Arie is tevree!Arie Kabaalstra schreef:Inmiddels weer veilig thuis... en... 't cameraatje heeft het prima gedaan..
Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)
Moderator: Moderators
- scyllatech
- Contacteer:
Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)
Techniek is de dienstmaagd van de creativiteit.
- audiomanics
- Donateur
- Contacteer:
informatieve site.....
Mooie compacte constructie zo met die motor ertussen..
Kees
Mooie compacte constructie zo met die motor ertussen..
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
mooi strak werk, en toevallig ben ik zins vorige week ook begonnen met een vierde -as het idee is het zelfde motor binnen het frame. Wordt wel wat breder maar of die zo strak wordt???? 
Best leuke hobby... Kost alleen veel vrije tijd
Aantal weken terug een "vacuum bag connector" gemaakt. 2stukjes uit een RVS buis afgedraaid. Draad getapt op de draaibank. G1/4 voor de slangconnector en M20 om de 2 rvs delen met elkaar te verbinden. Daartussen een rubberen ring om het vacuum in de zak te houden. De groefjes onderaan zijn al "joggend" gefreesd op me cnc. En dat gaat behoorlijk,1 mm afname met een 5mm ballnose.

"Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better." (S. Beckett)
plakken??zeeschuim schreef:ga je plakken?
"Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better." (S. Beckett)
Geinig. Moet ik ook nog een keer maken, zoiets.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
- audiomanics
- Donateur
- Contacteer:
Met name bij fineren is een vacuum zak erg handig... Jammer dat het niet echt algemeen goed is..winters schreef: plakken??
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
nou, ik heb er zo 2 gemaakt. éen ervan is een collega-student aan het testen om epoxy-carbonweefsels vacuumbaggen. En ondertussen wordt de hele set-up dan ge-cured in een droogoven (wel met een andere vacuumslangconnecter; deze kan maar max 60°C hebben en is voor cold-curing. Dus dan schroef ik er een slangtule in).
Kan inderdaad ook gebruikt worden voor bv, het fineren met vacuum van een longboardje met een exotisch houtsoort als afwerkingslaag.
Kan inderdaad ook gebruikt worden voor bv, het fineren met vacuum van een longboardje met een exotisch houtsoort als afwerkingslaag.
- stef stuntpiloot
Mijn knutselwerkje, inklapbaar landingsgestel camerabeugel voor onder multicopters (drones)

- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
You can say that again!Mooi stukje ehh.. "Vakwerk"
- stef stuntpiloot
Ja best leuk toch? begin langzaamaan de opties te leren kennen van de machine. Steeds meer proberen. Diti s wel leuk projectje tussendoor. Het bovenblok gaat ietsje meer werk kosten, teminste, er moet meer materiaal verwijderd worden. Dit is 2mm dik G10 met 550mm/min met een 1mm freesje Ging zonder enig probleem