gezien mijn nimmer aflatende zucht om dingen automatisch te doen.. Gisteren dit bankje in mijn kofferbak laten tillen bij Buitelaar

Inmiddels is het machientje gestript, en opgemeten.. om de hele zooi eens in Alibre te knikkeren, en met wat onderdeeltjes te gaan stoeien..

't blijkt dat een ISEL 16x2.5 Kogelomloopmoer variantje 2 makkelijk onder het bed verstopt kan worden..
de plaatsing van de moer van de X-as, daar ben ik nog niet uit.. mogelijk zet ik em op zijn kant tegen de zijkant van de slede,of ik moet even kijken of er met wat freeswerk een plekkie onder de tafel gecreëerd kan worden..
't bankie is van behoorlijke kwaliteit,.. machinebedje is geslepen, met als de diverse onderdelen, de vaste kop is op een Spie gepositioneerd, en met 4 stelboutjes kun je deze helemaal uitlijnen op het bed.. ook de losse kop is dwars te verstellen, dus ook die kan perfect uitgelijnd worden.. daar wordt Arie blij van..
't moge inmiddels als bekend verondersteld worden dat ik voor de besturing ga kiezen voor USBCNC, en.. ik denk er ook hard over om een eigen GUI te gaan ontwikkelen voor deze bank..
Voor Kevin Damen's Optimum heb ik al een paar Macro's geschreven voor de meest basale draaiklussen, zoals langsdraaien, en vlakdraaien, waar je alleen maar de begin en eindwaarden, alsmede voedingen en snededieptes voor het voor-en nadraaien hoefde in te geven.. welnu.. dergelijke grappen wil ik IN de GUI gaan verweven teneinde een Teach-in besturing te maken.. zodat je de geprogrammeerde bewerkingen ook achter elkaar in een Part-program kan wegschrijven..
Als ik het bankje draaiend heb, dan moet er ook een mooie kast omheen komen.. om de rommel een beetje binnenboord te houden..