Het grote " De chinees VS europese degelijkheid " Topic
Moderator: Moderators
Re: Het grote " De chinees VS europese degelijkheid " Topic
Wat denken jullie van deze http://www.troostwijkauctions.com/nl/dr ... 6-1406454/
Als ik op Bernardo zoek kom ik in Oostenrijk, maar die kunnen ook Chinezen verkopen.
(Zonder dit forum zat ik nu met Bami-tech).
Henk
Als ik op Bernardo zoek kom ik in Oostenrijk, maar die kunnen ook Chinezen verkopen.
(Zonder dit forum zat ik nu met Bami-tech).
Henk
Denk wel om alle bijkomende kosten.
Ik ben op veiligingen geweest waar dingen verkocht zijn met de kosten
erbij, hoger als de nieuwprijs!!
En natuurlijk geen garantie, vervoer zelf regelen.
Oppassen dat je alle spullen die er bij horen ook krijgt.
Vaak worden die door anderen per ongeluk? ja dus gestolen.
Mijn advies.... NIET DOEN.
Ik ben op veiligingen geweest waar dingen verkocht zijn met de kosten
erbij, hoger als de nieuwprijs!!
En natuurlijk geen garantie, vervoer zelf regelen.
Oppassen dat je alle spullen die er bij horen ook krijgt.
Vaak worden die door anderen per ongeluk? ja dus gestolen.
Mijn advies.... NIET DOEN.
net wat Leewinga zegt : bod= 680 euro + 16% = 788.80 + 19% = 938.67 bij buitelaar dezelfde bank ?: http://www.buitelaar.nl/comasy/template ... ductid=748
alles wat ik maak, kan beter.
Benardo is gewoon Chinees broertje van HBM met een iets andere kleur ketjap er op 
Spreiding van Kennis Macht en Kapitaal
Bedankt. Die kosten had ik berekend. Maar die bami alleen maar vaag geroken 
heeft iemand ervaring met een Huvema 25 VHG?
Verder, een vriend werkt samen met een chinees bedrijf en die chinezen zeggen "als je hierbeen goede cnc frees of draaibank wil kopen moet je die 2de hands van ons kopen, alle export machines is crap, die goed machines die wij hebben kunnen buitenlanders niet kopen". En dat klopt, want hetgeen ze daar allemaal cnc maken is perfekt.
Verder, een vriend werkt samen met een chinees bedrijf en die chinezen zeggen "als je hierbeen goede cnc frees of draaibank wil kopen moet je die 2de hands van ons kopen, alle export machines is crap, die goed machines die wij hebben kunnen buitenlanders niet kopen". En dat klopt, want hetgeen ze daar allemaal cnc maken is perfekt.
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
dan vind ik het toch vreemd dat ze op die "goede machines" daar zulke Crap kunnen maken voor de export..
Ik denk dat in China, Japan, Taiwan, ... inderdaad evenveel degelijke professionele als goedkope hobby machines gemaakt worden.
Je hebt gewoon altijd voor je geld. Ook in China kunnen ze niet de kwaliteit van een machine van €10 000 monteren op je BF20 van €1000! Ikzelf heb een 2e hands Huvema tafelfreesmachine met ronde kolom (type HBM32) en hoewel ik de machine niet af fabriek gezien heb, en ook niet echt kan vergelijken met dezelfde machine van bvb. bij Buitelaar,
vind ik dat deze wel beter afgewerkt is dan bijvoorbeeld mijn lintzaag van bij Buitelaar.
Kortom denk ik dat een Huvema één van de betere aziatisch geïnspireerde keuzes is. Al blijf ik toch meer voorstander van een tweedehands europeaan. Een Deckel, Maho, Tos, Schaublin, ... das toch nog iets helemaal anders. Alles hangt natuurlijk af van je budget en de plaats die je hebt. Maar die huvema 25VHG is ook geen kleine jonge.
http://www.voortman.nl/Freesmachines/Un ... etail.html
Je hebt gewoon altijd voor je geld. Ook in China kunnen ze niet de kwaliteit van een machine van €10 000 monteren op je BF20 van €1000! Ikzelf heb een 2e hands Huvema tafelfreesmachine met ronde kolom (type HBM32) en hoewel ik de machine niet af fabriek gezien heb, en ook niet echt kan vergelijken met dezelfde machine van bvb. bij Buitelaar,
vind ik dat deze wel beter afgewerkt is dan bijvoorbeeld mijn lintzaag van bij Buitelaar.
Kortom denk ik dat een Huvema één van de betere aziatisch geïnspireerde keuzes is. Al blijf ik toch meer voorstander van een tweedehands europeaan. Een Deckel, Maho, Tos, Schaublin, ... das toch nog iets helemaal anders. Alles hangt natuurlijk af van je budget en de plaats die je hebt. Maar die huvema 25VHG is ook geen kleine jonge.
http://www.voortman.nl/Freesmachines/Un ... etail.html
Wanneer iets perfect dezelfde maat heeft, dan gebruik je geen nauwkeurig genoeg meettoestel.
Indien nodig kunnen die chinezen ook goede dingen maken tot op o,oo1 mm. Als je dat niet gezien hebt kan je daar niet over oordelen. De fabrieken die machines maken voor de export zijn andere dan die voor de eigen markt.
Ook weer als je daar niet geweest bent kan je daar niet over oordelen.
Maar...de meeste (alle) dingen die je hier koopt is brol.
Nu wist ik niet dat Huvema ook uit china komt. Ik dacht daar gemaakt en in Nederland gemonteerd?
Momenteel heb ik een belgische machine, Matheys, oud maar degelijk, Nu kan ik vrij goedkoop een 2de hands Huvema 25 vhg kopen met automatische voeding en uitlezing, ziet er iets anders uit dan die op de foto, die moet de kop 180 graden draaien voor dwars te frezen.
Na het lezen van dit topic begin ik me toch af te vragen of dit een goede keuze is.
Dus iemand die gewerkt heeft met deze Huvema of weet iets meer, graag een reactie.
Ook weer als je daar niet geweest bent kan je daar niet over oordelen.
Maar...de meeste (alle) dingen die je hier koopt is brol.
Nu wist ik niet dat Huvema ook uit china komt. Ik dacht daar gemaakt en in Nederland gemonteerd?
Momenteel heb ik een belgische machine, Matheys, oud maar degelijk, Nu kan ik vrij goedkoop een 2de hands Huvema 25 vhg kopen met automatische voeding en uitlezing, ziet er iets anders uit dan die op de foto, die moet de kop 180 graden draaien voor dwars te frezen.
Na het lezen van dit topic begin ik me toch af te vragen of dit een goede keuze is.
Dus iemand die gewerkt heeft met deze Huvema of weet iets meer, graag een reactie.
Ik heb een eigen visie op dit gebeuren.....
De grootste oorzaak m.i, van de slechtere kwaliteit ligt bij ons zelf en natuurlijk
bij de handelaren welke deze slechtere produkten laten maken.
Goedkope prijzen worden gevraagd, handelaren willen "vette " winsten maken.
Kijk eens wat er gebeurd in de Ipad fabriek van Apple.
Het lijkt inderdaad onwaarschijnlijk dat ze daar in China niet betere produkten
kunnen en willen maken.
We moeten gewoon bereid zijn er meer voor te betalen.
Cees
De grootste oorzaak m.i, van de slechtere kwaliteit ligt bij ons zelf en natuurlijk
bij de handelaren welke deze slechtere produkten laten maken.
Goedkope prijzen worden gevraagd, handelaren willen "vette " winsten maken.
Kijk eens wat er gebeurd in de Ipad fabriek van Apple.
Het lijkt inderdaad onwaarschijnlijk dat ze daar in China niet betere produkten
kunnen en willen maken.
We moeten gewoon bereid zijn er meer voor te betalen.
Cees
Das helemaal wat ik bedoelde Cees, alleen heb jij het veel mooier uitgelegd
.
Wij (de Europese hobbyisten) vragen nu eenmaal zo een machines.
Volgens mij is het dus helemaal niet de Chinesen die geen betere machines kunnen maken, maar juist technisch zo ver staan dat ze voor zo een lage prijzen toch nog voor de prijs aanvaardbare machines maken.
Het begrip kwaliteit wordt ook vaak verkeerd geïnterpreteerd. Goede kwaliteit is niet voor iedereen hetzelfde,
kwaliteit is in hoeverre iets voldoet aan de eisen die iemand heeft. Aangezien iedereen zijn eisen anders zijn zal ook niet elk product voor iemand voldoen, maar misschien wel voor iemand anders.
Als die Huvema dus voldoet aan jou eisen en je kan hem goedkoop krijgen zie ik niet waarom je je zou laten afschrikken. Dit neemt niet weg dat er misschien nog andere machines voor jou een betere keuze zouden zijn. Kijk eens op http://www.werktuigen.be, daar staat gegarandeerd nog ander interessant tussen. Zoals ik zei, in China kunnen ze best een stuk ijzer gieten hoor, alleen niet als wij vragen om dat voor 5euro te doen ...
Wij (de Europese hobbyisten) vragen nu eenmaal zo een machines.
Volgens mij is het dus helemaal niet de Chinesen die geen betere machines kunnen maken, maar juist technisch zo ver staan dat ze voor zo een lage prijzen toch nog voor de prijs aanvaardbare machines maken.
Het begrip kwaliteit wordt ook vaak verkeerd geïnterpreteerd. Goede kwaliteit is niet voor iedereen hetzelfde,
kwaliteit is in hoeverre iets voldoet aan de eisen die iemand heeft. Aangezien iedereen zijn eisen anders zijn zal ook niet elk product voor iemand voldoen, maar misschien wel voor iemand anders.
Als die Huvema dus voldoet aan jou eisen en je kan hem goedkoop krijgen zie ik niet waarom je je zou laten afschrikken. Dit neemt niet weg dat er misschien nog andere machines voor jou een betere keuze zouden zijn. Kijk eens op http://www.werktuigen.be, daar staat gegarandeerd nog ander interessant tussen. Zoals ik zei, in China kunnen ze best een stuk ijzer gieten hoor, alleen niet als wij vragen om dat voor 5euro te doen ...
Wanneer iets perfect dezelfde maat heeft, dan gebruik je geen nauwkeurig genoeg meettoestel.
Mijn eisen zijn toch tot op 0,01 frezen, vooral kleine stukken.
Kijk als een lager slecht is en moet vervangen is geen probleem, maar als alles niet haaks en in lijn is, of speling heeft die niet op te vangen is, dat kan niet.
Ik heb een bandzaagmachientje gekocht made in... daar kon ik eerst geen zaagblad heel houden, die heb ik verbouwd en nu kan ik zagen tot de tanden eraf zijn.
Maar zagen komt niet zo nauw.
Wat zijn bij zo een Huvema de slechte kanten? mechanisch, elektrisch of juistheid.
Kijk als een lager slecht is en moet vervangen is geen probleem, maar als alles niet haaks en in lijn is, of speling heeft die niet op te vangen is, dat kan niet.
Ik heb een bandzaagmachientje gekocht made in... daar kon ik eerst geen zaagblad heel houden, die heb ik verbouwd en nu kan ik zagen tot de tanden eraf zijn.
Maar zagen komt niet zo nauw.
Wat zijn bij zo een Huvema de slechte kanten? mechanisch, elektrisch of juistheid.
-
gixxer-harry
Managers vinden dat je kwalitiet hebt geleverd als de klant tevreden is en een vakman denkt daar toch echt vaak heel anders over
Als een bijgespoten auto kleur vershil heeft en de klant ziet het niet dan vindt de manger dat er kwaliteit is geleverd maar de vakman denkt er toch echt anders over
Als een bijgespoten auto kleur vershil heeft en de klant ziet het niet dan vindt de manger dat er kwaliteit is geleverd maar de vakman denkt er toch echt anders over
Het is algemeen bekend dat ik heel vaak fouten maak
De meeste " echte " betere bedrijven hebben een kwaliteit borgingssysteem.
Daar komt zoiets niet voor.
Daar weet je als klant hoe er gewerkt word en wat voor resultaat er wordt
nagestreefd.
Cees
Daar komt zoiets niet voor.
Daar weet je als klant hoe er gewerkt word en wat voor resultaat er wordt
nagestreefd.
Cees