Mijn naam is Wiske , 29 jaartjes jong en ben vanaf het behalen van mijn school diploma werkzaam bij het ministerie v. defensie.
Wat ik daar allemaal heb uitgespookt is niet van belang maar ik kan wel zeggen dat het in geen verste verte iets te maken heeft met CNC/Frezen/Draaien etc.
Samen met mijn vrouw ben woonachtig in het het prachtige Friesland.
Net als velen hier(tenminste dat denk ik) is het cnc verhaaltje omtrent een machine niet de hoofdzaak, maar het fabriceren van onderdelen voor de hobby met behulp van cnc.
Ook moet ik zeggen dat ik van cnc erg weinig kaas gegeten heb , ik ben in het bezit geweest van een zoltar frees tafeltje. Deze heb ik weg gedaan(BIG MISTAKE) omdat ik anders wilde.
Nu ben ik in het bezit van een optimum metaal draaibank 180x300 en een hbm bf25 waar ik erg blij mee ben.
als programmatuur gebruik ik Autocad 2010 en Mach3 als ik cnc kan doen.
Ik ben aan een zelfbouw frees/router begonnen maar heb dit letterlijk in een hoek geschoven omdat het een compleet verkeerd begonnen project was dus gewoon NIET.
maar door schande leert men zeggen ze wel eens
Mijn Optimum Draaibankje ben ik erg blij mee ik zou wel een beetje groter willen maar de tijd zal leren wat ik ermee doe. het mooie kastje eronder is eigenlijk een eikenhouten tafel wat al ongeveer 15 jaar bij mijn ouders in de shuur stond en waar mijn broek vroeger nog op verschoont is dus vond ik het een goed idee deze te modificeren tot een kastje/ onderstel voor mijn draaibankje.
En dan is dit mijn bf25 die redelijk nieuw is en met de tijd wanneer alles gemaakt is en er voldoende geld gespaard is tot cnc omgebouwd word
Ook onder de frees moest een mooie werkbank gemaakt worden en is dit het geworden, het is nog steeds in aanbouw maar uiteindelijk word het wel wat
Tot zo ver mijn verhaal en denk ik erg veel te leren hier en zo mijn machinerie langzaam aan om te bouwen.
Wiske