Laptop aanschaffen
Moderator: Moderators
Re: Laptop aanschaffen
Klagen over virussen op je nieuwe pc maar vervolgens wel de illegale (vaak afkomstig uit putinland) inventor instaleren en dan nog klagen dat het niet werkt !. (kijk voor de grap eens goed naar je scherm en hoeveel dosboxen het opent terwijl je het instaleerd en ook als je de pc opstart.)
Fusion is niet veel anders dan inventor en als ze bij de hobby club niets gewent zijn is dat Moelijk te leren.
Fusion is niet veel anders dan inventor en als ze bij de hobby club niets gewent zijn is dat Moelijk te leren.
Inderdaad, Fusion is vrijwel identiek aan Inventor, hoe meer je betaald hoe identieker het wordt, Ik denk dat de gratis versie voorlopig doet wat we (ik) er daar mee zou willen gaan doen, maar als ik het niet kan draaien naast mijn eigen Inventor dan gaat dat dus niet werken. Hoe kan ik dan een soort van lesprogramma maken om daar de mensen over de streep te trekken.Quepee schreef: 24 dec 2024 21:43 Fusion is niet veel anders dan inventor en als ze bij de hobby club niets gewent zijn is dat Moelijk te leren.
Ik snap echt niet wat je hier bedoeld.
Leg eens wat meer uitgebreid uit.
- Bjornski1976
Fusion360 en ook Inventor is voor educatie toepassing kostenloos mits je aan de voorwaarden voldoet. Denk echter dat een makerspace of fablab hier aan voldoet.
Fusion360 is beperkt voor zelf educatie en hobby wel kostenloos beschikbaar. Extra functies zijn tegen betaling wel beschikbaar.
Heb je al eens geprobeerd om een tweede gebruiker aan te maken op je pc en daarop Fusion360 te installeren
Fusion360 is beperkt voor zelf educatie en hobby wel kostenloos beschikbaar. Extra functies zijn tegen betaling wel beschikbaar.
Heb je al eens geprobeerd om een tweede gebruiker aan te maken op je pc en daarop Fusion360 te installeren
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Heeft iemand hier ervaring mee, laag bedrag en licentie verloopt niet:
https://nextdigitalkey.com/product/auto ... FUSION+360
zie dit berichtje ;)joopbos schreef: 26 dec 2024 11:22 Heeft iemand hier ervaring mee, laag bedrag en licentie verloopt niet:
viewtopic.php?p=297876&hilit=nextdigitalkey#p297876
Ik heb online een aantal licenses gekocht op deze website:
https://nextdigitalkey.co.uk/product/autodesk-inventor/
daar staan bijna alle autodesk producten. Naar mijn weten zijn dit volledig legale licenties die overgekocht zijn van bedrijven die hun licenties hebben afgestoten; je krijgt een volwaardige login bij autodesk waarbij je producten gewoon geactiveerd zijn.
Er is alleen een maar; als je online in inlogt (bij autodesk zelf) heeft de licentie een einddatum van 1 jaar na-aankoop, ondanks dat de verkoper heel specifiek aangeeft dat het een perpetual license is ('voor het leven'). Ik heb verkoper toen een berichtje gestuurd en hij verzekerde me ervan dat die einddatum niet klopt en automatisch verlengd wordt. Of dat waar is weet ik over een maand of 6, maar ik ben bereid te accepteren dat de verkoper tegen die tijd wellicht niet meer bereikbaar is en mijn licenties verlopen.
m.a.w. als je het risico waard vind zou je daar een officiele licentie (i.i.g. voor 1 jaar) kunnen kopen, en als het allemaal waar is wellicht voor onbepaalde tijd. in het slechtste geval betaal je dus 50 euro voor een jaar gebruik van inventor (2022 versie).
Lol, inventor 2025 voor eenmalig 109.95 £ Mijn licentie op het werk zit op het dubbele per maand!
En perpetual? Die zijn niet eens meer voor Inventor.
Edit: https://forums.autodesk.com/t5/fusion-s ... p/12931308
En perpetual? Die zijn niet eens meer voor Inventor.
Edit: https://forums.autodesk.com/t5/fusion-s ... p/12931308
Wat me in deze draad opvalt is dat niemand in zijn pc wensenlijstje spreekt over een stille of geruisloze computer. Zijn de nieuwe toestellen dan zo stil? Mijn huidige intel/win 10 pc is ondertussen 13 jaar oud en aan vervanging toe. Dat geeft trouwens toch aan dat pc's kracht te over hebben. In de jaren '80 en '90 ging het zo snel dat na een jaar of wat het ding al niet meer mee kon met de evolutie in de software.
De knoop laptop of desktop moet hier nog ontward worden. Een 24 " scherm is toch een stuk handiger dan een 15 of 17" laptop scherm, vooral als die 24 ook nog eens in portret modus kan kantelen.
@Kjelt, is die performante laptop van jou stil?
De knoop laptop of desktop moet hier nog ontward worden. Een 24 " scherm is toch een stuk handiger dan een 15 of 17" laptop scherm, vooral als die 24 ook nog eens in portret modus kan kantelen.
-
Kjelt
- Donateur
- Been thanked: 1 time
Niet als je de GPU gaat gebruiken, dus als je stilte wilt dan wil je gewoon een wat overbemeten tower kopen met grote ventilatoren (14cm / 24cm of groter) die niet hard hoeven te draaien.WillyH schreef: 27 dec 2024 23:07 Wat me in deze draad opvalt is dat niemand in zijn pc wensenlijstje spreekt over een stille of geruisloze computer. Zijn de nieuwe toestellen dan zo stil? Mijn huidige intel/win 10 pc is ondertussen 13 jaar oud en aan vervanging toe. Dat geeft trouwens toch aan dat pc's kracht te over hebben. In de jaren '80 en '90 ging het zo snel dat na een jaar of wat het ding al niet meer mee kon met de evolutie in de software.
Mijn oude pc was echt superstil
De laptop heeft een silent mode maar dan heb je niet full power ter beschikking.
Als je devturbo stand pakt maakt ie echt veel lawaai.
De vraag is hoe lang je dat nodig hebt? Bij gaming wel dan een hoofdtelefoon op, maar bij cadcam?
Met een hoofdtelefoon op geen probleem maar er zijn hier nog andere mensen die mogelijk ook wat gevoeliger zijn voor lawaai. Wij wonen hier ook in het midden van nergens, dus altijd/vaak stil in huis. Niets zo ergerlijk dan een computerventilator die telkens bij het aanspreken van de CPU of GPU een halve minuut gaat huilen... en dan weer stil is... tot de volgende actie 30 seconden later. Met de huidige pc valt het mee, maar de voorlaatste pc en de laptop van de dochter hebben we om die reden ook -figuurlijk- na korte tijd door het raam gegooid.
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Zo’n ringleiding met koelwater waar je je laptop kunt aan koppelen is zo gek nog niet.
Of iets praktischer misschien, iets van een cassette waar je een vriespack uit de vriezer in kunt schuiven, en je de laptop op zet.
Maar je hebt gelijk, lekker stil in huis, dan vind ik dat gezoem van de cv circulatie pompen ook al herrie. (Hopelijk is dat verholpen wanneer ik die deur naar de kelderruimte er in gemaakt heb)
Of iets praktischer misschien, iets van een cassette waar je een vriespack uit de vriezer in kunt schuiven, en je de laptop op zet.
Maar je hebt gelijk, lekker stil in huis, dan vind ik dat gezoem van de cv circulatie pompen ook al herrie. (Hopelijk is dat verholpen wanneer ik die deur naar de kelderruimte er in gemaakt heb)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
-
Kjelt
- Donateur
- Been thanked: 1 time
Huilen is het niet, eerder te vergelijken met blazen van een kleine airco.WillyH schreef: 28 dec 2024 10:06 Met een hoofdtelefoon op geen probleem maar er zijn hier nog andere mensen die mogelijk ook wat gevoeliger zijn voor lawaai. Wij wonen hier ook in het midden van nergens, dus altijd/vaak stil in huis. Niets zo ergerlijk dan een computerventilator die telkens bij het aanspreken van de CPU of GPU een halve minuut gaat huilen... en dan weer stil is... tot de volgende actie 30 seconden later. Met de huidige pc valt het mee, maar de voorlaatste pc en de laptop van de dochter hebben we om die reden ook -figuurlijk- na korte tijd door het raam gegooid.
Laptop blijft natuurlijk altijd een compromis. Door de beperkte ruimte heb je platte ventilatoren die meer lawaai maken.
Als je een vaste werkplek hebt dan is een vaste desktop/tower prima met grote fans.
Gisteren twee uur gewoon er mee gewerkt (geen game) en dan is ie gewoon stil.
Het is wel een 18" dus die heeft meer koelmogelijkheden dan bv een 14"