Aanschaf CNC SM 6040

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
MichielB
Contacteer:

Aanschaf CNC SM 6040

Bericht door MichielB »

Hallo allemaal,

Inmiddels lees ik al weer een tijdje mee en heb ik me maar eens geregistreerd. Ik heb geen ervaring met CNC frezen, maar dit wil ik al doende leren. Het is met name de bedoeling om aluminium, hout en carbon te gaan frezen. Ik ben momenteel aan het kijken naar een goede begin CNC frees, waar ik voorlopig mee vooruit kan. Mijn oog is gevallen op een CNC 6040 uit China. Nu worden er veel op Ebay aangeboden, maar volgens mij zijn deze allemaal van dezelfde kwaliteit. Dat wil zeggen dat de controller box gewoon bagger is. Aangezien mijn elektronica kennis vrij slecht is, heb ik niet zo’n zin om alles aan de controller box te gaan veranderen (tenzij ik een goede how to vind, met duidelijke afbeeldingen). Ik wil het liefste een CNC frees kopen die ik meteen kan gebruiken.
In mijn zoektocht naar een goede machine ben ik bij Stepmores in China terecht gekomen. Deze kunnen mij een CNC SM-6040 leveren voor $ 2000 USD FOB. Daar komt € 240 aan verzenden via de zee bij en de BTW. Dat zou op ongeveer €2200 totaal uitkomen, de leverancier wil echter wel mee werken en kan de factuur veranderen in $500 zodat de BTW wat lager uitvalt. Voor $150 extra is het een USB versie.
Nou zit ik echter met de vraag of het het allemaal wel waard is. De controllerbox blijft bij deze machine ook een gok (wel positief verhaal gelezen). De pluspunten van deze machine zijn met name de 1,5 kw spindel, de assen zijn dikker en er zit een waterbak bij. Deze waterbak is eigenlijk wel een vereisten voor mij voor het carbon frezen (stof). Nu heb ik een aantal vragen om mijn keuze misschien iets makkelijker te maken. Daarvoor heb ik ook een aantal foto’s toegevoegd.

1. Heeft iemand hier ervaring met een cnc sm 6040 van Stepmores ?