Te koop CNC freesmachine High-Z S-1400/T-105

Als je wat te koop wilt zetten kan dat hier. Let op!!! Alleen particulieren of neem anders contact op! De berichten worden automatisch verwijderd na 30 dagen!!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
dod

Te koop CNC freesmachine High-Z S-1400/T-105

Bericht door dod »

Machine is verkocht
Laatst gewijzigd door dod op 13 dec 2025 23:21, 6 keer totaal gewijzigd.
Huub Buis
Donateur
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Te koop High-Z S-1400/T-105 kogelschroefdraad 1400x1050mm

Bericht door Huub Buis »

Dat is erg weinig info om iets dat zoveel geld kost aan te bieden.
Gaat het om deze machine die nieuw € 5509 ex btw kost?
There are only 2 limits, the sky and your imagination
dod

Re: Te koop CNC freesmachine High-Z S-1400/T-105

Bericht door dod »

Het gaat om deze machine:
https://www.cnc-step.nl/high-z-s1400t-105/
kale machine is nieuw €6509 ex btw
inclu de lijst met opties (deze net van meer informatie voorzien)
De houtdraaier

Bericht door De houtdraaier »

Ha Dod,

Ik denk dat het een prachtige machine is die je aanbiedt. Mijn ervaring is dat houtbewerking om minder strakke toleranties vraagt dan metaalbewerking, (wat een referentie is voor velen op het forum). Voor iemand die een ready to run machine zoekt met een aardig werkbereik is het denk ik een mooie machine! Succes met de verkoop!
Caesar

Bericht door Caesar »

Het is meer informatie voor een aspirant frezer. Als de verkoper iets gulliger was geweest met informatie etc en niet alleen de letterlijke beschrijving van hun website hier had neergeplonkt zonder maar 1 andere post hier neergezet te hebben met misschien wat foto's, gefreesde projecten etc, had ik misischien iets meer sympathie.

In dit geval kom ik liever op voor de mede leden die juist nog niet de kennis hebben wat je wel en niet zou moeten kopen (naar mijn mening uiteraard). De meeste kopers hier zijn hobby-isten of starters die hier geen kaas van hebben gegeten. I.i.g. geen commerciele partijen en die informeer ik graag wat realistisch is en wat niet.

Ik ken de redenen van de verkoper niet om de machine na 2 jaar weer met zo'n 'verlies' te verkopen, maar dat houdt niet in dat we juist op dit forum zowel de verkoper als koper niet mogen helpen. Als er geen opgebouwde kritiek op de vraagprijs gezet mag worden, wat heeft het voor zin om op dit forum iets te koop te zetten? Dan zou hij alleen op marktplaats gezet moeten worden als inhoudelijk er door buitenstaanders niets over gezegd mag worden.

Voor de record, er wordt ook vaak gezegd dat iets juist een hele nette of lage prijs is, dus het gaat naar mijn mening om onderbouwde kritiek op de vraagprijs; positief en negatief.

maar wellicht kan de verkoper wat foto's van zijn gefreesde projecten laten zien en wat allemaal mogelijk is geweest. Ik sta er open voor dat ik het fout heb en er mooie projecten uit deze machine gevolgd zijn.
Huub Buis
Donateur
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Bericht door Huub Buis »

Bij deze machine moet, net als bij zoveel andere machines van dit type, de stijfheid uit de ondergrond komen waar de machine aan vast geschroefd wordt. Zelfs al zou dat een dikke granieten plaat zijn, dan nog zal het geen stijve machine worden. De niet ondersteunde ronde geleiding zal op deze lengte bij een minimale belasting al flink doorbuigen en dat is funest voor de nauwkeurigheid.
De herhaalnauwkeurigheid zegt alleen iets over hoe reproduceerbaar de frees te herpositioneren is. Op 0.01 mm nauwkeurig zal deze machine zeker niet zijn. Ik denk dat je bij het frezen van contouren in dun plaatwerk zelfs geen 0.1 mm zult halen.
Deze serie XYZ-CNC freesmachines is geschikt voor onder andere graveren, frezen, opmeten/3D-scannen, snijden, doseren (bijvoorbeeld het aanbrengen van lijm op een 3d-oppervlak) en boren of professioneel niveau.
Ik denk dat graveren, contour frezen in zachte materialen, snijden en doseren op hobby niveau wel kunnen.

Van de bijbehorende software ConstruCam heb ik nog nooit gehoord. Die kost op de Duitse site €500,--
There are only 2 limits, the sky and your imagination
dod

Bericht door dod »

Beste lezers en commentatoren,

Was in de veronderstelling dat het hier om een "te koop"-gedeelte van het forum ging en dat er voor meningen ergens anders op dit forum plaats was.

Als ik het goed begrijp, komen de meningen ook nog eens van leden die geen van allen met de machine hebben gewerkt.

De machine is van een houtwerkplaats waar mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans kregen op een nieuw begin.

Helaas is het voor de werkplaats door hoge kosten onmogelijk geworden om het mooie werk voort te zetten en moest de hele werkplaatsinboedel worden verkocht.

Ik ben zelf eigenaar van een bedrijf waar we naast de Haas-machines ook een klein broertje van deze machine hebben staan, waarmee zonder problemen HPL en kunststof wordt gefreesd.

Uit het segment CNC-machines waar deze machine in thuishoort, behoort hij zeker tot de top.

Voor een startende houtwerkplaats of een professionele hobbyist is het de perfecte CNC-machine.

Je moet er wel plaats voor hebben; je zet hem niet even in de kast (tillen en verplaatsen doen we met 6 personen).

Foto's van werkstukken heb ik helaas niet gekregen, wel is de machine werkend te bezichtigen.

Ik sta graag geïnteresseerden in de machine te woord via e-mail of telefoon, of natuurlijk op dit forum.
Mcgyver
Has thanked: 1 time

Bericht door Mcgyver »

door diverse meldingen en reacties in dit topic, heb ik het 1 en ander verwijderd. Hou het AUB gezellig heren ;-)
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Plaats reactie