werkt deze apparaten?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Swets
Contacteer:

werkt deze apparaten?

Bericht door Swets »

Afbeelding

je zie op alle bekende Chinese aanbieders best wel veel van dit soort apparaten langs komen.
Vaak met hele mooie filmpjes er bij....

En meestal kosten de apparaten niet veel...

maar niet dat ik gelijk van plan ben er een te kopen, ik heb nog een ouderwets lastraffootje, en voor doe paar lasjes die ik doe, wekt dat nog prima...

Maar ik vroeg me dus alleen af, werken deze apparaten ? electrisch, mig , tig? en waar is de gasfles?
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Bjornski1976

Re: werkt deze apparaten?

Bericht door Bjornski1976 »

Wel eens een filmpje gezien van harrytheferryman op utube. Die was erg enthousiast over een apparaat van de lidl, vergelijkbaar mig, tig, elektroden.

https://youtu.be/fZiiVjOvUN4?si=XBQNiWA0klim9PRu

Wat kost het?
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Superkees

Bericht door Superkees »

In plaats van gas wordt een gevuld lasdraad gebruikt.
keesfrees

Bericht door keesfrees »

Swets schreef: 08 nov 2024 11:10 waar is de gasfles?
Dat zal gevuld draad zijn, een 1/4 eeuw terug zag ik een apparaat bij iemand die beweerde dat je er een sigarendoosje (metaal !) mee kon lassen.
Jacala
Contacteer:

Bericht door Jacala »

Dit werkt denk ik prima, gevulde draad zou ik zelf vermijden maar heeft het ding niet gewoon een aansluiting voor een gasfles? Zal voor de hobby best prima zijn denk ik

Zelf hebben we een laser las apparaat gekocht. Hij moet nog binnen komen maar ik ben er wel uit:

Voor snel heel mooi lassen is dit de toekomst.

Binnen 10 minuten kun je een las leggen die er zo strak in zit dat nabewerken niet nodig is.

Wel eng om een laser van 1500watt in je hand te hebben maar dat is weer een 2e :P
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
Markus
Donateur
Has thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Markus »

Ik heb zoiets, werkt prima al is mijn laswerk dusdanig slecht dat het vooral geschikt is om echte lassers aan het lachen te maken

Maar het komt goed aan elkaar en ben in staat geweest de maaibak van de zitmaaier te fixen en dat is aardig dun spul

volgens mij heb ik deze uit Duitsland https://www.ipotools.de/product/ipotool ... ssgeraet/ kon ook een van hun andere modellen zijn, ik heb effe geen zin om door de kou naar de werplaats te gaan om te kijken welke het nou precies is :)

die laser lassers lijken me ook leuk vooral als je zo slechts last als ik, echter echt veilig vind ik het niet je moet goed opassen dat niemand erin kijkt, meteen blind

Greetz,

Markus
Rocnc

Bericht door Rocnc »

Wij hebben sinds kort dit apparaat van Parkside:
https://www.lidl.nl/p/parkside-inverter ... p100374704
Als beginnende lasser kan je hier al snel bruikbare resultaten mee boeken. En voor de kosten kan je je geen buil vallen.
Koop er wel echte lashandschoenen en een fatsoenlijke lasapparaat [edit: laskap] bij. Kost een paar tientjes bij HBM. Zo'n laskap heeft zelfs een automatisch verduisterend glas. Super handig als beginner (en gevorderde).

Verwacht natuurlijk niet dat je er 15mm plaatwerk voor uren mee aan elkaar kan staan bakken.

En wees bedacht op opgehaalde neuzen van sommige echte lassers. Dit apparaatje heeft letterlijk maar 1 knop om aan te draaien. Ideaal voor een beginner. Waarschijnlijk te beperkt voor complexe klussen. Maar wij zijn daar als beginner in ieder geval nog niet aan toe.
Laatst gewijzigd door Rocnc op 08 nov 2024 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Progress isn't made by early risers. It's made by lazy men trying to find easier ways to do something. - Robert Heinlein
hainjedaf
Donateur
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Bericht door hainjedaf »

Rocnc schreef: 08 nov 2024 17:21
Koop er wel echte lashandschoenen en een fatsoenlijke lasapparaat bij. Kost een paar tientjes bij HBM.
Okee. dus je koopt een parkside lasapparaat end an adviseer je een lasapparaat bij HBM erbij te kopen?
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi (ter verkoop) & Core One met buddycam (hij doet het!)
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Rocnc

Bericht door Rocnc »

Okee. dus je koopt een parkside lasapparaat end an adviseer je een lasapparaat bij HBM erbij te kopen?
:lol: Tja. Nogal suf, he? Ik bedoelde "laskap"....
Progress isn't made by early risers. It's made by lazy men trying to find easier ways to do something. - Robert Heinlein
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Bericht door Arie Kabaalstra »

zo'n automatische laskap is een aanwinst, ik heb zelf een Optrel Laskap, overgenomen van mijn eerste werkgever.
Maar een "polyweld" laskap, zo eentje met een opklapbaar lasglas is ook een fijn ding.. 'k heb zelf dus naast mijn Optrel automaat, ook zo'n "ouderwetsch" laskappie, en het fijne daarvan is, dat ie ook goed te gebruiken is voor slijpwerk, omdat er een transparant glas in de kap zit achter het lasglas.

't is wel even afstellen.. de weerstand voor het neerklappen stel je best zo in dat met een simpel knikje van je hoofd de kap naar beneden scharniert.. dus kijken waar je toorts uithangt, knikje met 't hoofd, en lassen maar.. zeker met zwaarder laswerk geef ik de voorkeur aan dat kapje, omdat ie beter rond het hoofd afsluit dan de Optrel
Swets
Contacteer:

Bericht door Swets »

Bjornski1976 schreef: 08 nov 2024 11:35 Wel eens een filmpje gezien van harrytheferryman op utube. Die was erg enthousiast over een apparaat van de lidl, vergelijkbaar mig, tig, elektroden.

https://youtu.be/fZiiVjOvUN4?si=XBQNiWA0klim9PRu

Wat kost het?
en dat gevulde draad is ook standaard? gewoon overal tekoop...

bij me eerste baas haden we ook zo heel klein mig (co2) lasapparaat, maar dat gas zat in van die grijze tankjes... en die waar weer lastig om te krijgen....
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Henk3D

Bericht door Henk3D »

en dat gevulde draad is ook standaard? gewoon overal tekoop...

bij me eerste baas haden we ook zo heel klein mig (co2) lasapparaat, maar dat gas zat in van die grijze tankjes... en die waar weer lastig om te krijgen....
Als je de filmpjes van Harry hebt gezien waarin hij met deze ‘fluxcore’ draad last dan weet je dat hij er geen fan van is… Spettert enorm.. Maar voor 5 tientjes koop je ook (bij HBM) een ‘gewoon’ electronen las apparaatje en dat werkt ook..en heb je geen gas voor nodig..
Superkees

Bericht door Superkees »

Met elektroden kun je alleen 3 mm of dikker staal lassen.
hugo stoutjesdijk
Donateur
Been thanked: 3 times
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Superkees schreef: 12 nov 2024 14:42 Met elektroden kun je alleen 3 mm of dikker staal lassen.
Beter oefenen, en niet alles geloven wat ze zeggen. Ik heb genoeg 1mm plaat gelast.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie