Bambu printer na aankoopovereenkomst verplicht aan de cloud?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

andrefc101
Donateur
Contacteer:

Re: Bambu printer na aankoopovereenkomst verplicht aan de cloud?

Bericht door andrefc101 »

keesfrees schreef: 19 jan 2025 20:06
andrefc101 schreef: 19 jan 2025 17:45 En wat denk jij dat de Muskjes en de Zuckerbergjes doen? Oh ja, je hebt uiteraard geen sociale media en smartphone enzo,
Ik zeker niet.
andrefc101 schreef: 19 jan 2025 17:45 ik snap het!
O, gelukkig.
andrefc101 schreef: 19 jan 2025 17:45 Ik wil niet zeggen dat ik het helemaal oneens ben, maar hoe zou je erbuiten willen blijven? Denk dat het lastig wordt…..
mwah, ik zou niet weten waarom bovendien is het probleem veroorzaakt doordat "iederen" eerst naief en ontkennend was ( en voor een groot deel nog steeds is )
Mooi hoor, hou dat vooral vast. Goed hoor 👍
Superkees

Bericht door Superkees »

Zuckerberg en consorten wonen niet in een land waar de overheid haar inwoners tot achter de voordeur controleert en je opgesloten wordt omdat je mening in gaat tegen de overheid. Dat een bedrijf van alles verzamelt is al een ding, maar in China zit er een overheidsbelang achter.

Mijn Ender V3 SE heeft nog geen wifi, dus veel te spioneren valt er niet bij mij. En al zou ik een bambu labs hebben, dan is het nog niet boeiend wat ik print. En dat een bedrijf je dusdanig dwingt alle toekomstige updates zonder meer te slikken en zonder dat er ook maar enige voordeel voor de gebruiker lijkt te zijn, is wel ongekend. Zelfs windows blijft wel werken, zonder internet verbinding.
Quepee
Contacteer:

Bericht door Quepee »

Net wat handig hulp gereedschap geprint voor wat op te hangen in de keuken , zal morgen wel bij de chineese ikea te krijgen zijn.
Mcgyver
Has thanked: 1 time

Bericht door Mcgyver »

quepee-tools.cn best tools for you :mrgreen:
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
andrefc101
Donateur
Contacteer:

Bericht door andrefc101 »

Quepee schreef: 19 jan 2025 20:50 Net wat handig hulp gereedschap geprint voor wat op te hangen in de keuken , zal morgen wel bij de chineese ikea te krijgen zijn.
Das wel een voordeel.
Sven
Contacteer:

Bericht door Sven »

En gekraakt (voor bovenstaande video was geupload naar youtube...):

https://wiki.rossmanngroup.com/wiki/Rev ... bu_Connect
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Markus
Donateur
Has thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Markus »

Of je vervangt de gehele besturing door iets anders

Greezt,

Markus
Danny

Bericht door Danny »

De printers zullen dus in de toekomst vanuit China de toestemming moeten krijgen om te mogen beginnen aan een print.
Waarschijnlijk zal ergens in de software van de printer een "0" een "1" moeten worden.
Niet dat ik op dat gebied veel kennis heb maar het lijkt me voor iemand die dat wel heeft niet onmogelijk om te achterhalen waar die zit. Dan is het wellicht mogelijk om de software aan te passen zodat dit niet meer hoeft. Een beetje zoals het register van Windows aanpassen met "regedit".
Een lokale server op zetten die de Chinese server nabootst lijkt me dan ook een mogelijkheid. Dan het I.P. adres van de Chinese server in de printersoftware aanpassen naar het lokale I.P. adres en printen maar zonder dat die Chinezen iets door hebben.
Het lijkt me een kwestie van tijd eer er een computernerd of hacker dit voor elkaar krijgt.
Corneel
Contacteer:

Bericht door Corneel »

Besef ook dat die printers een ingebouwde camera hebben zodat je remote het printproces kunt volgen. Maar ja, als jij die camera kunt uitlezen kunnen anderen dat ook. Ik zou hier erg voorzichtig mee zijn.
DaBit
Donateur

Bericht door DaBit »

Ik vind het principieel niet okee dat ik wel harde valua mag betalen maar vervolgens alles alleen maar in bruikleen krijg en de zegen van de grote aap nodig heb om er iets mee te mogen. Als iemand beslist dat jij op de zwarte lijst moet kun je niet meer tekenen want Autodesk blokkeert je, je kunt niet meer printen want je printer staat het niet toe, je kunt er geen mailtjes over sturen want Microsoft heeft je account verwijderd en in de tijd die er dan overblijft mag je caveman-TV gaan kijken want Netflix doet het ook niet meer. En daar betaal je dan elke maand tientallen tot honderden euro's voor.

Bambu heb ik wat dat betreft ook nooit vertrouwd, en terecht blijkbaar. Ook daar zit schijnbaar een aap boven op de rots die maar 1 doel in het leven heeft; jou langzaam zover het lekker warme nest in trekken dat-ie je op een gegeven moment zoveel pijn kan doen dat je wel gaat kermen maar net niet genoeg om dat warme nest te verlaten.

'Ja, maar alles bij elkaar is het financieel nog best een prima deal' zeggen de CEO's dan. Tsja, voor bijziendheid hebben ze brillen, voor veraf ook, maar voor niet vooruit kunnen kijken nog niet. Achja, stropdassen knellen de zuurstoftoevoer af, kunnen ze ook niks aan doen. Ideale slachtoffers dus. De boze XX-as-a-service aap maakt vervolgens in een paar stapjes de services gewoon 10x duurder. Dan loopt 80% van de klanten weg (daaaaag investering in materiaal en tijd..) maar de 10% die er overblijft is pas echt leuk want die kunnen schijnbaar nergens heen. Die worden pas echt genaaid. Kneiterhard droog van achter. Boze aap blij, want 2x zoveel omzet en lagere kosten omdat je maar een paar 'key accounts' (ik speel ook wel ooit buzzwordbingo) hoeft te onderhouden, dus dat is een grotere bonus voor 'm.

Dat hele abonnement/lease/XX-as-a-service gebeuren is maar een slechte trend. Als 't aan mij ligt werken we er zo min mogelijk aan mee met z'n allen. Bepaal zelf je toekomst, laat dat niet aan een ander over. Dus ondanks dat het leuke apparaatjes zijn komt er voorlopig toch geen bambu in mijn hok te staan, of althans niet in ongemodificeerde staat.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
hainjedaf
Donateur
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Bericht door hainjedaf »

Daarom

-Right to repair
-Clippy as avatar
-Framework laptop
-Prusa Printer (al zijn die ook hard op weg cloud/paywall in te gaan)
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi (ter verkoop) & Core One met buddycam (hij doet het!)
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Quepee
Contacteer:

Bericht door Quepee »

https://www.bol.com/nl/nl/l/aluminiumfolies/63785/

Hier jongens voor jullie hoedjes.
Markus
Donateur
Has thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Markus »

Quepee schreef: 08 sep 2025 19:45 https://www.bol.com/nl/nl/l/aluminiumfolies/63785/

Hier jongens voor jullie hoedjes.
Ach ik vind het een redelijk tastbaar "echt" probleem. Wij hadden vroeger Windows Phones (Nokia Lumia) in gebruik. Geweldig vond ik die, echt heel makkelijk. We konden die dus op gegeven moment niet meer gebruiken, want Microsoft hield daar mee op want ja ze hadden slechts 160 miljoen units verkocht.

Onlangs een 2de hands Panasonic Toughbook Tablet gekocht met windows 11 onder andere voor buiten gebruik zonder internet dus Offline Maps waren nodig, houd Microsoft daar plots ook mee op. Leuk, ik had ervoor betaald en zij zetten het uit. Check je windows PC, maps werkt niet meer, ze zijn je huis gekomen en hebben iets gewoon uitgezet, ook al was het offline. Dus daar gaat binnenkort Linux (erbij) op.

En die windows phone, daar kan je gewoon zelf de accu uithalen en vervangen zonder enig gereedschap net als bij de Panasonic Toughbook.

Wat betreft right to repair: in de USA als een sensortje van 4 euro stuk was op je maaidorser van een half miljoen moest ie op speciaal transsport terug naar de dealer want zelf diagnose en reparatie mocht niet van John Deere. Inmiddels is John Deere na heel veel rechtszaken overstag gegaan en mogen ze dat wel.

En dan heb je ook nog planned obsolescence, waarbij een apparaat na verloop van tijd ophoud met werken of onbruikbaar onstabiel of langzaam word. Ik heb dat gehad met Tablets, laptops, auto camera's een loopband. Ook daar zijn rechtszaken over geweest, vooral Apple is daar op de vingers getikt

Wat ze digital feudalism noemen is heel sterk in opkomst, wij, de sukkels, mogen gebruik maken van, maar niet echt eigenaar zijn van,

Dus ik denk niet alu hoedjes opdoen maar misschien oogkleppen afdoen ?

Greezt,

Markus
mjeuring

Bericht door mjeuring »

hainjedaf schreef: 08 sep 2025 19:06 -Prusa Printer (al zijn die ook hard op weg cloud/paywall in te gaan)
Toe vertel? Ik kan alles nog gewoon lokaal draaien op mijn MK3.9
Plaats reactie