Heeft iemand al ervaring met de Bambu Lab H2D?

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
S3D

Heeft iemand al ervaring met de Bambu Lab H2D?

Bericht door S3D »

Hi allemaal,

Zelf ben ik in bezit van een Bambu Lab X1. Tot nu toe ben ik er uitermate tevreden over.
Maar nu de H2D is gelanceerd ben ik toch wel aan het twijfelen of ik misschien moet upgraden.
Heeft iemand hier al ervaring met de H2D? Zo ja hoe bevalt het dual nozzle systeem? En de printer overall?
Mijn vorige printer heb ik rechtstreeks bij Bambu Lab besteld, maar dat leverde nogal veel gedoe op. Deze keer doe ik het liever via een Nederlandse reseller. Maar ik heb hier gelezen dat de levering nog wel even kan duren: https://elektronicavoorjou.nl/blog/de-n ... u-lab-h2d/
Hebben jullie al meer geluk?
Ik hoef niet perse de versie met laser module, daar heb ik nu geen toepassingen voor.

Ik hoor het graag :)
DirkSchipper
Contacteer:

Re: Heeft iemand al ervaring met de Bambu Lab H2D?

Bericht door DirkSchipper »

Nee geen ervaring.
Al wel gelezen dat de rook van de laser en de plastic-poeper geen ideale combinatie is (vervuilt)
Henry-schippers

Bericht door Henry-schippers »

M’n broer heeft er eentje op t werk waarvan de bekabeling van een van de extruders tijdens het printen ergens is blijven hangen waardoor de printer nu tijdelijk onbruikbaar is, i.v.m. lange levertijd van nieuwe onderdelen die er nodig zijn voor de reparatie.

Voor bambulab is dat nog een verbeterpuntje
Superkees

Bericht door Superkees »

Waarom hebben ze 3 bewerkingen in één apparaat gepropt? Als geen laser of snijder wilt, is het een dure 3d printer.
Quepee
Contacteer:

Bericht door Quepee »

Je hoeft ook niet alles te nemen zijn allemaal opties wat het duurder maakt.

Hier een fimlpje waar ze hem uit elkaar trekken

https://www.youtube.com/watch?v=oA5eGO3VCNA
Henk3D

Bericht door Henk3D »

Er waren al reviews van bekende Youtubers op de dag van de lancering.. Dus is denk ik genoeg online te vinden..

Als je meerdere kleuren of materialen -bv tbv. ondersteuning- in de zelfde laag print heb je er denk ik zowel tijd als materiaal winst mee.
H.C

Bericht door H.C »

klein foutje 8)

10min >

https://www.youtube.com/watch?v=sYN-dwEzZQ8

"Nobody panic, this should be an easy software fix to give us the needed option to avoid this issue. The H2D remains an awesome next-gen machine. EDIT: a lot of folks in the comments seem to be missing what the issue is here. In summary, this is caused by the "exhaust fan" cooling the print unevenly when the ambient room temp is low or changes. While there are controls in the slicer for the "part" and "aux" fan, there is presently no control for the "exhaust fan". It can presently only be disabled by modifying the "start gcode" for each filament. There's numerous ways this could be solved, but a good starting point would be for Bambu to add the "exhaust fan" to the same section of the UI in the slicer where the "part" and "aux" fans are configured."
Plaats reactie