FreeCad SubForum?
Re: FreeCad SubForum?
Ik had een subforum aangemaakt, maar kwam er vandaag achter dat de gekopieerde permissies niet waren overgenomen, maar bij deze werkt het weer 
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
-
Huub Buis
- Donateur
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
Het forum had ik al gezien en gemerkt dat hij nog niet toegankelijk was. Ik dacht dat het een bewuste (tijdelijke) keuze was.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
-
Huub Buis
- Donateur
Nu staat er in mijn laatste post
Sta ik op een black list?This post is not visible to other users until it has been approved by a moderator.
Nee sorry, er is toch nog iets met de permissies, ik ga even zoeken dit op te lossenhfjbuis schreef: 30 jan 2025 11:55 Nu staat er in mijn laatste postSta ik op een black list?This post is not visible to other users until it has been approved by a moderator.
Als het goed is zou het nu moeten werken.
altijd een gedoe die permissies instellen. Soms werkt het gewoon niet zoals het zou moeten 
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Wel jammer dat je nu geen antwoord meer krijgt.... tikkeltje sneu omdat de stroom onbeperkt is wanneer het even niet goed gaat.....
-
Huub Buis
- Donateur
Het is ICT, dat is dus een normale situatie.Mcgyver schreef: 30 jan 2025 12:49 Als het goed is zou het nu moeten werken.altijd een gedoe die permissies instellen. Soms werkt het gewoon niet zoals het zou moeten
![]()
Bedankt voor het oplossen.
DankjewelHet is ICT, dat is dus een normale situatie.
Bedankt voor het oplossen.
Arie schreef:ik ben zelf "Vergroeid" met CamBam
Persoonlijk vind ik cambam het beste dat ik ooit heb gehad ,moeilijke dingen teken ik in fusion of freecad ,exporteer het als een step file naar cambam en maak met cambam de g-codes ,zowel voor frezen als draaien .
Persoonlijk vind ik cambam het beste dat ik ooit heb gehad ,moeilijke dingen teken ik in fusion of freecad ,exporteer het als een step file naar cambam en maak met cambam de g-codes ,zowel voor frezen als draaien .
-
Harm J Seef
Het lijkt er op dat Ondsel zichzelf opheft, en als FreeCAD ontwikkelaars doorgaan. Zie https://ondsel.com/faq/
Frequently Asked Questions
Who was behind Ondsel Inc. and what was their relation to FreeCAD?
Ondsel Inc. was founded by Open Core Ventures and Brad Collette, a long-time contributor to FreeCAD, author of several books on FreeCAD, and maintainer of the Path (CAM) workbench. The company also employed several other coding and non-coding contributors to FreeCAD and its ecosystem.
Ondsel is shutting down. What does it mean?
The company is getting closed and stopping all contracts with its employees and contractors. It will no longer do any development or maintain either the Lens server or its codebase.
What does it mean for FreeCAD? Will its development slow down?
There is no reason for this to happen. FreeCAD has never been this strong before. The team is doing all the right things to fix some long-standing issues, they have great spirit and the right expertise to tackle the next big challenges.
The majority of the Ondsel team have been in and around the FreeCAD project for years. We'll find a way to do more FreeCAD development.
Is the Lens online service available?
No, we shut it down on November 22, 2024.
Will Lens users get refunds?
We have done our best to process as many refunds as possible.
Frequently Asked Questions
Who was behind Ondsel Inc. and what was their relation to FreeCAD?
Ondsel Inc. was founded by Open Core Ventures and Brad Collette, a long-time contributor to FreeCAD, author of several books on FreeCAD, and maintainer of the Path (CAM) workbench. The company also employed several other coding and non-coding contributors to FreeCAD and its ecosystem.
Ondsel is shutting down. What does it mean?
The company is getting closed and stopping all contracts with its employees and contractors. It will no longer do any development or maintain either the Lens server or its codebase.
What does it mean for FreeCAD? Will its development slow down?
There is no reason for this to happen. FreeCAD has never been this strong before. The team is doing all the right things to fix some long-standing issues, they have great spirit and the right expertise to tackle the next big challenges.
The majority of the Ondsel team have been in and around the FreeCAD project for years. We'll find a way to do more FreeCAD development.
Is the Lens online service available?
No, we shut it down on November 22, 2024.
Will Lens users get refunds?
We have done our best to process as many refunds as possible.
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Heel erg bijzonder, wanneer ik in Fusion teken, blijf ik er ook maar om ff de cam te maken. Waarom zou je dat in een ander programma doen.ludo schreef: 31 jan 2025 21:19 Persoonlijk vind ik cambam het beste dat ik ooit heb gehad ,moeilijke dingen teken ik in fusion of freecad ,exporteer het als een step file naar cambam en maak met cambam de g-codes ,zowel voor frezen als draaien .
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Ja.. dat kan met Fusion natuurlijk.. er zijn ook mensen die dit hele traject in FreeCad afleggen.. 'k heb het in het verleden ook wel gedaan in Alibre Design, want daar was een CAM Module voor beschikbaar..
Maar.. die Module heb ik niet Confusion bestond nog niet, maar CamBam wel... kwestie van voorkeuren natuurlijk..
de Cam Module van Freecad is nog niet waar ie zijn moet, maar iemand die het leuk vind om uit te zoeken wat het WEL kan.. die kan zijn lol op..
Toen ik Thuis begon met CNC Frezen.. was er CamBam.. en dat ben ik gaan gebruiken, en ik zie, omdat ik er alles mee kan.. geen reden om over te stappen naar een ander pakket waar alles in zit..
Met FreeCad werkt men ook aan een Totaal pakket.. en Graties.. ik vind dat leuk.. en als de CAM module op gang komt.. wil ik daar best serieus naar kijken.. want het is wel zo fijn om niet te hoeven exporteren, dat betekent dus ook dat je programma wijzigt als je je Model wijzigt.. een ingebouwde Slicer voor 3D printwerk zou ook wel fijn zijn.. dan hoef je daar ook niet iedere keer een nieuw model voor te exporteren..
Maar.. die Module heb ik niet Confusion bestond nog niet, maar CamBam wel... kwestie van voorkeuren natuurlijk..
de Cam Module van Freecad is nog niet waar ie zijn moet, maar iemand die het leuk vind om uit te zoeken wat het WEL kan.. die kan zijn lol op..
Toen ik Thuis begon met CNC Frezen.. was er CamBam.. en dat ben ik gaan gebruiken, en ik zie, omdat ik er alles mee kan.. geen reden om over te stappen naar een ander pakket waar alles in zit..
Met FreeCad werkt men ook aan een Totaal pakket.. en Graties.. ik vind dat leuk.. en als de CAM module op gang komt.. wil ik daar best serieus naar kijken.. want het is wel zo fijn om niet te hoeven exporteren, dat betekent dus ook dat je programma wijzigt als je je Model wijzigt.. een ingebouwde Slicer voor 3D printwerk zou ook wel fijn zijn.. dan hoef je daar ook niet iedere keer een nieuw model voor te exporteren..
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Ik ben van mening dat het niet handig is om van een goede native tekening naar een step file over te stappen voor je cam. Vragen om fouten denk ik dan. En zeker wanneer er gewoon een uitstekende cam voorhanden is.
-
Huub Buis
- Donateur
Er is een macro die het model exporteert en daarna de slicer na keuze opent. Die kun je installeren via de AddOn manager. Ik gebruik hem zelf niet!Arie Kabaalstra schreef: 05 feb 2025 17:56 Met FreeCad werkt men ook aan een Totaal pakket.. en Graties.. ik vind dat leuk.. en als de CAM module op gang komt.. wil ik daar best serieus naar kijken.. want het is wel zo fijn om niet te hoeven exporteren, dat betekent dus ook dat je programma wijzigt als je je Model wijzigt.. een ingebouwde Slicer voor 3D printwerk zou ook wel fijn zijn.. dan hoef je daar ook niet iedere keer een nieuw model voor te exporteren..