wordt dit het nieuwe CAD ...!!??

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

COO2108
Contacteer:

wordt dit het nieuwe CAD ...!!??

Bericht door COO2108 »

Voor alle CAD liefhebbers...Onshape

http://www.onshape.com/

Dat ziet er veel belovend uit, heb me al ingeschreven maar het was schijnbaar een beetje druk voor de beta versie ;-)
Vooral het assemblies filmpje past hier goed...
karangetang
Donateur
Contacteer:

Re: wordt dit het nieuwe CAD ...!!??

Bericht door karangetang »

Unfortunately, due to overwhelming demand, our
early access program is currently full.
buitermark
Contacteer:

Bericht door buitermark »

kreeg die melding vanmiddag ook al.

Zou dat door alle cnczone.nl'ers komen ?? :lol: :lol: :lol:
DaBit
Donateur

Bericht door DaBit »

Wel slim dat ze de toegang doseren. Ik heb 'm ook aangevraagd, kan wel effe wachten.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Bericht door Arie Kabaalstra »

't ziet er goed uit.. bestaande principes, maar het draait in je browser, en is dus platformonafhankelijk..
NICE.. bestanden in de Cloud.. doe ik al een tijdje met Alibre.. bevalt me goed.. kan overal aan alles werken.. heb al eens een bestand van mijn eigen horloge opengetrokken toen ik in Antwerpen bij een klant zat.. op zijn systeem..

'k vind de werkomgeving ook wel lekker rustig.. en de mogelijkheid om Alle stappen ongedaan te kunnen maken.. maakt dat je niet bang hoeft te zijn om een keer een Fuckup te hebben..
Sven
Contacteer:

Bericht door Sven »

Ik mis sheetmetal? Of heb ik daar overheen gelezen?

Het is niet echt een lekkere prijs, 100 dollar per maand.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
karangetang
Donateur
Contacteer:

Bericht door karangetang »

Lijkt wel onze gemeente pet parkeer kosten .... zouden per minuut moeten afrekenen
rien1959
Contacteer:

Bericht door rien1959 »

Het ziet er goed uit, maar er is maar één manier om er achter te komen of het echt wat is : gebruiken voor een echt project. In het verleden heb ik al met diverse cad programma's gewerkt en van één erg spijt gehad : Alibre. Nog nooit zoveel ellende meegemaakt. Sinds een jaar werk ik nu beroepsmatig met SpaceClaim en ben zeer tevreden. Toch was ik in het begin wat huiverig maar geen moment spijt gehad. Snel overstappen naar een programma zal ik niet snel doen. Ook niet privé. Zelf vond ik 123D van Autodesk erg leuk werken en eigenlijk lijkt het wel op SpaceClaim. Maar ook hier is het iets van persoonlijke voorkeur. Ieder zijn smaak.

Rien
Laatst gewijzigd door rien1959 op 11 mar 2015 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
diepchess
Contacteer:

Bericht door diepchess »

Goed hopeloos als je nog wat wilt verkopen om je CAD in een browsertje te draaien op een computer die op internet staat.

Een consultant in India al in bezit van je CAD ontwerp nog voor je thuis bent.
hugo stoutjesdijk
Donateur
Been thanked: 3 times
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Cad modellen in de cloud, :evil: , ik vind het al lang duren als het van m'n NAS af moet komen.
Modelletje laden met een 3D PCB met een paar honderd SMD componentjes er op lijkt met ook geen comfortprijs winnen.
Als de software in de cloud draait, en het werkt, ik vind het best, maar de ontwerpen laat die maar lekker lokaal.
Wel jammer als je even geen verbinding hebt, het wordt allemaal wel ontzettend afhankelijk van storingsvrije infrastructuur.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Mijn Cloud wordt regelmatig lokaal ververst... Google Drive Baby Yeah!..
DaBit
Donateur

Bericht door DaBit »

hugo stoutjesdijk schreef:Cad modellen in de cloud, :evil: , ik vind het al lang duren als het van m'n NAS af moet komen. Modelletje laden met een 3D PCB met een paar honderd SMD componentjes er op lijkt met ook geen comfortprijs winnen.
Als de software in de cloud draait, en het werkt, ik vind het best, maar de ontwerpen laat die maar lekker lokaal.
Wel jammer als je even geen verbinding hebt, het wordt allemaal wel ontzettend afhankelijk van storingsvrije infrastructuur.
Mjah, da´s toch niet helemaal waar allemaal.

Fusion360 is ook zo´n wolkjesding. Maar die cached de modellen wel lokaal. Als ik die 3D PCB met een paar honderd componentjes erop op het werk aanmaak en ik open ´m thuis dan moet ik even wachten. Eigenlijk nog niet eens schandalig lang. Maar dat zou ik ook moeten als het via Google Drive/Dropbox/email/FTP download/whatever moest komen.
Is-ie er eenmaal, dan hoef ik niet meer te wachten. STEPje of tekening exporteren is ook een lokaal iets.
En zo kan ik ook offline werken. Wat ik dan doe of wat een ander doet aan hetzelfde ontwerp word pas bij online komen/inloggen weer gesynchroniseerd.

Grote minpuntje is dat ze conversie van vreemde bestanden wel extern doen en ik verdenk ze ervan dat ze het bewust traag maken. Een STEPje of DXFje van 300K kan er goed 2 minuten over doen ofzo voordat het geupload en beschikbaar is.

Tweede grote minpuntje is dat je op een gegeven moment wel erg veel wolkjes data overal verspreid hebt. Thuis de NAS/SVN repository, Autodesk met z'n cloud, Microsoft heeft wat met z'n office, enzovoorts. Ik gooi een kopie van de data lokaal onder eigen beheer neer, maar da's wel weer extra werk.

Nouja, ik ben bejaard genoeg om liever gewoon zelf m'n bestandjes te beheren op een eigen apparaat, maar dat cloudgedoe is opzich best werkbaar. Dat je een storingsvrije infrastructuur nodig hebt, ach, dat geld voor die 230VAC ook want anders word het nog niks. Ik ben zeker op het werk zonder internet tegenwoordig best gehandicapt.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Ik heb 't even bekeken.. NEE.. dit wordt NIET het nieuwe CAD.. 't is NIET goed genoeg..
mjeuring

Bericht door mjeuring »

Heb je ze het even gemeld Arie? Kunnen ze stoppen met de ontwikkeling :lol:
Plaats reactie