Bed laten slijpen.
Moderator: Moderators
Bed laten slijpen.
Hallo iedereen,
Ik heb een new Celtic 14 draaibank waar ik heel tevreden van ben. De machine heeft wel wat slijtage in het bed vooraan aan de klauwplaat maar het draaiwerk valt normaal goed tussen de toleranties die ik nodig heb. Ik gebruik de bank al ettelijke jaren zo zonder problemen. Al de rest van de onderdelen werken goed zonder al te veel merkbare slijtage. Nu ben ik toch maar een spaarpotje beginnen aanleggen om het bed en de wagen in de toekomst te laten slijpen. Ik heb deze bank niet moeten aankopen (was van familie) dus heb ik zoiets dat ik liever van deze basis begin waarvan ik weet dat die voor de rest goed is. Nu heb ik al een adres in Nederland waar ze dit doen namelijk Schinfa. Deze heb ik al is bevraagt en zou rond de 1800 euro kosten. Zijn er nog goede adressen waar ze dit doen? Weet iemand een adres in België? Ik woon namelijk in de buurt van Antwerpen.
Ik heb een new Celtic 14 draaibank waar ik heel tevreden van ben. De machine heeft wel wat slijtage in het bed vooraan aan de klauwplaat maar het draaiwerk valt normaal goed tussen de toleranties die ik nodig heb. Ik gebruik de bank al ettelijke jaren zo zonder problemen. Al de rest van de onderdelen werken goed zonder al te veel merkbare slijtage. Nu ben ik toch maar een spaarpotje beginnen aanleggen om het bed en de wagen in de toekomst te laten slijpen. Ik heb deze bank niet moeten aankopen (was van familie) dus heb ik zoiets dat ik liever van deze basis begin waarvan ik weet dat die voor de rest goed is. Nu heb ik al een adres in Nederland waar ze dit doen namelijk Schinfa. Deze heb ik al is bevraagt en zou rond de 1800 euro kosten. Zijn er nog goede adressen waar ze dit doen? Weet iemand een adres in België? Ik woon namelijk in de buurt van Antwerpen.
-
Huub Buis
- Donateur
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
Re: Bed laten slijpen.
Ik dacht dat in Schinnen een bedrijf zat draaibank revisie deed (v.n. myford) maar kan het bedrijf niet meer vinden.
Het onderwerp is al vaker aan bod gekomen.search.php?keywords=bed+slijpen&terms=a ... mit=Search
Het onderwerp is al vaker aan bod gekomen.search.php?keywords=bed+slijpen&terms=a ... mit=Search
There are only 2 limits, the sky and your imagination
-
pieter dr200
je kan beter naar slijpcentrum de rooy in Nunnen gaan. dit is de nummer een machine slijper.
zij slijpen ook nauwkeuriger en kwa kosten zullen ze in de zelfde prijsklasse zitten.
zij slijpen ook nauwkeuriger en kwa kosten zullen ze in de zelfde prijsklasse zitten.
Alvast bedankt voor de info. Ik zal de rooy dan ook is contacteren. Niemand een adres in België? Ik denk dat crispyn in België ook revisies doet maar er word nergens slijpen van het bed vermeld op hun website.
Ik las je reactie verkeerd en dacht dat je Schinfa bedoelde.hfjbuis schreef: 30 nov 2025 13:26 Ik dacht dat in Schinnen een bedrijf zat draaibank revisie deed (v.n. myford) maar kan het bedrijf niet meer vinden.
Ook al bedoel je dat niet:
https://schinfa.nl/ zit in emmeloord en bieden leibaanslijpen aan.
Geen ervaring met de toko veder behalve dat ze al jaren bestaan.
Als het moment daar is zal het de rooy worden denk ik. Juist boven Eindhoven dus niet zo ver van Antwerpen en een kennis van me heeft er zijn draaibank blijkbaar ook laten slijpen en was er zeer tevreden van.