Tracking wheel draaien
Moderator: Moderators
-
RubbereRobbie
Re: Tracking wheel draaien
Ik heb mezelf nooit netjes voorgesteld op dit forum, maar kon het niet laten om hier te reageren om je mogelijk een hoop werk te besparen...
Ik heb mijn tracking wiel gewoon recht verjongd. Flauwe helling, ik denk inderdaad niet veel meer dan een mm aan elke kant. In het midden heb ik iets van 10mm recht gehouden. Werkt prima, de helling is zo klein dan zo'n schuurband niet anders reageerd op een simpele helling dan een bolling. Mijn wiel trouwens ø75, ook 75 breed
Ik heb mijn tracking wiel gewoon recht verjongd. Flauwe helling, ik denk inderdaad niet veel meer dan een mm aan elke kant. In het midden heb ik iets van 10mm recht gehouden. Werkt prima, de helling is zo klein dan zo'n schuurband niet anders reageerd op een simpele helling dan een bolling. Mijn wiel trouwens ø75, ook 75 breed
Gezien wij graag youtube instructie en wetenswaardigheids filmpjes kijken zonder de irritante reclame graag,WillyH schreef: 23 dec 2024 20:35 Bedankt heren! Voor mij lijkt het voorstel van Caesar wel het meest interessante, ik ga er mee aan de slag.
Off-topic: ellendige reclame op Youtube. Ik heb al premium gehad maar het terug stopgezet toen ze het lef hadden van op twee jaar tijd van minder dan 7 euro naar 15 euro door te schieten.
adviseer ik het volgende: voor zover je het nog niet gebruikt: installeer firefox met de volgende add-ins:
Video ad accelerator | UI Less
YouTube AdBlock
Youtube Anti Adblock Bypasser
AdBlocker Ultimate
uBlock Origin
Tot nu toe heb ik geen last van allerlei reclames. doe jullie voordeel ermee en veel kijk plezier.
O ja, het bespaar veel geld. garantie tot youtube er iets op verzint.
Fijne kerstdagen
Sjaak
Ja, dat wordt moeilijk inspannen zo.hugo stoutjesdijk schreef: 24 dec 2024 15:16 https://oldcam.ccvshop.nl/releasebuttonsilver
Denk dat dit niet lukt met uit het hart plaatsen van het center.
Zo had ik het eerst gemaakt, echter zonder het 10mm vlakke stuk. Op het WWW ergens een tabel gezien met de voorgeschreven maximale toleranties en waarschuwingen voor abnormale schuurbandslijtage en zelfs breuk. Vandaar mijn poging om het formeel op te lossen, is daarbij ook meteen iets dat ik bijgeleerd heb.RubbereRobbie schreef: 24 dec 2024 19:30 Ik heb mezelf nooit netjes voorgesteld op dit forum, maar kon het niet laten om hier te reageren om je mogelijk een hoop werk te besparen...
Bedankt voor de tip! Hier werkt(e) de combinatie uBlock Origin en AdGuard perfect, maar af en toe komt Youtube met een update waardoor die jongens weer opnieuw naar oplossingen en updates moeten zoeken. Binnenkort lukt het wel weer zonder reclame.sbos schreef: 25 dec 2024 00:01Gezien wij graag youtube instructie en wetenswaardigheids filmpjes kijken zonder de irritante reclame graag,WillyH schreef: 23 dec 2024 20:35 Bedankt heren! Voor mij lijkt het voorstel van Caesar wel het meest interessante, ik ga er mee aan de slag.
Off-topic: ellendige reclame op Youtube. Ik heb al premium gehad maar het terug stopgezet toen ze het lef hadden van op twee jaar tijd van minder dan 7 euro naar 15 euro door te schieten.
adviseer ik het volgende: voor zover je het nog niet gebruikt: installeer firefox met de volgende add-ins:
Video ad accelerator | UI Less
YouTube AdBlock
Youtube Anti Adblock Bypasser
AdBlocker Ultimate
uBlock Origin
Tot nu toe heb ik geen last van allerlei reclames. doe jullie voordeel ermee en veel kijk plezier.
O ja, het bespaar veel geld. garantie tot youtube er iets op verzint.
Fijne kerstdagen
Sjaak
Ondertussen de handleiding van de DRO op de draaibank bovengehaald, er staat ook een functie op voor het maken van een cirkelboog. In eerste instantie bedoeld voor het frezen (op een freesmachine) dus het vraagt wat experimenteren met de instellingen. Met de eerste testen zou het zo wel kunnen lukken al is het me opgevallen hoe delicaat deze manier van werken is (en dus ook met andere voorstellen als meetklokken en mallen). Aangezien het maar een hele flauwe curve is, spreken we snel over snijdiepteverschillen van maar 0.01mm. Maw je hebt er stalen zenuwen en een vaste hand voor nodig. Ik ga me verder even inlezen op het voorstel van Caesar, dat lijkt me praktisch wel haalbaarder.
In ieder geval voor vandaag een vrolijk Kerstfeest gewenst!
In ieder geval voor vandaag een vrolijk Kerstfeest gewenst!
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Lees dan mijn reactie even terug.. want dat is Precies die methode..
Gewoon de Curve opdelen in meerdere Conussen..
Gewoon de Curve opdelen in meerdere Conussen..
-
Firehunter
- Donateur
- Contacteer:
Soms is het gewoon makkelijker om iets kant-en-klaar te kopen:
https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-a ... t.search.0
Maar als je hem zelf wilt maken, begrijp ik dat natuurlijk ook
Maar als je hem zelf wilt maken, begrijp ik dat natuurlijk ook
Ja, om goedkoper uit te zijn moet je het zelf niet maken. De aluminium rondstaf kost al meer dan het hele kant en klare ding van Ali. Maar het is de fun van het maken hé, als hobbyist.Firehunter schreef: 25 dec 2024 13:57 Soms is het gewoon makkelijker om iets kant-en-klaar te kopen:
Maar als je hem zelf wilt maken, begrijp ik dat natuurlijk ook![]()
Ondertussen is het stuk afgewerkt, dat viel nog beter mee dan verwacht. De beitelslede met een meetklok 1.41mm en resp. 0.90mm over 100mm schuin gezet na het berekenen van de hoeken.
Bedankt iedereen voor het aangeven van de juiste richting!
Eventueel nog een tip voor YouTube zonder reclame. Na de stopzetting van premium Lite ben ik overgestapt op Grayjay, dat werkt heel aardig voor de telefoon.
En op de desktop de Brave browser, verder geen plugins nodig.
En op de desktop de Brave browser, verder geen plugins nodig.