En korte maar wellicht domme vraag, ben nu al ruim een week op zoek naar een type schakelaar maar heb niet de juiste benaming gevonden, wie kan mij daarbij helpen. (Schakelaar, omschakelaar, draaischakelaar, wisselschakelaar)
Op dit moment maar 1 schakelaar kunnen vinden met 2 standen waarbij stand 0 uit is, en dit gaat helaas niet werken.
Case:
Voor een bestaande diode laser nema 17 motoren ben ik op zoek naar een schakelaar waarbij ik de 4 polige stappenmotor draden van de Y as kan omschakelen naar 2x een A as (4e as)
Het vervelende aan de bestaande chinese lasers is dat je voor de 4e as altijd de 4 polige connector er uit moet trekken om deze vervolgens op de A as aan te sluiten. Daar er op dit moment 2 rotary assen op de tafel staan wil ik graag een schakelaar hier tussen plaatsen.
Een extra driver is geen optie daar dit een mooi chinees bordje betreft waarbij de drivers en alles op een board zit gesoldeerd.
Graag zou ik het volgende willen:
Voordat ik de machine in het stroom plug: schakel ik de schakelaar naar de juiste positie om de motor te bekrachtigen.
Schakelaar met 3 standen en 4 polige connectie:
Positie 0 Waarbij de Y-as in bedrijf is
Positie 1 Waarbij de Rotary chuck in bedrijf is
Positie 2 Waarbij de Rotary rollers in bedrijf zijn
Wie o wie heeft de juiste benaming voor deze schakelaar zodat ik weer verder kan zoeken?