probleem software reprap
Moderator: Moderators
- cncfrees1995
- Contacteer:
probleem software reprap
Hallo allemaal
Ik heb met 2 vrienden onlangs een 3d printer gebouwd, gebaseerd op de reprap prusa mendel. Als aansturing hebben we een GEN 6. Nu is het probleem dat we niet echt weten hoe we de printer moeten aansturen. We hebben al Ultimaker geïnstalleerd maar er gebeurd niet veel.
Zou iemand ons kunnen helpen?
Ik heb met 2 vrienden onlangs een 3d printer gebouwd, gebaseerd op de reprap prusa mendel. Als aansturing hebben we een GEN 6. Nu is het probleem dat we niet echt weten hoe we de printer moeten aansturen. We hebben al Ultimaker geïnstalleerd maar er gebeurd niet veel.
Zou iemand ons kunnen helpen?
Laatst gewijzigd door cncfrees1995 op 20 apr 2012 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
nico.verduin
Re: probleem software reprap
Voordat je de Gen6 kan gebruiken, moet je:
- eerst de software voor de Gen6 zelf installeren (Arduino/Marlin) die op de Gen6 site is te halen.
- Daarna de software voor de Printer installeren. Ik gebruik zelf Repetier Host (icm. SLIC3R) en ben er zeer content mee.
Met Repetier kun je de software aan de printer koppelen en de motoren etc testen.
Met de Marlin/Arduin, regel je de printer af (aantal stappen per mm, aantal stappen voor de extruder etc).
- eerst de software voor de Gen6 zelf installeren (Arduino/Marlin) die op de Gen6 site is te halen.
- Daarna de software voor de Printer installeren. Ik gebruik zelf Repetier Host (icm. SLIC3R) en ben er zeer content mee.
Met Repetier kun je de software aan de printer koppelen en de motoren etc testen.
Met de Marlin/Arduin, regel je de printer af (aantal stappen per mm, aantal stappen voor de extruder etc).
- hessel_swart
- Contacteer:
Ik heb een Orca V0.3 met een Gen6 board en ik ben ook nog steeds bezig om het uit te vogelen met up's en down's....
Volgens mij moet je de zipt downloaden en dan krijg je iets van 6mappen , pak je de eerste lees je het kladblok bestandje van hoe en wat en bij map 6 beweegt ie / werkt ie .....
http://www.mendel-parts.com/downloads/s ... 7-11-2011/
Volgens mij moet je de zipt downloaden en dan krijg je iets van 6mappen , pak je de eerste lees je het kladblok bestandje van hoe en wat en bij map 6 beweegt ie / werkt ie .....
http://www.mendel-parts.com/downloads/s ... 7-11-2011/
-
nico.verduin
Al dat geklooi was ik op een gegeven moment een beetje zat. Reden voor mij om gewoon Repetier te downloaden en alleen het MArlin/Arduino stuk er in te houden. Alleen gebruik ik de nieuwste SLIC3r voor het slicen.
- cncfrees1995
- Contacteer:
Bedankt voor jullie reacties, na wat proberen is het toch geluk!
Nu stukjes gaan printen ;p.
- hessel_swart
- Contacteer:
ow dat is snel, laatste tijd wou mijn heater niet opwarmen via Pointerface.....
-
michel pet
- Contacteer:
maak eerst ff en test blokje dan kan je kijken of de k-y-en de z goed staan ingesteld.
meet ook de diameter van de draad na en neem dat mee in slicer anders klopt de door voer snelhijd niet.
test ook de temp van de kop hij mag net niet druppen of slierten zo wel de temp iets om laag zetten.
speelse en testze.
meet ook de diameter van de draad na en neem dat mee in slicer anders klopt de door voer snelhijd niet.
test ook de temp van de kop hij mag net niet druppen of slierten zo wel de temp iets om laag zetten.
speelse en testze.
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet