SolidWorks veel goedkoper !?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Hessel Oosten
Contacteer:

SolidWorks veel goedkoper !?

Bericht door Hessel Oosten »

Iemand hier al ervaring mee???
SolidWorks veel goedkoper dan het was.

$48 per jaar.

https://www.solidworks.com/solution/3de ... rks-makers

Hessel
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Re: SolidWorks veel goedkoper !?

Bericht door Arie Kabaalstra »

eh... Solidworks.. Jaa... Ik heb daar vroeger wel mee gewerkt.. wat heet.. ik heb de Beagle in Solidworks ontworpen..
48,- per jaar is de moeite amper.. Ik werk momenteel naar volle tevredenheid met Alibre Design, maar Solidworks erbij.. klinkt niet gek, zeker niet voor dat bedrag..
H.C

Bericht door H.C »

mmm, v2022 3DEXP. na 10min. terug van mijn pc gesmeten... (crash bij openen sketch)

Nog eens een poging met 2024. Oh, loopt vlotjes.
Na een dag nog niet gecrasht 8)

Maar, die NC Shop Floor...OMG wat is me dat :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
hugo stoutjesdijk
Donateur
Been thanked: 3 times
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Helaas draait het niet op de pc waar al een sw 3d cad op zit, dus op een andere pc installeren.
Maar dan zou ik gelijk die $48 storten en het een jaartje uitproberen.
De ontwerpen krijgen wel een watermerk, dat heeft de schoolversie ook geloof ik. Voor de hobby niet erg, maar uitwisselen met 3d cad wil je dan niet.
Gevaar is dat het na een poosje ook allemaal restricties gaat inbouwen maar wie dan leeft,….
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Portje
Donateur

Bericht door Portje »

Het blijkt ook dat de files van de Maker versie alleen te gebruiken zijn in de Maker versie, dus niet in andere solidwork versies.
Ook schijnen de export versies niet alles te exporteren.
Dus uitkijken als je iets maakt en het in een ander programma wilt kunnen gebruiken..
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
H.C

Bericht door H.C »

ja, ja heb mijn lesje wel gehad met f360 :mrgreen: (ondertussen promo 1 jaar -50%...nope)
Ook schijnen de export versies niet alles te exporteren
Juist, maar enkel de nieuwe 2024 features gaan niet mee. (je kan opslaan als 2022/2023)

Eens een test: Je kan een maker .sldprt 2022 gemaakt in 2024 openen in Rhino8, niet in Alibre(2022 V27)

Leuke is dat mijn cam (up to date) wel een maker .sldprt 2024 stuk opent incl. curves. :idea:

Solidworks: mja, niet slecht :) Fav. toch nog steeds NX (zou nu ook een studenten versie hebben...geen nc code)
Plaats reactie