Wil iemand een Quick CNC kopen na de ligna beurs?

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Wouter Mol

Re: Wil iemand een Quick CNC kopen na de ligna beurs?

Bericht door Wouter Mol »

Ik wil hem wel denk ik. Ik heb jouw filmpje gekeken. En misschien een beetje teveel van het goeie zelfs. Het ziet er prachtig en super degelijk uit.
impulsethomas

Bericht door impulsethomas »

Hier nog een potentiële koper. Wij zijn al geruime tijd op zoek naar de ideale cnc machine voor het bedrijf en de afmetingen van deze machine zijn perfect. Zou het mogelijk zijn om extra tools toe te voegen zoals een camera systeem voor registratiemarkers en een oscillitaing knife.

Groet,

Thomas
Jacala
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Bericht door Jacala »

Hoi thomas,

Wat bedoel je exact met registratie markers?

Eding CNC kan een mes aansturen (het met in de juiste richting zetten aan de hand van de Gcode). Of Quick die voor je kan inbouwen weet ik niet. Het is een relatief eenvoudig stuk gereedschap, zelf heb ik er nog nooit mee gewerkt.
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
impulsethomas

Hoi Jacala,

Wij verwerken regelmatig verschillende materialen met een vinyl print erop gekleefd. Middels ccd-camera worden kleine cirkels op de print ingelezen om vervolgens snel en accuraat contouren te frezen.

De optie wordt ook op andere modellen aangeboden, maar in hoeverre dat compatible is met Eding CNC is de belangrijkste vraag. Dat het essentieel is voor ons werk, dat is zeker.
buitermark
Contacteer:

Bericht door buitermark »

impulsethomas schreef: 15 jan 2025 10:48 Middels ccd-camera worden kleine cirkels op de print ingelezen om vervolgens snel en accuraat contouren te frezen.
Hoort niet echt in dit topic, maar volgens mij kan dat met http://www.cnccamera.nl
hugo stoutjesdijk
Donateur
Been thanked: 3 times
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Met die registratie marker wil je toch eigenlijk het nulpunt en rotatie bepalen ? En dan liefst ook nog automatisch.
De freesmachine fabrikant zal daar hoogstwaarschijnlijk niet mee kunnen helpen, dat is een typische besturings oplossing.
Dus de vraag is of dat met Eding mogelijk is, en dan of dat handmatig mag of dat je het automatisch wilt.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
impulsethomas

Dank voor de tip buitenmark. Dit is inderdaad een oplossing.

Nu weet ik dat het model ud-1224 is voorzien van de tools die wij nodig hebben zie link : https://www.youtube.com/watch?v=ZlQGDm8Uex4&t, maar draait op een Xingduowei PC controller.

Ik heb niet genoeg kennis om in te schatten of het een kleine aanpassing is om de machine aan te passen, zodat de tools werken mits die op een UA-481 kunnen worden bevestigd.

Vanavond zal ik mijn salespersoon contacten en vragen of dit mogelijk is.
Jacala
Contacteer:

Bericht door Jacala »

Dat zal waarschijnlijk prima geïnstalleerd kunnen worden op de machine die ze op de beurs willen neerzetten.

Wie is je contact persoon van quick?
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
impulsethomas

Hey Jacala,

Inmiddels contact gehad met Sebastian van QuickCNC en hij kon mij vertellen dat de tools inderdaad op een ua-481 kunnen worden gemonteerd. Hij weet van onze beperkende factoren en dat zijn de afmetingen van de plek waar de cnc machine moet komen te staan.

Kortom, tot nu toe blijft het een interessante mogelijkheid.
Jacala
Contacteer:

Bericht door Jacala »

Ik heb hier 2 UA-481 machines in de werkplaats staan.

Wat voor maten zijn je beperking? Wellicht kan ik wat voor je nameten. Welk werkbereik heb je nodig?

Punt van aandacht: Als je een met op de machine wilt hebben kan het zijn dat je de kop van je machine breder wordt, en daardoor de brug dus ook. Niet over het hoofd zien :lol:
impulsethomas

De afmetingen waaraan wij zijn gebonden is 5000x3500x2500. Inmiddels een offerte ontvangen met de afmetingen van de machine inclusief frees, ccd camera en oscillerend mes, maar ccd camera enkel te gebruiken met Xingduowei controller.

In theorie moet de machine passen, maar twijfel aangezien de vacuumpomp en het bedieningspaneel ook nog een plaats moeten krijgen. Die gewilde ATC maakt hem toch een stuk langer ;)
serum
Has thanked: 1 time

Bericht door serum »

ATC kan ook onder de brug. Wordt vaak toegepast voor plaatwerk tot 50mm.
impulsethomas

Dank voor de tip Serum. Ik ben er achteraan gegaan, maar dit heeft uiteindelijk niet het resultaat om een kleine machine lengte te realiseren. Uiteindelijk zal er gekozen worden tussen twee machines.

Het instapmodel Quick UD-1224 bouwkwaliteit en tools van mindere kwaliteit. (4mm dik metaal plaatmateriaal etc)

Het flagship model Quick ua-481 met extra tools (oscillerend mes, ccd camera) bouwkwaliteit en tools van beste kwaliteit (8mm dik metaal plaatmateriaal etc)

Wij zullen vooral aluminium sandwich, acrylaat, pvc schuim, pvc sandwich en mdf verwerken.

Wat raden jullie aan wetende dat de machine niet 24/7 productie zal draaien?
Superkees

Bericht door Superkees »

Welke nauwkeurigheid moet het eindproduct hebben? En als de machine niet 24/7 draait, hoeveel uur dan wel? Je zal toch het kostenplaatje moeten uitrekenen. Dus de afschrijving gedeeld door het aantal uren productie. En dat moet uitkunnen.

Een simpel maar effectief voorbeeld: ik moet een nieuwe laptop kopen. Met de laatste heb ik 5 jaar gedaan. Bij 1600 uur per jaar dus 8000 uur gedraaid. Nu vind ik 2.500- euro ex btw best veel geld voor een laptop. Maar het is slechts iets meer dan 30 cent/uur. Op mijn uurtarief is dan een paar promille van opbrengsten. Dus 2x zo duur zie ik nog steeds niet echt terug in de kosten.
Gesloten