Alleen maar goed dat je groot fan van een bepaald type controllerfamilie bent. Heb hetzelfde met Atmel
Dat van de LCD ben ik niet met je eens. Nogmaals, ben geen Arduino kenner en gebruik deze software ook helemaal niet dus weet ook niet hoe de LCD library in elkaar steekt. Mijn probleem met schrijven naar de standaard LCD's is de traagheid van de LCD zelf. Je moet gewoon ellenlang wachten tussen de instructies door om de data daar te krijgen. Mijn Atmelletje is daar ook veel te snel voor hoor.
Om niet te belanden in een ellenlange discussie over voor en nadelen van controller A ten opzichte van controller B, kunnen we alleen maar concluderen dat er voor iedere huidige controller wel wat te zeggen is. Tis maar net waar je mee groot wordt gebracht
Voor de rest van de aangegeven punten zou ik willen zeggen, kijk eens naar de ATxmega serie. Kom je ook aan niets meer te kort. En wat PWM betreft, weet niet waarvoor je die gebruikt maar doe toevallig bij een recent project iets met lineair actuatoren i.s.m. een xmega. Dead-time insertion on-board! Is wel weer een heel leuke toevoeging.