printplaat laten maken hoe wat waar.

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Kjelt
Donateur
Been thanked: 1 time

Re: printplaat laten maken hoe wat waar.

Bericht door Kjelt »

En weer tig posts die niet de vraag van de topic starter beantwoorden.
Die zich dan ook niet meer laat horen.
Superkees

Bericht door Superkees »

Is er geen geschikte relais-module te vinden? Ik heb al even zitten spitten, maar je moet iets hebben met 12V en zowel NO als NC en genoeg modeles voor je toepassing. Ze zijn er in talloze varianten, dus een geschikte variant moet wel te vinden zijn.

Zoiets: https://secureus.se/nl/relamodul-12v-dc ... rrency=EUR
spinningwheels
Contacteer:

Bericht door spinningwheels »

Dank voor de tips,
Begrijp al wel dat het zelf doen niet zo eentweedrie iets is .
Eerst maar eens ruitjespapier , wat tekenen en dan toch denk ik gaatjesprint netjes proberen te krijgen.
Wat die realais betreft zijn er meerdere mogelijkheden , maar ik heb een bak vol wisselrelais.
Die SSR dingen zijn wel leuk, maar ik zie die niet zo snel in wissel relais,
In theorie kan ik praktisch alles
Kars-cnc
Donateur

Bericht door Kars-cnc »

Kjelt schreef: 05 dec 2024 19:55 En weer tig posts die niet de vraag van de topic starter beantwoorden.
Hoezo niet??? De vraag van de topic starter is:
spinningwheels schreef: 04 dec 2024 22:24 Het gaat om een printje met alleen maar wat relais en een strook aansluitklemmen.
Maar hoe werkt zoiets?
Ik heb toch de indruk dat alle post zich daar op richten. Misschien niet altijd "to the point" maar dat oordeel kunnen we denk ik beter aan de topic starter zelf starter overlaten...
Die meldt zich echt wel weer, Spinningwheels kennende wacht hij alle adviezen rustig af en trekt dan zijn conclusie.

[Edit] zie net dat Spinningwheels al gereageerd heeft... (zie je wel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )
spinningwheels
Contacteer:

Superkees schreef: 05 dec 2024 21:00 Is er geen geschikte relais-module te vinden? Ik heb al even zitten spitten, maar je moet iets hebben met 12V en zowel NO als NC en genoeg modeles voor je toepassing. Ze zijn er in talloze varianten, dus een geschikte variant moet wel te vinden zijn.

Zoiets: https://secureus.se/nl/relamodul-12v-dc ... rrency=EUR
Dat is ook nog een goede optie.
Dank ga ik eens verder naar kijken
spinningwheels
Contacteer:

Kjelt schreef: 05 dec 2024 19:55 En weer tig posts die niet de vraag van de topic starter beantwoorden.
Ik heb toch al een aantal keer er veel aangehad dat de antwoorden wat afdwaalden.
Dan kwamen er oplossing te simpel om zelf te bedenken zeg maar .
En reageren doe ik in de regel echt wel, zit alleen meestal wat later in de avond achter de PC.
Kjelt
Donateur
Been thanked: 1 time

Bericht door Kjelt »

Mooi opgelost dan, dacht dat je de print wilde laten maken en zag nogal wat good old 80s ijzertrichloride zelf print etsen antwoorden. Hou mijn mond alweer :mrgreen:
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Bericht door Arie Kabaalstra »

't is al geopperd hier.. Printje Frezen.. gewoon een stukkie PCB kopen, tekeningetje maken, Frezen.. klaar.. voordat ik KiCad leerde kennen, deed ik het ook al zo..
nou waren dat nog maar eenvoudige printjes, desalniettemin was het goed te doen, paar gaatjes met spoortjes ervandaan voor een klemstrook, Gelijkrichtertje, afvlak Elco, Relais en een weerstandje.. meer zat er niet op... heeft in de tijd dat ik nog met een RinkernTrafo werkte zijn diensten meer dan bewezen..

Gaatjesprint is ook goed te gebruiken, heb een aantal stukken gaatjesprint in de besturingskast van mijn Beagle zitten.

Mocht je zelf niet in staat zijn om zoiets te frezen, er is altijd wel een Forumlid met een Freesmachientje die zo'n printje even uitpeddeld voor je..
FonzieBonzo

Bericht door FonzieBonzo »

Ik vind EasyEDA prettig (laagdrempelig) om een PCB te ontwikkelen ( https://easyeda.com/ )
Het kan zelfs cloudbased in je browser.
Check nog 10x of je echt niet nog een denkfout hebt gemaakt voordat je je gerber file uiteindelijk naar bijvoorbeeld JLCPCB stuurt om
te laten maken.

Gr,
Fonzie
Plaats reactie