saxofoon mondstuk maken met CNC

Moderator: Moderators

H.C

Re: saxofoon mondstuk maken met CNC

Bericht door H.C »

Leuke uitdaging :D

Heb dit eens op een Pocket nc gezet in mijn cam >>>NOT-GO stuk is net iets te groot.

met 5 assen possitie krijg je de binnenkant wel goed, ook op een .stl (.step zou zoveel makkelijker zijn)

horizontaal op tafel ? ...kanten hebben een draft.
Toolengte is ook niet mis...

Het zou al helpen mocht het stuk eerst in een draaibank gedraaid worden(stock), dan recht op een trunnion.

Afbeelding
JohanJ
Contacteer:

Bericht door JohanJ »

H.C schreef: 01 sep 2025 09:30 horizontaal op tafel ? ...kanten hebben een draft.
Toolengte is ook niet mis...
Het zou al helpen mocht het stuk eerst in een draaibank gedraaid worden(stock), dan recht op een trunnion.
Wel tof dat je dat even test.

Ik weet niet goed wat het verschil in prestatie van stl of step is. Daar ga ik me nog maar eens in verdiepen.
Ook weet ik niet zeker of ik je opmerkingen goed begrijp. Ben nogal groen in cnc land ;-).

De kanten hebben een draft.. wat betekent dat?
Toollengte is niet mis. Bedoel je dat je lange frezen nodig hebt en dat dat de nauwkeurigheid niet ten goede komt?
Wat bedoel je met stock en trunnion?
keesfrees

Bericht door keesfrees »

Dit onderwerp kwam ik weer eens tegen, is er nog nieuws over ?
JohanJ
Contacteer:

Bericht door JohanJ »

Nee, niet echt nieuws. Behalve dat ik een goedkope 5 assige cnc heb gekocht om mee te spelen en te bekijken of dat haalbaar is. Maar het duurt best lang voordat dat er is (is onderweg in een container). En dan moet ik nog ergens zeeen van tijd vinden.
Plaats reactie