Met een echte proefdoorn moet dat lukken maar welke?
Heb ik daarvoor een doorn met MC2 of een MC3 (bij de klauwplaat) nodig?

Moderator: Moderators

Dat heb ik niet gezegd.. want..Dieselloco schreef: 27 feb 2025 09:14 Maar ook zoals Arie al zegt draai gewoon een stuk alu of zo van 15 cm los in de vast kop en meet aan beide uiteinden de diameter.
Een meetklokje ga je niet met een magneet op een stuk alu zetten..Arie Kabaalstra schreef: 26 feb 2025 21:06 en dan een stuk rond zuiver centrisch opspannen.. dan kun je met een meetklokje daarop de positie van je center controleren.
Mijn draaibank (BF290 300 kg) staat nog altijd, losjes gezekerd met 2 houten proppen, op de houten werkbank. De twee smalle voeten van dat ding zijn niet geschikt om twist uit het bed te halen. Bovendien moet dan de werkbank ook stijver zijn dan de draaibank en dat is mijn werkbank zeker niet.Arie Kabaalstra schreef: 27 feb 2025 18:57 Staat je machine Los op een werkbank, dan kun je stellen wat je wilt, maar verschuif je de machine een keer.. kun je weer opnieuw beginnen.
Mijn mening ook.tuonov4 schreef: 28 feb 2025 19:54 Voor het uitrichten van zo een machientje heb je echt geen doorn nodig.