Driver autocadprinter voor cnc freesmachine
Moderator: Moderators
Driver autocadprinter voor cnc freesmachine
Ik werk al jaren met een driver die in mijn autocadprogramma (R14) een plot-file kan maken voor mijn freesmachine. Helaas achterhaald de techniek mij en zoek ik een andere driver die vanuit autocad 2002 een plot kan maken naar mijn cnc machine. De machine draait op WIN PC NC-USB.
Ik heb geprobeerd vanuit autocad 2002 direct een plotfile te maken, maar geen enkele printerkeuze in het printmenu accepteert de cnc software.
Ook als ik een DXF-file wil maken, pakt de cnc software deze niet.
Tot nu toe kon ik vanuit autocad R15 en via de printerdriver 7550 direct een file aanmaken die direct ingelezen wordt door de cnc software.
Dit alles is oude techniek dat alleen nog op 32-bits computers gemaakt kan worden.
Dus.... Wie weet er een printer-driver voor autocad op 64-bits systeem die een plotfile kan maken voor cnc doeleinden en hoe laad ik dat in autocad 2002 in?
Groet, J. Moors.
Ik heb geprobeerd vanuit autocad 2002 direct een plotfile te maken, maar geen enkele printerkeuze in het printmenu accepteert de cnc software.
Ook als ik een DXF-file wil maken, pakt de cnc software deze niet.
Tot nu toe kon ik vanuit autocad R15 en via de printerdriver 7550 direct een file aanmaken die direct ingelezen wordt door de cnc software.
Dit alles is oude techniek dat alleen nog op 32-bits computers gemaakt kan worden.
Dus.... Wie weet er een printer-driver voor autocad op 64-bits systeem die een plotfile kan maken voor cnc doeleinden en hoe laad ik dat in autocad 2002 in?
Groet, J. Moors.
Re: Driver autocadprinter voor cnc freesmachine
Ik krijg het idee dat het hier gaat om een parallelle poort aansluiting, een "standaard" LPT1: interface van vroeger.
Die ondersteuning loopt tot Windows7/32, elke versie daarna en ook de 64 bit versies werken niet meer met deze parallelle interface.