GeregeldIk merk dat je de tijdelijke grootte weer terug hebt gezet
Import model niet goed op grid
Moderator: Moderators
Re: Import model niet goed op grid
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Het model staat weer in de knowledge base, wel even de bestandsnaam wijzigen van .txt naar .f3d.
Hoor graag of het nu wel lukt en of er andere gebruikrs zijn die de truuk van goed op grid zetten wel lukt, net zoals Serum dat heeft gedaan.
knowledgebase/article?k=141
Hoor graag of het nu wel lukt en of er andere gebruikrs zijn die de truuk van goed op grid zetten wel lukt, net zoals Serum dat heeft gedaan.
knowledgebase/article?k=141
Downloaden werkt nog steeds niet geen idee wat het is.
Heb de vraag voorgelegd...
Heb de vraag voorgelegd...
- Ballegooijen
- Donateur
- Contacteer:
Helaas, niet te downloaden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest!
https://www.Baldas.nl
https://www.Baldas.nl
Ben wil je nog een keer proberen je model te uploaden? Er is iets aangepast even kijken of het nu werkt 
Kennelijk is de beperking van de file grootte er weer terug op gezet, ik kan nu geen groot bestand meer uploaden.
Wat een gehannes met een bestandje uploaden hier
@ Ben, ik ben het werken met Fusion een beetje vergeten. Maar gebruik anders bv. Chatgpt eens +1 (800) 242-8478. Kun je gewoon op whatsapp je vraag aan stellen over hoe het model recht te zetten en krijg je de stappen uitgelegd. Sparren daarover gaat sneller dan een antwoord krijgen hier
Wie weet geeft het succes.
@ Ben, ik ben het werken met Fusion een beetje vergeten. Maar gebruik anders bv. Chatgpt eens +1 (800) 242-8478. Kun je gewoon op whatsapp je vraag aan stellen over hoe het model recht te zetten en krijg je de stappen uitgelegd. Sparren daarover gaat sneller dan een antwoord krijgen hier
Wie weet geeft het succes.
- serum
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Waarom zo moeilijk; iedereen is er nu druk mee.
https://wetransfer.com/ Kan je vrolijk je bestand uploaden en de link delen.
Heb nu 2 modellen rechtgezet voor je, heb het persoonlijk nog nooit hoeven doen bij de duizenden imports die ik heb gedaan van step/iges etc in de afgelopen jaren. En realistisch; wat is het probleem als het model scheef staat? Het gaat erom dat je de benodigde platen op die BF20 kan modelleren (en je hebt 2 rechtstaande modellen die ik recht gezet heb).
Geen idee wat er speelt en waarom het zo hardnekkig is en waarom jij het model niet kan draaien.
Misschien schouders op en door met tekenen. Gaat prima op een scheef model.
Heb nu 2 modellen rechtgezet voor je, heb het persoonlijk nog nooit hoeven doen bij de duizenden imports die ik heb gedaan van step/iges etc in de afgelopen jaren. En realistisch; wat is het probleem als het model scheef staat? Het gaat erom dat je de benodigde platen op die BF20 kan modelleren (en je hebt 2 rechtstaande modellen die ik recht gezet heb).
Geen idee wat er speelt en waarom het zo hardnekkig is en waarom jij het model niet kan draaien.
Misschien schouders op en door met tekenen. Gaat prima op een scheef model.
Krijg je wel een stijve nek van!serum schreef: 17 apr 2025 11:24 Waarom zo moeilijk; iedereen is er nu druk mee.
Misschien schouders op en door met tekenen. Gaat prima op een scheef model.![]()
- serum
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Kunst is dat je nadat je je schouders opgehaald hebt ook meteen weer ontspant. En die ontspanning ook zodanig beleeft dat het echt ontspanning is.
Je kan het model orienteren zoals je wil en zeggen dat dat het nieuwe frontaanzicht is.
Look at en dan klik je de face aan dat je als vooraanzicht wilt (onderin het scherm middenin) en dan rechtsbovenin op de modelbox klik je op 'set as front'
En er staat je ook niks in de weg om met orbit de orientatie te schatten en die in te stellen als frontaanzicht.
Maar je kan ook, heel eenvoudig, het model juist orienteren zoals ik voordoe in het filmpje.
(is mij op Ben zijn laptop ook gelukt, met zijn versie)
Je kan het model orienteren zoals je wil en zeggen dat dat het nieuwe frontaanzicht is.
Look at en dan klik je de face aan dat je als vooraanzicht wilt (onderin het scherm middenin) en dan rechtsbovenin op de modelbox klik je op 'set as front'
En er staat je ook niks in de weg om met orbit de orientatie te schatten en die in te stellen als frontaanzicht.
Maar je kan ook, heel eenvoudig, het model juist orienteren zoals ik voordoe in het filmpje.
(is mij op Ben zijn laptop ook gelukt, met zijn versie)
Je kan je monitor toch een beetje scheef zetten dan is het model rechtFSSF schreef: 17 apr 2025 11:37Krijg je wel een stijve nek van!serum schreef: 17 apr 2025 11:24 Waarom zo moeilijk; iedereen is er nu druk mee.
Misschien schouders op en door met tekenen. Gaat prima op een scheef model.![]()
![]()
Wat er mis is dat ik het kennelijk niet snap, en dat stoort mij. Zo werd ik ook voor gek verklaard (en ze hebben nog gelijk ook) toen ik helemaal tot het gaatje ben gegaan met het weer aan de praat krijgen van mijn vorige laptop die niet meer wilde laden tijdens het gebruik. Ook daar ben ik door gegaan tot de laptop weer deed wat hij moest doen, niet dat ik die laptop nog wilde gebruiken, maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar, problemen blijven mij uitdagen, zo ook dit probleem. Ja ik kan best leven met dat scheef staande model, maar telkens als ik ergens een tekening van wil maken of iets wil wijzigen moet ik dat deel eerst recht zetten, dan doen wat er gedaan moet worden en dan kan ik het niet cirect terugzetten omdat het dan scheef staat t.o.v. de rest van het model. Ook daar is best wel overheen te komen, maar het gevoel dat ik het niet begrijp blijft knagen, meer dan knagen zelfs. Zolang ik echt geen idee heb wat ik verkeerd doe heb ik ook niet het gevoel dat ik zelfs maar een klein beetje kan lezen en schrijven met Fusion en dat wil ik dus niet. Ik ben je heel dankbaar dat je nu voor de tweede keer dat ding hebt rechtgezet, maar ik ben niet tevreden voordat ook ik dat gewoon zelf kan. En als je mij daarbij een stevige schop in de goede richt zou willen geven ben ik je daar heel dankbaar voor.serum schreef: 17 apr 2025 11:24 Waarom zo moeilijk; iedereen is er nu druk mee.
Zoals ik het nu bekijk ligt het er denk ik aan dat de rigid die ik zet op het model niet blijft bewaard totdat ik de move heb kunnen doen, geen idee wat ik fout doe. maar ik geef het nog lang niet op hoor.
Gebruik ik regelmatig, ik snap alleen je opmerking over het delen van die link niet, je geeft toch een email adres op waar het heen moet of ga ik nu weer te kort door de bocht?
Ik heb al heel vaak geroepen dat mijn persoontje en software geen goede combinatie is, en dat lijkt steeds erger te worden, kennelijk heb ik moeite met lezen wat er op het scherm staat, soms zie ik dingen gewoon niet.
Ik heb al heel vaak geroepen dat mijn persoontje en software geen goede combinatie is, en dat lijkt steeds erger te worden, kennelijk heb ik moeite met lezen wat er op het scherm staat, soms zie ik dingen gewoon niet.