com volgens mij een verslag gelezen van iemand die een SM 6090 had gekocht.
Laatst gewijzigd door MichielB op 27 feb 2013 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
michel pet
Contacteer:

Bericht door michel pet »

spindels zijn mischien niet 200 % maar 100 maar naar mijn id meer dan goed voor de rest alu is alu.
motoren komen voor 99 % uit china dus niks mis mee.
besturing ziet er ook niet verkeerd uit.
spindelmotor en inverter werkt hier prima.

als je de prijs weg zet tegen wat je in de eu kan kopen zeg ik geen geld en het spul uit de eu gaat ook stuk.
het verhaal garantie in de eu een hoop papierwerk en gezijk in china jammer dan en een ander halen kost toch geen drol.
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
floriske.nl
Contacteer:

Ik heb zojuist een prijsopgave gehad van stepmores voor de SM-6090:

• SM-6090: $ 2350,-
• 3-Axis USB controller: $ 100,-
• 4-Axis USB controller: $ 200,-
• Water sink: $100,-
• Free calibrator

• Shipping to nl: $ 100,-

Totaal 3-Axis: $ 2650,- (€ 2020,- excl. / € 2570,- incl BTW en invoerrechten)
Totaal 4-axis: $ 2750,- (€ 2095,- excl. / € 2665,- incl BTW en invoerrechten)

Als ik het goed begrepen heb is de bezorging wel tot aan de haven en moet je hem daar zelf op halen. Geen idee hoe dat precies in zijn werk gaat.

@MichielB: zijn wel enigszins andere prijzen dan jij doorgekregen hebt :?: de basisprijs ligt vrij dicht bij jouw prijs voor de 6040, usb is $ 50,- goedkoper en transport scheelt helemaal een flinke duit!

Ik heb ook nog even prijzen opgevraagd bij Quick CNC (aangezien ik daar op cnczone.com goede ervaringen over tegen kwam).

Daar heb ik prijzen opgevraagd voor de K6090D, K6090DC en K6100A
MichielB
Contacteer:

Bericht door MichielB »

Ligt er inderdaad niet veel vanaf (450 USD) en die usb snap ik ook niet.
Bezorgen is bij mij wat duurder aangezien het door een Nederlandse expediteur gedaan word dan. Dan wordt de meuk bij de douane geregeld door hun, dat is namelijk nogal lastig als je het niet weet (vergunning aanvragen ect.).
Dan heb je toch iets meer zekerheid bij het verzenden en heb je de rompslomp van de douane niet.

Met de BTW valt ook nog een hoop te winnen door hun een ander aanschaf bedrag te laten noteren.

De SM-6090 klinkt mij nu ook wel erg interessant( had dat model nog niet eens gezien ), met name als er 2 in een keer besteld kunnen worden. In dat geval weet ik zeker dat er nog een hoop te regelen valt met de prijs (nu zelfs nog).

Maar ik heb nog niemand met echte ervaringen gezien op het internet, terwijl het volgens hun "hot sale" is :lol: .
floriske.nl
Contacteer:

Ik heb inmiddels ook even een prijs voor "Door to door" shipping aangevraagd vanuit hun zijde, dan wordt ook alles geregeld als het goed is en kunnen we eens kijken welke van de 2 opties voordeliger is.

Zal ik eens navragen wat 2 stuks SM-6090 zouden kosten?

Ik heb ter vergelijking ook even een prijsje opgevraagd voor de SM-6090A

• SM-6090A - $ 2400,-
• 3-Axis USB controller - $ 100,-
• 4-Axis USB controller - $ 200,- (ivm control box upgrade)
• Rotary Axis - $ 350,-

• Shipping - $ 300,-

Als je graag een 2.2KW spindel zou willen dan komt deze op $ 200,- en deze heeft een ER-20 Collet in plaats van een ER-11 (dit geld ook voor de SM-6090)

Het gewicht/formaat zorgen dus voor drievoudige verzendkosten.

en even gevraagd naar de verschillen tussen de 2 machines:
same precisioin, 6090 is stronger than 6090A. it is our company own design . really strong. but as you know. there are many company to sell 6090A style. and some customer like to buy it . so we also make it.

and you can see 6090 is smaller than 6090A . so the shipping fee will be saved . 2 cmb saved. that means . if you buy 6090A . it will be 300 usd. but 6090 is only 100 usd.

as our experience. customers prefer our 6090 . we also have a lot stock to sell .
De prijzen van Quick CNC zijn niet te vergelijken en dit verschil zit hem met name in het feit dat ze Duitse kogelomloopspindels en zwaluwstaart geleiders voor de Y-as gebruiken. Een heel andere kwaliteit machine dus.

Ik heb geen verzendkosten, maar de basisprijzen zijn:

• K6090D - $ 3350,-
• K6090DC - $ 7185,-
• K6100A - $ 3560,-
MichielB
Contacteer:

Bericht door MichielB »

Ik denk dat je je rot schrikt van de prijs van door to door verzending ook wel DDU. Delivered Duty Unpaid (named destination place) of DDP Delivered Duty Paid (named destination place).

Vraag maar eens na wat 2 x SM-6090 moet kosten, dan zal ik het daarna wel navragen. Kijken of ze dezelfde prijzen hanteren.

Maar ik vraag me nog steeds af hoe de kwaliteit is van de machines en met name de controller box.
bridge

Bericht door bridge »

Kijk eens op ebay.co.uk.
Daar staan ook enkele 6040 machines.
Omdat Engeland binnen de EEG zit heb je geen invoer gezeur. Zelf ooit een laser besteld ( doet het uitstekend)
keurig binnen gekregen
Plaats reactie