Het Grote 3d geprinte producten topic;

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

DaBit
Donateur

Re: Het Grote 3d geprinte producten topic;

Bericht door DaBit »

Die prints zien er toch wel erg netjes uit hoor. Of in ieder geval de foto's van de prints :mrgreen:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
hrscharft
Contacteer:

Bericht door hrscharft »

Bambu prints....
ja 90% van de tijd komen ze er gewoon SUPER uit, helemaal met pla matte
uit mijn hoofd 0.16mm layer height
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
hrscharft
Contacteer:

Bericht door hrscharft »

Afbeelding

Op een paar kleine dingen na is ie helemaal af.
Werkt echt als een tiet dat ding.
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
diepchess
Contacteer:

Bericht door diepchess »

DaBit schreef: 20 sep 2025 23:17 Die prints zien er toch wel erg netjes uit hoor. Of in ieder geval de foto's van de prints :mrgreen:
Die bambu's zijn best aardige printers zeker voor de prijs lastig te grazen te nemen.

Enige nadeel nu is dat je dus altijd online moet zitten met die printers,
want anders stoppen op gegeven moment met functioneren.

Beijing moet en zal regelmatig contact houden met de bambu's of anders kunt gij er niet meer mee 3d printen.
Quepee
Contacteer:

Bericht door Quepee »

diepchess schreef: 11 nov 2025 21:27
DaBit schreef: 20 sep 2025 23:17 Die prints zien er toch wel erg netjes uit hoor. Of in ieder geval de foto's van de prints :mrgreen:
Die bambu's zijn best aardige printers zeker voor de prijs lastig te grazen te nemen.

Enige nadeel nu is dat je dus altijd online moet zitten met die printers,
want anders stoppen op gegeven moment met functioneren.

Beijing moet en zal regelmatig contact houden met de bambu's of anders kunt gij er niet meer mee 3d printen.
Wat een onzin weer , werken prima offline.
diepchess
Contacteer:

Bericht door diepchess »

Bambulabs terms of use 7.4

Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=jt6a90Q6Q8s
Er zijn vele video's over als je goed zoekt. Niet 1 of 2 wappie's.

Overigens kleine opmerking: Al enige maanden zijn de verloven van alle Chinese soldaten ingetrokken. Ze mogen China niet meer uit.

We hopen dat het niet gebeurt maar de laatste stap in die volgorde is grote vrachtwagens met zakjes bloed wat naar veldhospitalen de kust gebracht gaat worden.

Het is geen democratie.
hugo stoutjesdijk
Donateur
Been thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ben je niet in de war met het terra cotta leger? ;-)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Quepee
Contacteer:

Bericht door Quepee »

Zakjes bloed ik denk dat hij meer in de war is met een vampier invasie
hainjedaf
Donateur
Been thanked: 1 time

Bericht door hainjedaf »

diepchess schreef: 12 nov 2025 16:21 Overigens kleine opmerking: Al enige maanden zijn de verloven van alle Chinese soldaten ingetrokken. Ze mogen China niet meer uit.

We hopen dat het niet gebeurt maar de laatste stap in die volgorde is grote vrachtwagens met zakjes bloed wat naar veldhospitalen de kust gebracht gaat worden.

Het is geen democratie.
Zeker nu Trump in oorlog is met Venezuela en de Amerikanen hun belangen dus niet (op tijd) kunnen helpen
omdat hun (groot genoege) vliegdekschip in de verkeerde oceaan ligt.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi (ter verkoop) & Core One met buddycam (hij doet het!)
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
DaBit
Donateur

Bericht door DaBit »

De discussie ontspoort maar voor wat het waard is: ik vertrouw Bambulab ook niet dus diepchess is niet het enige wappie hier. Mijn onderbuik roept dat het weer zo'n gevalletje 'we pakken de markt en dan gaan we dingen achter de paywall mikken' wordt. Maar daar kunnen we heel lang wellesnietes over gaan roepen, laten we dat maar niet doen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
hainjedaf
Donateur
Been thanked: 1 time

Bericht door hainjedaf »

DaBit schreef: 13 nov 2025 21:24 ik vertrouw Bambulab ook niet dus diepchess is niet het enige wappie hier.
Er is een duidelijke reden naast het uitkomen van de H2 dat de X1C hier niet meer woont.

Heb uiteindelijk een core one gekocht maar ben me bewust dat BambuLabs een rol speelt die HP in de laserprinter speelde.

Voordat HP de laserprinter HPGL, PCL en vaak ook PostScript leerde, waren die dingen een drama om aan te sturen.
En met de invoering van dat soort standaarden en het combineren van toner en drum in een verwisselbare cassette,
werden het opeens huis-tuin-en-keuken apparaten.

Bambulabs heeft beter door waar het naar toe moet met de 3D printer dan Crality en Prusa.
Ik ben ook heel benieuwd wat Prusa gaat doen, want ik vrees dat ze gewoon de boot gemist hebben.

Prusa en consorten zijn het hacker/hobbyist/nerd stadium nog steeds niet voorbij.

BambuLabs maakt een gebruiksvoorwerp dat net als een HP printer, gewoon doet wat op de doos staat.
En daar gaat het 99,999% van de gebruikers om.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi (ter verkoop) & Core One met buddycam (hij doet het!)
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
hugo stoutjesdijk
Donateur
Been thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Tsja, met hp ben ik ook gestopt nadat de hp scanner het niet meer deed na het installeren van een nieuwe hp printer. 2 drivers van dezelfde fabrikant die mekaar in de weg zitten…. Laat het verder maar zitten.
(Voordat de discussie los barst, w11 zou daar geen last van gehad hebben denk ik)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Oscar f1
Contacteer:

Bericht door Oscar f1 »

Voor mij was het gedoe met Bambulab de reden om voor een ander merk te kiezen.
.
Ik heb nu een Anycubic Kobra S1 gekocht , die ongeveer het zelfde bied.
Maar daar staat de achterdeur wagenwijd open door de Rinkhals overlay van Github.
Die overlay laat alle firmware ongemoeid,
maar geef mogelijkheden om met Orcaslicer (opensource) de printer te bedienen,
en ook op afstand als je dat wilt.

Het beste van 2 werelden,
want alle originele software blijf ook werken.

Ik begrijp best dat je de meeste gebruikers moet beschermen,
maar als mensen een eigen verantwoordelijkheid willen nemen,
en dat ook zeer goed aan kunnen,
dan is het erg betuttelend als je dat uitsluit en blijft roepen dat het voor de veiligheid is.
Dan speel je de angst kaart waarmee tegenwoordig de grote bedrijven consumenten maximaal manipuleren.
.
Het is daarom belangrijk dat opensource projecten de aandacht krijgen en de ondersteuning die het verdiend.
diepchess
Contacteer:

Bericht door diepchess »

hainjedaf schreef: 13 nov 2025 22:04
DaBit schreef: 13 nov 2025 21:24 ik vertrouw Bambulab ook niet dus diepchess is niet het enige wappie hier.
Er is een duidelijke reden naast het uitkomen van de H2 dat de X1C hier niet meer woont.

Heb uiteindelijk een core one gekocht maar ben me bewust dat BambuLabs een rol speelt die HP in de laserprinter speelde.

Voordat HP de laserprinter HPGL, PCL en vaak ook PostScript leerde, waren die dingen een drama om aan te sturen.
En met de invoering van dat soort standaarden en het combineren van toner en drum in een verwisselbare cassette,
werden het opeens huis-tuin-en-keuken apparaten.

Bambulabs heeft beter door waar het naar toe moet met de 3D printer dan Crality en Prusa.
Ik ben ook heel benieuwd wat Prusa gaat doen, want ik vrees dat ze gewoon de boot gemist hebben.

Prusa en consorten zijn het hacker/hobbyist/nerd stadium nog steeds niet voorbij.

BambuLabs maakt een gebruiksvoorwerp dat net als een HP printer, gewoon doet wat op de doos staat.
En daar gaat het 99,999% van de gebruikers om.
Wat natuurlijk opvalt is dat Bambulabs bij binnenkomen markt juist enorm de nadruk erop legde dat hun gladde assen dus NIET geslepen staal waren maar een stuk lichter gemaakt van een composiet als carbon fiber. De opvolger nu die Bambulabs op de markt brengt is dus gewoon met geslepen stalen assen. Dan zijn een paar andere dingetjes wel gefikst, maar het lijkt een duidelijke bewuste kostenbesparing.

De h2d die vierkante rails heeft, die beukt natuurlijk vanalles weg uit de markt. 3D Printers die eerst 30k - 50k euro kostten, misschien net iets meer bereik dan de h2d, die worden compleet door de h2d weggebeukt, terwijl die prijs van maar paar duizend euro natuurlijk totale afbraakprijs is.

Die prijs ligt zo verschrikkelijk ver beneden elke concurrent dat ik me ook de vraag stel waarom zo belachelijk goedkoop. Ultimaker in Nederland die ook een zeer lage prijs voor een prima printer vraagt, het zou me verbazen als iets met vierkante rails en allerlei andere features zo belachelijk veel goedkoper dan Ultimaker moet zijn.
Plaats reactie