Alternatief NCCAD 7

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

Plaats reactie
GuusJ

Alternatief NCCAD 7

Bericht door GuusJ »

Beste CNC'ers,

heb een Proxxon PD400 CNC draaibank met NCCAD 7 software, waar ik niet erg tevreden over ben. :x

De programma's schrijf ik in G en M codes.
Wat is een goed alternatief voor NCCAD 7 met KOSY instructies.

groeten,

Guus
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Re: Alternatief NCCAD 7

Bericht door Arie Kabaalstra »

is NCCAD de besturing, of is dat meer een stuk Cam-software om je G-Codes mee te maken?
GuusJ

Bericht door GuusJ »

NCCAD zorgt ook voor de aansturing via KOSY, er zit een stukje tekenpakket in wat ik nooit gebruik.
Schrijf enkel in G codes
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Bericht door Arie Kabaalstra »

van wat ik kan vinden op Internet over NCCAD/KOSY.. AARGGH!..
Ik neem aan dat er stappenmotoren en drivers aan/in de machine zitten?..

Ik zou zeggen.. neem een USBCNC CPU4, knoop die aan je bankje, en leef nog lang en gelukkig..:)
als je alles in G-Code rechtstreeks programmeert.. dan kun je programmeren.. en dan maakt het eigenlijk weinig uit wat je er aan hebt hangen..
in USBCNC kun je ook makkelijk Macro's schrijven in G-code, en deze in een macro-bestand zetten..
Ik heb zelf gewerkt met een Optimum bank met USBCNC controller eraan, en daar heb ik macro's voor geschreven voor langsdraaien, vlakdraaien, en schroefdraad..in een dialoogje wat maten en voedingen ingeven, en op de grote groene knop drukken.. :)

vanmiddag heb ik een "kloon" van de Proxxon draaibank gekocht, nog zonder CNC, maar dat gaat wel komen.. en dan komt er bij mij ook USBCNC aan..
Plaats reactie