CAD Model gezocht
Moderator: Moderators
Re: CAD Model gezocht
nou ja, voor en automatisch smeersystem op en cnc machine vor de geleidingen word nooit vet gebruikt maar leibaanolie. Dat word in de handleidingen van Deckel, AI en Shaublin ook voorgeschreven om de zwaluwstaart geleidingen te smeren. Vactra 2 of 4 uit mn hoofd. Vet is te zwaar en teveel slip stick
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Ik heb het nodig voor de KO moer te smeren, niet voor de geleidingen, dat zijn zwaluwstraarten en die worden met leibaanolie gesmeerd.Mcgyver schreef: 03 sep 2025 22:14 nou ja, voor en automatisch smeersystem op en cnc machine vor de geleidingen word nooit vet gebruikt maar leibaanolie. Dat word in de handleidingen van Deckel, AI en Shaublin ook voorgeschreven om de zwaluwstaart geleidingen te smeren. Vactra 2 of 4 uit mn hoofd. Vet is te zwaar en teveel slip stick
In de 1204 C5 spindeltjes die ik bij Ali besteld heb zit een of ander redelijk dun vet, dat zoek ik dus en dat moet door die koppelingetjes.
Zoek naar vet met een NLGI 00 klassificering. Dat is wat je zoekt.benkr schreef: 03 sep 2025 22:07 Mocht iemand een idee hebben van wat voor soort vet ik dan moet hebben hoor ik dat graag want ik heb zelf eigenlijk alleen maar dat hele dikke vet wat je in de bouwmarkt tegenkomt.
Misschien even vragen bij de lokale automaterialen- of industriewinkel.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
- Ballegooijen
- Donateur
- Contacteer:
Op mijn freesbank gebruik ik ook al vele jaren leibaanolie in een automatisch smeersysteem. Werkt perfect. Ik het begin even uitvogelen voor de juiste hoeveelheden en gaan met die banaan!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest!
https://www.Baldas.nl
https://www.Baldas.nl
Ja klopt, zowel op de X- als op de Y-as. Volgens de specificaties zou dat probleemloos moeten kunnen en het geeft veel minder problemen om de KO moeren kwijt te raken.
Na flink zoeken nog steeds geen idee waar ik dit in de omgeving van Eindhoven/Valkenswaard kan kopen in kleine hoeveelheid, graag een hint dus.DaBit schreef: 04 sep 2025 11:28 Zoek naar vet met een NLGI 00 klassificering. Dat is wat je zoekt.
Misschien even vragen bij de lokale automaterialen- of industriewinkel.
Ook zoek ik slang van 4 x 6 mm waar ik dit vet doorheen kan/mag persen, druk zal niet erg hoog zijn, maar de slang moet wel tegen dit vet kunnen en de slang moet ik b.v. per meter kunnen kopen, ik heb maar 2 x 10 cm of zoiets nodig.
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Been thanked: 2 times
- Contacteer:
En hoe staat het met het tekenen van de O-ringen Ben?
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Goed denk ik, ik moet er nog steeds aan beginnen maar dat komt wel goed. Met wat rotweer in het voruitzicht zou dat zo maar eens morgen kunnen gebeuren.
Ben je ook gewoon een automaterialenhandel binnen gelopen, of heb je alleen google gebruikt?benkr schreef: 13 sep 2025 13:39 Na flink zoeken nog steeds geen idee waar ik dit in de omgeving van Eindhoven/Valkenswaard kan kopen in kleine hoeveelheid, graag een hint dus.
Als ze het daar niet hebben dan weten ze vast wel wat.
Gewone polyamide pneumatiekslang?Ook zoek ik slang van 4 x 6 mm waar ik dit vet doorheen kan/mag persen, druk zal niet erg hoog zijn, maar de slang moet wel tegen dit vet kunnen en de slang moet ik b.v. per meter kunnen kopen, ik heb maar 2 x 10 cm of zoiets nodig.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Hier in Valkenswaard zit een filiaal van Broekhuijsen automaterialen, die heeft zijn thuisbasis in Tilburg en is daar best wel groot en uitgebreid in assortiment, hier in Valkenswaard zit een of andere Miep achter de balie die het allemaal wel denkt te weten, maar op mijn vraag over een multimedia radio was het antwoor: ik heb hier een poaar radios liggen, het is eigenlijk wel over met radios, in de tegenwoordige auto zit altijd een radio die nooit vervangen wordt. Ik heb maar niet meer verder gevraagd toen ik een net zo'n vaag antwoord kreeg over koperen remleiding.
In Eindhoven zal best wel een betere zaak zitten, alleen weet ik die niet te vinden.
In Eindhoven zal best wel een betere zaak zitten, alleen weet ik die niet te vinden.
stukje PA leiding zal het goed doen als de druk niet te hoog is. PA is chemisch bestand tegen de meeste olien en vetten. Heb misschien nog wel een stukje liggen, weet alleen niet welke maat ik nog heb of 4 of 6 uitwendig
Wat is PA? Ik heb 2 verschillende slangetjes liggen, de ene is blauw ondoorzichtig en is denk ik puur bedoeld voor perslucht met die snelkoppeingen, de andere is lichtblauw transparant en is geloof ik bedoeld voor gebruik in de aquariumwereld, beiden zijn 4 x 6 mm.pgroot schreef: 13 sep 2025 21:56 stukje PA leiding zal het goed doen als de druk niet te hoog is. PA is chemisch bestand tegen de meeste olien en vetten. Heb misschien nog wel een stukje liggen, weet alleen niet welke maat ik nog heb of 4 of 6 uitwendig
Geen idee of een van beiden bruikbaar zouden kunnen zijn, ik wil voorkomen dat over 2 of 3 jaar de slangetjes breken of lek raken, ik zeg niet dat ik er naderhand niet meer bij kan, maar het is zeker niet eenvoudig omdat na het weer monteren de boel ook weer goed afgesteld moet worden qua speling etc.
de ondoorzichtige is waarschijnlijk PU (polyurethaan) wat het meest gebruikt wordt in de pneumatiek. die voor aquaria is denk ik iets van siliconebenkr schreef: 13 sep 2025 22:44
Wat is PA? Ik heb 2 verschillende slangetjes liggen, de ene is blauw ondoorzichtig en is denk ik puur bedoeld voor perslucht met die snelkoppeingen, de andere is lichtblauw transparant en is geloof ik bedoeld voor gebruik in de aquariumwereld, beiden zijn 4 x 6 mm.
Geen idee of een van beiden bruikbaar zouden kunnen zijn, ik wil voorkomen dat over 2 of 3 jaar de slangetjes breken of lek raken, ik zeg niet dat ik er naderhand niet meer bij kan, maar het is zeker niet eenvoudig omdat na het weer monteren de boel ook weer goed afgesteld moet worden qua speling etc.
PA is polyamid weer een heel ander materiaal iets stijver dan de pu versie maar in de toepassing wel heel geschikt