Alien ER spantangen ??
Moderator: Moderators
Alien ER spantangen ??
Ik wilde wat ER spantangen bij bestellen, alleen kan ik de type die ik gebruik nergens terugvinden, vreemd....
Ze zijn 52 mm lang en de diameter aan de kop is iets onder de 35mm.
Kopdiameter 33 mm en korter zie ik overal wel staan, maar of dat ook past??
groet, Mark.
Ze zijn 52 mm lang en de diameter aan de kop is iets onder de 35mm.
Kopdiameter 33 mm en korter zie ik overal wel staan, maar of dat ook past??
groet, Mark.
Re: Alien ER spantangen ??
Er zijn vele spantangen die ook op elkaar lijken.
Misschien zijn het OZ spantangen, of de schaublin EX variant die er op lijkt.
Misschien zijn het OZ spantangen, of de schaublin EX variant die er op lijkt.
Achterste hoek is veel flauwer dan een ER lijkt het wel.
Heeft meer van OZ spantangen weg.
http://www.collet.com.tw/en/product-498 ... YSTEM.html
In deze tabel lijkt de maatvoering wel op oz25.
Heeft meer van OZ spantangen weg.
http://www.collet.com.tw/en/product-498 ... YSTEM.html
In deze tabel lijkt de maatvoering wel op oz25.
-
Huub Buis
- Donateur
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
De ingesloten hoek in graden:
ER 16
OZ 5.73
J7316A 8.17
J7316B 7.15
Met een graden meter kun je de halve ingesloten (tegen) hoek meten. Voor een ER collet is dat 90-(16/2) = 82°.
ER 16
OZ 5.73
J7316A 8.17
J7316B 7.15
Met een graden meter kun je de halve ingesloten (tegen) hoek meten. Voor een ER collet is dat 90-(16/2) = 82°.
Ik denk dan dat het OZ25 collets zijn: http://www.vkcnctools.com/pic/other/201 ... 57-469.jpg
Wat is uberhaupt jullie mening over HBM?
Ik wilde daar onlangs ook iets kopen, maar omdat onze organisatie daar geen inkoopaccount heeft, wilde ik het via een andere leverancier laten lopen waar ik normaliter bestel. Die wilden geen zaken doen met HBM omdat ze volgens hun "alleen maar troep verkopen".
Ik wilde daar onlangs ook iets kopen, maar omdat onze organisatie daar geen inkoopaccount heeft, wilde ik het via een andere leverancier laten lopen waar ik normaliter bestel. Die wilden geen zaken doen met HBM omdat ze volgens hun "alleen maar troep verkopen".
-
Kjelt
- Donateur
- Been thanked: 1 time
Je wilt even uitzoeken wat je koopt voor je koopt.
Ze hebben een best wel goede prijs/kwaliteit vind ik en sommige van hun spullen zijn echt de moeite waard, maar het oud nederlands spreekwoord gaat ook hier op:
"Alle waar is naar zijn geld."
Ze hebben een best wel goede prijs/kwaliteit vind ik en sommige van hun spullen zijn echt de moeite waard, maar het oud nederlands spreekwoord gaat ook hier op:
"Alle waar is naar zijn geld."
-
Huub Buis
- Donateur
Sinds ze overal "professioneel" bij zetten is de kwaliteit achteruit gegaan. Over terugsturen doen ze niet moeilijk.
Spantangen moeten meestal nauwkeurig zijn. Op basis van mijn eigen metingen, aan terug gestuurde ER32 spantangen, verwacht ik een runout van 0.015 mm.
Ik heb ook een set ER32 spantangen van paulimot gekocht. Die waren beter, slechts één was buiten spec (0.01). Daar hebben ze een vervangend exemplaar voor gestuurd.
Als het echt goed moet zijn, denk ik dat je ook diep in de buidel moet tasten! Dan moet de spantang, houder, spil, moer, etc natuurlijk ook wel goed zijn anders schiet je er niet veel mee op.
Ik heb ook 2 ER32 ebay spantangen gekocht om te proberen. Helaas, totaal onbruikbaar door runout 0.05 mm of niet te klemmen omdat buitenmaat niet klopt.
Spantangen moeten meestal nauwkeurig zijn. Op basis van mijn eigen metingen, aan terug gestuurde ER32 spantangen, verwacht ik een runout van 0.015 mm.
Ik heb ook een set ER32 spantangen van paulimot gekocht. Die waren beter, slechts één was buiten spec (0.01). Daar hebben ze een vervangend exemplaar voor gestuurd.
Als het echt goed moet zijn, denk ik dat je ook diep in de buidel moet tasten! Dan moet de spantang, houder, spil, moer, etc natuurlijk ook wel goed zijn anders schiet je er niet veel mee op.
Ik heb ook 2 ER32 ebay spantangen gekocht om te proberen. Helaas, totaal onbruikbaar door runout 0.05 mm of niet te klemmen omdat buitenmaat niet klopt.
-
Huub Buis
- Donateur
Ik heb 2 draaibanken, freesmachine en een zaagmachine bij ze gekocht. Dat heeft best wat zorg nodig om het goed werkend te krijgen. Ik zou (en zal) er blind nog een draaibank of freesmachine kopen. Het heeft alles bij elkaar een goede prijs/kwaliteit verhouding. Uren kosten mij niets en bovenal vind ik het super leuk om te doen. Ik denk ook niet dat ik de machines versleten krijg met mijn hobby gebruik.HAMMAR schreef: 30 nov 2020 10:06 Ik wilde daar onlangs ook iets kopen, maar omdat onze organisatie daar geen inkoopaccount heeft, wilde ik het via een andere leverancier laten lopen waar ik normaliter bestel. Die wilden geen zaken doen met HBM omdat ze volgens hun "alleen maar troep verkopen".
Als ik er mijn boterham mee moest verdienen, dan is het een ander verhaal. Dan tellen de uren en worden ze ook veeeeel meer gebruikt.
Weet er iemand nog een goed adres in Nederland waar ik OZ-25 collets kan kopen?? Ik vind maar bar weinig met Google.
HBM, HogeTex en VDH iig niet.
Groet, mark.
HBM, HogeTex en VDH iig niet.
Groet, mark.
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Waar kopen jullie je andere gereedschap dan? Die kunnen toch hoop ik allemaal wel OZ spantangen.
En anders hoffman, leering, en vele andere, waarvan de namen me inmiddels een beetje ontschoten zijn.
https://www.hoffmann-group.com/NL/nl/hn ... 25?tId=508
)
Zover zit je niet van ze vandaan, moet je toch es op een zaterdag de sfeer gaan proeven. Best leuk.
HBM Machines B.V.
Grote Esch 1010
2841 MJ Moordrecht
En anders hoffman, leering, en vele andere, waarvan de namen me inmiddels een beetje ontschoten zijn.
https://www.hoffmann-group.com/NL/nl/hn ... 25?tId=508
Dat kan ik me als tussen leverancier wel voorstellen. Wat niet wil zeggen dat het direct troep is, maar dan het niet het spul is wat je klanten van je gewend zijn te krijgen kan heel goed mogelijk zijn. (hoef je niet heel erg je best voor te doenHAMMAR schreef: 30 nov 2020 10:06 Wat is uberhaupt jullie mening over HBM?
Zover zit je niet van ze vandaan, moet je toch es op een zaterdag de sfeer gaan proeven. Best leuk.
HBM Machines B.V.
Grote Esch 1010
2841 MJ Moordrecht
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.