Wie werkt met sinumerik 840D met Shopmill
Moderator: Moderators
Wie werkt met sinumerik 840D met Shopmill
Wie werkt er met Sinumerik 840D met Shopmill van Siemens en wie wil hier iets vertellen over zijn/haar ervaringen met dit besturingssysteem.
Ik ben benieuwd
Joop
Ik ben benieuwd
Joop
Re: Wie werkt met sinumerik 840D met Shopmill
wat is het dat je wilt weten,
ik heb er wel mee gewerkt, en kom het af en toe nogsteeds tegen met mijn werk...
maar welke software versie van shopmill?
ik heb er wel mee gewerkt, en kom het af en toe nogsteeds tegen met mijn werk...
maar welke software versie van shopmill?
Ook een konijn kan wel eens het haasje zijn...
Ik ben bezig een cnc te selecteren. Nu kan ik kiezen tussen fanuc 30i en shopmill. Op de Metavak heb ik shopmill laten demonstreren. De nieuwe machine zal ook gebruikt gaan worden door collega's die nog geen cnc ervaring hebben. De demo sprak mij wel erg aan omdat, als je wil, je aan de hand wordt meegenomen om tot een product te komen. Maar tijdens mijn zoektocht kom ik ook mensen tegen die zeggen "nooit aan beginnen aan dat Shopmill"
Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen van gebruikers.
Joop
Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen van gebruikers.
Joop
mag ik vragen wat voor machine je aan het zoeken bent? en wat je op het oog hebt?
Fanuc werkt gewoon met Manual Guide, ook meer dialoog/ menu gestuurd programeren.
de 30 series beginnen wat meer met mappen en folders te werken, beetje heidenhain minded wordt het wat.
je kan nu ook programma's met gewone namen maken ipv O0001 etc.
Shopmill werkt ook dialoog/menu gestuurd, het is naar mijn mening iets eenvoudiger voor de mens die nog niet vaak met cnc in aanraking is geweest, veel menu gestuurd, en veel met plaatjes gewerkt.
alleen door sommige machine bouwers niet helemaal goed geintregreerd en ondersteunt.
de verhalen zijn idd verschillend, maar dat is net wat je gewend bent, sommige mensen zweren bij fanuc, maar ook bij siemens.
het is eigenlijk meer hoe je je zelf er in kan vinden, en mee kan werken, en wat je er mee wilt precies?!
onsite programeren (op de machine) of wordt er veel cad/cam gemaakt?
toch voor de wat onervarener gebruiken en wat oudere gebruiker (niet verkeerd bedoelt) is shopmill makkelijker op te pakken dan fanuc....
Fanuc werkt gewoon met Manual Guide, ook meer dialoog/ menu gestuurd programeren.
de 30 series beginnen wat meer met mappen en folders te werken, beetje heidenhain minded wordt het wat.
je kan nu ook programma's met gewone namen maken ipv O0001 etc.
Shopmill werkt ook dialoog/menu gestuurd, het is naar mijn mening iets eenvoudiger voor de mens die nog niet vaak met cnc in aanraking is geweest, veel menu gestuurd, en veel met plaatjes gewerkt.
alleen door sommige machine bouwers niet helemaal goed geintregreerd en ondersteunt.
de verhalen zijn idd verschillend, maar dat is net wat je gewend bent, sommige mensen zweren bij fanuc, maar ook bij siemens.
het is eigenlijk meer hoe je je zelf er in kan vinden, en mee kan werken, en wat je er mee wilt precies?!
onsite programeren (op de machine) of wordt er veel cad/cam gemaakt?
toch voor de wat onervarener gebruiken en wat oudere gebruiker (niet verkeerd bedoelt) is shopmill makkelijker op te pakken dan fanuc....
Ook een konijn kan wel eens het haasje zijn...
Na 23 jaar heel wat meegemaakt, maar nu een Topper met Shopmill erbij. in een woord NIET MAN VRIENDELIJK
Gr Japiek
Gr Japiek
Ik werk er ook mee,allen op een draai bank.
Ik moet zeggen het werkt heel makelijk.
Ik zal niet ander meer willen.
Arian
Ik moet zeggen het werkt heel makelijk.
Ik zal niet ander meer willen.
Arian
De nieuwe Siemens 828d besturing is helemaal een top besturing, niet alleen voor de bediener maar ook kwa service