Trabiss failliet

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PeterZ

Trabiss failliet

Bericht door PeterZ »

Beste allemaal,

Voor diegene die mij nog niet kennen.. Ik ben Peter uit de kop van Noord Holland. Ik was de eigenaar van Trabiss die helaas niet meer is.
In de afgelopen jaren heb ik velen van jullie mogen helpen en heb ik ook veel leuke berichten van jullie mogen ontvangen. Nogmaals dank aan iedereen voor deze berichten en blij dat ik veel heb kunnen helpen. Veel actief ben ik niet meer op dit forum vanwege het chronische tijdgebrek zoals denk ik bij velen van jullie als het om hobby tijd gaat ;-).

Ik hoop dat de moderators het toestaan maar een korte uitleg waarom Trabiss er niet meer is. Ik doe eenmaal het verhaal en het is niet mijn doel om een hele discussie aan te zwengelen. Gaat even meer om het hoe en wat en het verhaal van mijn zijde. En mogelijk kan ik nog wat mensen helpen als daar behoefte aan is zoals bv met de touchprobe en aansluitingen van o.a. digitale uitlezingen.

De meetgereedschappen en digitale uitlezingen waren in ieder geval niet het probleem en groeide jaarlijks met leveringen over de hele wereld. De lasermachines gingen in bijna dezelfde lijn qua groei. Voor mij was het geen werk maar dagelijks bezig zijn met de hobby. De machines lieten wij maken door een buitenlandse fabrikant binnen Europa. Jarenlang hebben wij samengewerkt en zelf de machines ontworpen en de lijn tot en met de fiber laser snijmachines (plaat en buis) mogen leveren in binnen- en buitenland. Helaas heeft deze leverancier ons een oor aangenaaid (sorry voor het taalgebruik maar ik hou het nog netjes ;-) ). Door deze ontstane financiële schade is het bedrijf (beiden bedrijven) ten onder gegaan.
Er komt geen doorstart meer (wel mee bezig geweest maar is niet gelukt). De schade was groot maar inmiddels begint de zon weer langzaam te schijnen. Ik werk nu nog steeds met lasermachines maar meer op ontwerp en ontwikkelingsvlak.

De hobby is door tijdsgebrek wat stil komen te staan. In de verkoop hoek zal ik wat spullen te koop zetten. Vast wel iemand die het goed kan gebruiken. Heel veel succes allemaal en nogmaals dank voor de afgelopen jaren!

Mvg,

Peter
DaBit
Donateur
Been thanked: 2 times

Re: Trabiss failliet

Bericht door DaBit »

Zo rijk ben je niet van me geworden met 3 glaslineaaltjes, maar het contact was erg prettig destijds. Het ga je goed!
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
PeterZ

Bericht door PeterZ »

Dank je Dabit,

Nee helaas ben ik niet rijk van je geworden haha. En contact was zeker goed. Meeste contact met forum gebruikers was goed. Is ook mooi als je.mensen kunt helpen. Maar we hebben nu ook mooie uitdagingen.

Jij ook succes en bedankt nog ;-)
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Bericht door Arie Kabaalstra »

Gisterenavond even 't Koekblik over de afsluitdijk gejaagd, en de 2 Schakelkastjes opgehaald, na 2 koppen koffie "Standje 3 weken slapeloos".. Desondanks goed geslapen vannacht.. :lol: Ik ben wel wat gewend..
Leuk gesprek gehad.. en huiswaarts gekeerd met de gedachte "Laat em maar schuiven.. dat komt wel goed!"
Plaats reactie