Verlichtte plexiglazen naambord

Op verzoek kan iedereen die iets wil laten zien dat te maken heeft met alles wat met cnc-techniek te maken heeft .
Maar!!!: foto's mogen maximaal 640 x 480 zijn. Zo komen de foto`s er goed op en raakt de surfer niet gauw vol.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
dPske

Re: Verlichtte plexiglazen naambord

Bericht door dPske »

Hey, heb ook eens geprobeerd om in plexiglas te frezen ( ik denk dat het de geëxtrudeerde versie is ) en mijn laatste resultaat was tot hier toe het beste na heel wat proberen. Een paar voorbeeldjes:

Afbeelding
Afbeelding
Mijn eerste resultaat : conventional milling ,rpm 25k (stand 6 op kress) ,feed 1500 ,acceleration 50 ,plunge 600 , freesjes: 6mm z1 plastiek frees voor pockets van de bloemen 1.5mm voor contour van de pockets omdat de 6mm niet in de kleinste hoeken geraakte en een graveerfreesje van 3mm 60° voor de lijnen. de "takken" had ik in Autocad naar binnen toe een offset van 0.5 gebruikt om zogezegt een structuur van een "tak" te creëren ... dat dus mislukte ... resultaat= niet mooi :mrgreen:

Dan de methode van in deze post eens geprobeerd met VEEEEEEEL beter resultaat 8)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze zijn maar op wat overschot dat ik nog had liggen gefreesd .
rpm: iets hoger dan tussen stand 4 en 5 (bijna 5 dus) op de kress
Feed: 3000
plunge: 1000
Acceleration:200
clim milling
0.2mm diep voor pocket 0.4 voor de lijntjes
Graveerfreesje 6mm 60° 0.2mm puntje
stepover van 1

Nu wat mij opvalt is dat ... Als hij begint aan die pocket dat hij bv eerst 5 lijnen vanonder zet en dan bovenaan verder gaat en dan plots in het midden een paar banen doet en dan de rest opvult... als je ziet op de laatste foto's dan kan je zien dat je die lijnen ( gedeeltes die hij freest en dan ergens anders begint) kan zien.

Hoe los ik dit op zodat hij vanonder begint en gewoon doorgaat naar boven toe in plaats van... vanonder dan vanboven dan ergens middenin om dan de rest op te vullen...? soms zet ie ook gwn 1 lijn om dan ergens anders te beginnen...

Toch ben ik al tevreden met het resultaat nu nog een voetje frezen, alleen vrees ik dat het met die RGB controller wat groot uit gaat vallen.

Grts dPske ;-)
o.O
3DDaniël
Contacteer:

Bericht door 3DDaniël »

@dPske
Het is maar net hoe jouw software daar mee omgaat. Ik heb min of meer het zelfde probleem. Waardoor ik ook deze lijnen krijg. Ik laat hem dan in raster mode frezen (heen en weer) en ja dan bepaalt hij waar hij begint helaas.
En als ik hem in offset laat frezen (van binnen naar buiten) zie je soort eilandjes ontstaan (licht en donkere plekken) een goed alternatief heb ik nog niet gevonden helaas.

Weer eens wat tijd gehad en maar weer eens twee logo's gemaakt.
Toch jammer dat de kwaliteit van de foto's achteruitgaat als ik deze verklein.
Want in het echt zijn de logo's veel mooier al zeg ik het zelf.
Afbeelding
Afbeelding

Mvg,
dPske

Bericht door dPske »

Hey,

heb ondertussen nog wat getest in plexi , heb deze keer wel in gegoten kwaliteit getest, en deze kan ik bijna op het hoogste toerental frezen. Hier een paar fototjes :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Filmpje (Grr kwaliteit :evil: )
Afbeelding

Het voetstukje met de RGBcontroller en receiver voor de afstandsbediening erin is nog niet in elkaar geschroefd vandaar dat je mss licht tussenuit ziet schijnen. Hij moet nog gespoten worden met verf vandaar.

Grts !
o.O
BriBis
Contacteer:

Bericht door BriBis »

Heel mooi, alleen zou ik (persoonlijk) een vaste kleur LED-verlichting kiezen.. Dit komt wat rustiger over, zeker als het in een woonkamer komt te staan.
dPske

Bericht door dPske »

door BriBis » 06 Okt 2012 16:41
Heel mooi, alleen zou ik (persoonlijk) een vaste kleur LED-verlichting kiezen.. Dit komt wat rustiger over, zeker als het in een woonkamer komt te staan.
Ja dat is waar. Maar om al eens af te wisselen van kleur , mijn vriendin decoreert binnenshuis volgens seizoen enzo.. had ik een RGB ledstrip genomen ... Hoef je niet altijd op dezelfde kleur te kijken , je veranderd hem gwn alsjem beu bent ;-)

Die fade en stroboscoop stand was gwn om te laten zien wat ie allemaal kan deze rbgcontroller, je kan hem ook op 1 kleur laten staan en fel of minder fel instellen. Sommige mensen kennen dit niet eens. De meesten hier wel natuurlijk. ;-)

Ik laat hem meestal op de gekozen kleur staan :) en af en toe en ander kleurtje

Grts! :)
o.O
3DDaniël
Contacteer:

Bericht door 3DDaniël »

@dPske,

Mooi gelukt. Dat je de contouren op 0.4 mm ipv 0.2 mm heb gefreesd heeft ook een mooi effect.

Mvg,
Swets
Contacteer:

Bericht door Swets »

krijg het maar niet goed op de film.... althans, in het echt is het veel mooier...

http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
michel pet
Contacteer:

Bericht door michel pet »

zijn de letters 3d gefreesd in een kom vorm of hoe zeg je dat of lijkt dat maar zo???.
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
clements
Contacteer:

Bericht door clements »

met die kermis aan je deur weet de postbode in ieder geval wel waar hij moet wezen :mrgreen:
ASS-U-ME
Swets
Contacteer:

Bericht door Swets »

michel pet schreef:zijn de letters 3d gefreesd in een kom vorm of hoe zeg je dat of lijkt dat maar zo???.
ja.. het is 10mm plexiglas, en de letters zijn 7mm diep...
stukje terug staat geloof ik ook nog een filmpje van het frezen....

clements schreef:met die kermis aan je deur weet de postbode in ieder geval wel waar hij moet wezen :mrgreen:
ja ... ik sla altijd gelijk een beetje door... :-)

maar dit is nog niet echt zoals het worden gaat... dit is meer om de ledjes te testen... of alle kleuren het doen...
misschien laat ik zo regenboog langzaam rond laat faden....
en als je op de bel druk, dat dan er van alles gebeurt....... lol
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
mosoft
Contacteer:

Bericht door mosoft »

Loopt iedereen die aanbelt van schrikt weg denkt dat er een alarm begint te werken :lol:

Jan
Leo C

Bericht door Leo C »

Ik had het plexiglas al een tijds in huis, maar deze week dan ook maar eens mijn eerste proefje gemaakt. Best goed gelukt, alleen van de buitencontour zijn nog twee splinters weggesprongen en dat is niet perfect. Volgende keer maar iets langzamer instellen. Maar verder erg leuk om te maken. Snel een mooi resultaat. :-)

Afbeelding

Afbeelding
:-)
BriBis
Contacteer:

Bericht door BriBis »

Ziet er erg goed uit.. zeker de opvulling van de "W" is zo te zien mooi egaal
Kees Moret

Bericht door Kees Moret »

Netjes gedaan :lol: