Machine importeren uit China (Quick UL1325)

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

De houtdraaier

Re: Machine importeren uit China (Quick K1313ATC)

Bericht door De houtdraaier »

De kogel is door de kerk!
Ik heb bovenstaande 1325 besteld! Inclusief Becker 5.5KW vacüumpomp, en nog wat extra toolholders, collets, en nog een aantal 'pucks' om tafelbladen te kunnen frezen zonder dat ze op de onderplaat liggen. Nu mag ik een 'sommetje' geld overmaken naar China, en dan hoop ik over een kleine 2 maanden in het bezit te zijn van deze mooie machine!
Heeft iemand ervaring met het overmaken van grotere bedragen naar het buitenland? Ik denk aan PayPal, die bieden ook aankoopbescherming aan.
mark3
Contacteer:

Re: Machine importeren uit China (Quick UL1325)

Bericht door mark3 »

We hebben dezelfde machine ongeveer een maand geleden binnen gekregen. Het ziet er allemaal beter uit dan ik verwacht had.
Transport vanuit China naar ons heeft een dikke 3 maanden gekost (schijnt hier en daar ergens op de wereld een paar probleempjes te zijn).
Grt
De houtdraaier

Leuk om te horen zeg! Ik ben heel benieuwd naar de machine!
Even afwachten hoe het gaat daar in het verre oosten, ik hoop dat m’n containertje veilig aankomt;)
Henk3D

Bericht door Henk3D »

@De houtdraaier
Al iets nieuws over je machine?
Heb je hem al binnen?
De houtdraaier

De machine komt als het goed is met een week of drie binnen! Nu bezig met voorbereidende werkzaamheden, krachtstekker, compressor etc.
Ik ga nog een 'bovenloopkraantje' maken met unistrut, handig voor het verplaatsen van de vacuumpomp. Op termijn wil ik daar ook nog een vacuum pad op maken voor het tillen van houten platen.
Henk3D

Bericht door Henk3D »

Oké! Spannend!

Ik zag (via woodworking.nl bij Marktplaats) je advertentie voor je oude CNC die inmiddels gereserveerd is.

Als ik jou 'oude' RatRig Stronghold Pro vergelijk met de Ratrig Killerbee dat die toch wel een stuk steviger is!
En als ik het goed begreep heb je er nog wat dingen aan verbeterd..

En met je nieuwe Quick ga je er dan nog een stuk op vooruit!
De houtdraaier

De planning staat nu op leveren volgende week dinsdag, toch spannend, ook hoe dat ding op zn plek te krijgen.
Ik heb er zin in en zal ook updates plaatsen van de installatie!
De houtdraaier

Een update;

9 juli is de machine gearriveerd! Na een hoop passen, meten, opruimen en nog meer meten paste het precies! Na de installatie nog wat leerpuntjes van mijn kant wat betreft tool offsets en ATC, wat resulteerde in een kleine 'dive' in de vacuum tafel. Maar ja, dat hoort er bij he:). Inmiddels de eerste programma's succesvol laten draaien en het spoilboard is gevlakt!
Man man man, wat loopt dat mooi zeg. Die vacuumpomp was wel zwaar om op zn plek te krijgen, maar wat een geweldige toevoeging! ATC spreekt natuurlijk voor zich, het blijft gewoon echt geweldig. Het was nog wat zoeken met de post processor aangezien ik een gokje nam door een vrij onbekende controller bij de machine te kopen (hoewel deze wel van Leadshine is). Gelukkig inmiddels een manier gevonden die werkt, de GRBL post processor werkt met wat kleine handmatige aanpassingen in de G-Code, dus dat is super. Al met al echt een aanrader.

Perslucht;
Ik las een hoop verschillende opties met betrekking tot perslucht. Ik heb uiteindelijk een HBM 'professional' silent compressor 50L gekocht, deze lijkt het tot nu toe prima bij te houden, al zal die mogelijk geupgrade worden naar wat zwaarders in de toekomst. Op de compressor en CNC zit al wel een trapsgewijze filtering en vocht afscheiding maar ik las wat verhalen over ATC spindles en roest en toen toch maar snel een koeldroger gekocht, dit is een Atlas Copco FX5 geworden, werkt als een trein. Alles aangesloten met 10mm luchtslang.

Volgende projectje wordt om een magneetklep tussen de persluchtdroger en compressor te maken en persluchtdroger en CNC, met een vertragingsrelais. Dan kan ik ervoor zorgen dat de persluchtdroger 5 minuten draait, (en dus zijn dauwpunt temperatuur heeft bereikt) voordat de toevoer naar de CNC opengezet wordt.

Al met al nog genoeg te prutsen 8)

over het transport, ik heb Pultrum International ingehuurd voor het hele traject, en ik kan niet anders zeggen dan dat ze boven verwachting geleverd hebben. Nette prijzen, constante updates en zelfs 1,5 uur geholpen met plaatsen van de machine, dat is écht service! Van harte aan te bevelen!

Nu snel de eerste klant orders gaan frezen en ontdekken hoeveel tijd alle snufjes schelen;)
Henk3D

Bericht door Henk3D »

Mooi dat je inmiddels zo ver bent dat je er productie mee kunt draaien!

Kun je iets zeggen over de totale investering incl. transport enz.

Compressor is denk ik nodig voor de ATC?

Stof afzuiging had je waarschijnlijk nog?
Jacala
Contacteer:

Bericht door Jacala »

Hoi!

Beetje tevreden met de kwaliteit van de machine?

Qua kosten:
Machine met ATC begint zo rond de 9000 euro voor 1250x2500, het tafelmodel van 600x900 is goedkoper, loopt tot 30.000 voor de UA481. En nog veel hoger als je gekke opties gaat kiezen.

Quick kan tegenwoordig ook direct vanuit de fabriek Eding installeren (check het zelf even via Eding of Quick zelf voor de zekerheid).

Transport, en dan ga ik even voor een 20 voet container kost rond de 2500/3500 euro? Deze prijs vliegt even hard heen en weer als vliegtickets. De maand verdubbelt de prijs om daarna 3 maanden achter elkaar weer in te storten.

BTW moet je betalen zodra de machine het land binnen komt, dit gaat via de transporteur (Neele-vat in ons geval). Deze BTW kan je als bedrijf volledig terugvragen. Dan heb je nog wat heffingen. Deze waren rond de 2% van de totale prijs dacht ik (transport+machine).

Voor een atc heb je inderdaad een lichte compressor nodig. Ik draai 2 CNC frezen en de rest van de werkplaats op een 4 kw compressor die volgens mij niet zo hard hoeft te werken. Volgens de urenmeter heeft hij sinds 2015(?) ongeveer 1800 uur (?) gelopen.

Stappenplan als ik iets importeer:
  • Met chinese leverancier overleggen wat ik zoek. Als het om genoeg geld gaat vlieg ik er heen om de fabriek, en tevens een paar concurenten, te bekijken (dit is echt heel erg aan te bevelen en heeft mij al heel veel kwaliteit voor veel betere prijzen opgeleverd).
  • Als ik weet wat ik wil details vastleggen, past het in een container?
  • Contact opnemen met transport bedrijf voor een offerte. Als je krijgt ben je nog nergens zeker van. Als de machine over 2 maanden pas af is kunnen de zeetransport prijzen verandert zijn. Wellicht kun je het vastleggen?
  • 50% overmaken naar de Fabriek en veel geduld hebben, na een maand of 2 is je machine af en gaat hij op transport. Zorg dat je papieren op orde hebt. Vraag aan je importeur (Neele-vat) welke documeten ze nodig hebben en lever die ruim op tijd aan.
  • eenmaal in rotterdam en gelost neemt je transporteur contact op. Waar moeten we heen rijden? op die vrachtwagen staat dus een verzegelde container en hoe je de spullen er uit krijgt regel je in de basis zelf maar. Wij maken daarvoor gebruik van een locale machine transporteur die met een 8 ton heftruck die zeecontainer zo leeg haalt op hun werf. Daarna zetten ze de machine op een vrachtwagen voorzien van een kraan. Ze rijden naar Samosa en zetten de lading op de grond. Vanaf dat moment nemen wij het over en moeten we met de heftruck de machine de werkplaats in trekken.
Als je eenmaal weet hoe het werkt is het niet moelijk. Maar onderschat het gewicht van een CNC niet. Meer vragen? Dan een apart topic er over starten en ik geef graag meer uitleg.
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
De houtdraaier

Goedemiddag;

Ik ben echt enorm te spreken over de kwaliteit van de machine! Zeer, zeer netjes afgewerkt allemaal, ABB componenten in de sturingskast, bedrading netjes gelabeld, echt alsof je een europese machine koopt, alleen voor een kwart van het geld:). Ondersteuning vanuit Quick ook waanzinnig goed. Ik had wat opstartproblemen met de software. Laten weten aan Sebastian, mijn contactpersoon, en binnen een paar uur zat ik in een groepsapp met 2 engineers van Quick. Probleem uitgelegd, toen ik de volgende ochtend wakker werd had ik het antwoord (zit wat tijdsverschil tussen hier en Qingdao;), en einde ochtend was de machine operationeel, echt super.

Qua elektra, dit was natuurlijk een gokje om de machine inclusief vacuumpomp op 3x25 aan te sluiten, maar dat lijkt helemaal goed te gaan!

Ik was voor de machine, inclusief Becker vacuumpomp een kleine €12.000 kwijt.
Daar kwam nog ongeveer €3000 bij voor transport en inklaring. Ik heb dit via Pultrum geregeld en die hielpen zelfs met plaatsen tot in de schuur. Prijzen zijn inderdaad enorm veranderlijk dus daar moet je wat speling in aanhouden.
Dan nog accesoires (perslucht, afzuiging, takeltje etc, ca. €1000).
Al met al was ik ongeveer €16.000 excl. btw kwijt.
Ik vind het een geweldig goede deal, vanuit zakelijk perspectief verdien je dat echt zo terug, de ATC en vacuumtafel zijn echt ge-wel-dig!
rolandvs
Contacteer:

Bericht door rolandvs »

Nu het belangrijkste:
de kunst gaan beheren om goed of beter te frezen.
Een goede machine maakt je immers nog geen goede machinist.
Je werkt om te leven en je leeft niet om te werken.
Daarom werk ik niet maar heb een hobby!
Caesar

Bericht door Caesar »

Leuk om te lezen en erg interessant dat je er zo transparant over bent! Dat is hier op het forum voor hobby en semi-prof best interessant om een realistisch budget samen te stellen.
Samen met de feedback en ervaring van Jacala komt er heel veel goede informatie samen over de huidige (betaalbare/binnen bereik) technieken.

Ik ben heel benieuwd hoe de machine je bevalt en heel veel plezier ermee. Ik blijf rustig meelezen naar je avontuur!
Laatst gewijzigd door Caesar op 01 aug 2025 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
serum
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Bericht door serum »

@rolandvs Algemene mening of eerste hand ervaring?

Denk dat die stelling voor ieder stuk gereedschap geldt.

Als je ziet wat de meest onervaren mensen op doorzettingsvermogen en inzicht voor elkaar krijgen op ronduit ongeschikte machines denk ik ook dat die stelling opgaat in de andere richting.

Ik heb de indruk dat Houtdraaier wel weet wat ie doet. Is gewoon enthousiast aan het aftasten wat hij kan en wil.

Ik wacht ook op een nieuwe machine, gaat over een week op transport. Kan niet wachten tot ie er is en in bedrijf is in de nieuwe werkplaats. Maakt mijn werk weer een stukje makkelijker.

Voor mijn machine in 2017 was ik 1800e kwijt aan transport en afleveren/verzekeren. Huidige is 3500. Ook een 20ft container cft. Wel uitgepakt en in krat op een zeilwagen gezet voor levering aan de werkplaats. Lokaal aardige buren met een heftruck.
Plaats reactie