Mazatrol besturing programmeren
Moderator: Moderators
Mazatrol besturing programmeren
Hallo,
Op mijn werk zoeken we naar CNC frezer die overweg kan met mamaztrol inclusief programmeren.
Wijkt Mazatrol veel af van de gangbare besturingen zoals die van Heidenhain, Fanuc, Siemens?
Hoe snel kan iemand die ervaren is met bovenstaande besturingen de Mazatrol besturing zich eigen maken?
Bedankt voor jullie feedback!
Grtz,
Evert
Op mijn werk zoeken we naar CNC frezer die overweg kan met mamaztrol inclusief programmeren.
Wijkt Mazatrol veel af van de gangbare besturingen zoals die van Heidenhain, Fanuc, Siemens?
Hoe snel kan iemand die ervaren is met bovenstaande besturingen de Mazatrol besturing zich eigen maken?
Bedankt voor jullie feedback!
Grtz,
Evert
Re: Mazatrol besturing programmeren
Mazatrol kan Fanuc programma's lezen (misschien enkele m-codes niet) voor het versturen de extensie .PRG of .EIA geven dacht ik. Dit betreft wel de iso programmering.
Echte mazatrol programma's geen ervaring mee.
Echte mazatrol programma's geen ervaring mee.
Ik wel lol
Heb er 16 jaar mee gewerkt super gebruiks vriendelijk de mazatrol software
Heb er 16 jaar mee gewerkt super gebruiks vriendelijk de mazatrol software
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Ik heb er zelf wel bij gestaan.. nooit mee gewerkt.. 't werkt net andersom als bijvoorbeeld Heidenhain.. maar.. zoals ik het begrepen heb.. programmeer je wel in cycli.. degene die het me voordeed was er in elk geval handig mee.. en snel..heel snel.. vergelijkbaar met de snelheid waarmee ik een Heidi of mijn eigen EdingCNC programmeer..
Bedankt voor jullie reacties heren tot dusver heren.
Mocht er nog iemand concreet ervaring hebben met bijvoorbeeld Fanuc en Mazatrol dan hoor ik dat graag.
Zoals ik nu heb begrepen zou in theorie iemand die Fanuc onder de knie heeft redelijk snel met mazatrol overweg moeten kunnen.
Mocht er nog iemand concreet ervaring hebben met bijvoorbeeld Fanuc en Mazatrol dan hoor ik dat graag.
Zoals ik nu heb begrepen zou in theorie iemand die Fanuc onder de knie heeft redelijk snel met mazatrol overweg moeten kunnen.
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Ik weet niet of de overstap Fanuc/Mazatrol zo eenvoudig is.. ik heb weinig ervaring met Fanuc, maar ik weet wel dat Mazatrol heel anders werkt..Fanuc is een rechttoe-rechtaan G-Code besturing, zoals ik em ken.. er zitten wel wat handigheidjes in.. maar mazatrol is één en al handigheidjes..
Idd arie mazatrol is alleen maar handig en super snel te programmeren voor alles is een cyclus en ook nog aanpasbaar in de cyclys dmv tpc parameters in de cyclus zelf voor enkel stuks werk wint de mazatrol ten opzichte van fanuc heb er dageijks mee gewerkt
Zeer pprettig als je het doorhebt
Programatie kun je gewoon door elkaar schrijven (bv als je iets vergeten bent te programmeren) als je klaar bent met programmeren zit er een functie op om zo de bewerkings volg orde aan te passen zonder dat je je programma hoeft te herschrijven
Gr len
Zeer pprettig als je het doorhebt
Programatie kun je gewoon door elkaar schrijven (bv als je iets vergeten bent te programmeren) als je klaar bent met programmeren zit er een functie op om zo de bewerkings volg orde aan te passen zonder dat je je programma hoeft te herschrijven
Gr len
- Dwarsligger
Hoi Sharp,
Arie was bij mij komen kijken. Ik heb er een aantal jaar ervaring mee, met het maken van veel verschillende machine onderdelen. Het ligt er aan wat je er precies mee wilt gaan doen, hoe makkelijk het is te leren.
Als je gewoonweg onderdelen wilt maken zonder al teveel poespas is het prima te leren met een ervaren persoon erbij.
Als je echt alle functies van de machine wilt toepassen is het mogelijk het beste om eerst de basis te begrijpen en daarmee een poosje te gaan werken, en deze kennis dan aanvullen met hulp vanuit Mazak Europe.
In de basis is het makkelijk om te leren, maar om het ten volste te benutten moet je een stapje verder.
Mvg, Bart
Arie was bij mij komen kijken. Ik heb er een aantal jaar ervaring mee, met het maken van veel verschillende machine onderdelen. Het ligt er aan wat je er precies mee wilt gaan doen, hoe makkelijk het is te leren.
Als je gewoonweg onderdelen wilt maken zonder al teveel poespas is het prima te leren met een ervaren persoon erbij.
Als je echt alle functies van de machine wilt toepassen is het mogelijk het beste om eerst de basis te begrijpen en daarmee een poosje te gaan werken, en deze kennis dan aanvullen met hulp vanuit Mazak Europe.
In de basis is het makkelijk om te leren, maar om het ten volste te benutten moet je een stapje verder.
Mvg, Bart
F=E*M*2*pi/P F=m*a P=M*ω I=1/2m*r² f=(P*L^3)/(3*E*I) etc. It's engineering... use it!