koelkast sluiter schuifje
Moderator: Moderators
koelkast sluiter schuifje
Ik heb een koelkast sluiter schuifje getekend om te printen, mijn vraag: kan je dat schuifje er ook in tekenen, een paar tienden kleiner en dan ook direkt mee printen of gaat dat niet?

Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Re: koelkast sluiter schuifje
Je kunt nog een component/body aanmaken, daar dat schuifje in tekenen zoals je die wil hebben en dan beide onderdelen apart exporteren als STL. Die haal je dan allebei binnen met je slicer en dan kun je ze tegelijk printen.
Ok, zover was ik ook wel, je kunt het dus niet direkt erin printen met wat speling?
Ik heb ooit een uitschuifbare rugkrabber geprint en dat waren dus losse onderdelen die inelkaar zaten , schuifbaar en toch niet uitelkaar te halen.
Ik heb ooit een uitschuifbare rugkrabber geprint en dat waren dus losse onderdelen die inelkaar zaten , schuifbaar en toch niet uitelkaar te halen.
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Ah zo bedoel je. Op die manier bewegende dingen printen heet ook wel "print in place". Ik denk wel dat het kan in dit geval, maar zie er niet direct voordeel van in deze toepassing. Inderdaad gewoon proberen en zien waar het op uit komt
Als je het als 1 STL file wil hebben moet je denk ik het schuifje even naar de juiste plek slepen/een joint maken. Daarna exporteren als STL.
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Je krijgt dat schuifje niet gemonteerd achteraf.Goudgele schreef: 04 apr 2024 12:04 Ah zo bedoel je. Op die manier bewegende dingen printen heet ook wel "print in place". Ik denk wel dat het kan in dit geval, maar zie er niet direct voordeel van in deze toepassing. Inderdaad gewoon proberen en zien waar het op uit komt
Met sls moet het wel lukken.
Zolang dat schuifje geen ondersteuning heeft kun je het niet printen volgens mij, dus heb je support nodig.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
- hainjedaf
- Donateur
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Dat is niet helemaal waar, want je kan tegenwoordig ook assemblies printen. 'Print in Place'hugo stoutjesdijk schreef: 04 apr 2024 13:34Je krijgt dat schuifje niet gemonteerd achteraf.Goudgele schreef: 04 apr 2024 12:04 Ah zo bedoel je. Op die manier bewegende dingen printen heet ook wel "print in place". Ik denk wel dat het kan in dit geval, maar zie er niet direct voordeel van in deze toepassing. Inderdaad gewoon proberen en zien waar het op uit komt
Met sls moet het wel lukken.
Zolang dat schuifje geen ondersteuning heeft kun je het niet printen volgens mij, dus heb je support nodig.
https://www.youtube.com/watch?v=qcDRJvX-qbQ
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam
Prusa Mini+ Wifi (ter verkoop) & Core One met buddycam (hij doet het!)
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam
Prusa Mini+ Wifi (ter verkoop) & Core One met buddycam (hij doet het!)
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.