Revisie AI Hembrug DR200

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

pieter dr200

Re: Revisie AI Hembrug DR200

Bericht door pieter dr200 »

Wat voor poedercoat oven heb je? Nieuwe of gebruikte?
ik heb van een vriend het spuitpistool gehad van Nordic pulver met een grote huishoudelijke keuken oven. alleen ben je hierdoor erg beperkt in afmetingen van de onderdelen, aangezien het in het begin erg goed beviel heb ik bij zandstraal24 de xl oven nieuw gekocht. ook van nordic pulver.
hier past ook een motorfietsframe in.

de oven heb ik zelf opgehaald in Lelystad met wat verschillende poeders, hier ben ik nu een beetje mee aan het proberen.

hier nog wat foto"s

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kjelt
Donateur

Bericht door Kjelt »

Prachtige ruimte 8)
benkr
Donateur

Bericht door benkr »

Kjelt schreef: 26 aug 2024 17:18 Prachtige ruimte 8)
Daar ben ik het voor 200% mee eens.
Is overigens ook een hele mooie ruimte om een "Brabant" dag in te organiseren, is wel geen Brabant, maar wel een hele mooie ruimte.
hugo stoutjesdijk
Donateur
Been thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk »

benkr schreef: 26 aug 2024 17:28
Kjelt schreef: 26 aug 2024 17:18 Prachtige ruimte 8)
Daar ben ik het voor 200% mee eens.
Is overigens ook een hele mooie ruimte om een "Brabant" dag in te organiseren, is wel geen Brabant, maar wel een hele mooie ruimte.
Eigenlijk een mooie ruimte dag dus.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
andrefc101
Donateur
Contacteer:

Bericht door andrefc101 »

hugo stoutjesdijk schreef: 26 aug 2024 17:46 Eigenlijk een mooie ruimte dag dus.
Ja dag...... :lol:
pieter dr200

in de toekomst valt daar wel over te praten een zuid Holland dag. maar dan moet het eerst 100% mijn eigendom wezen.
benkr
Donateur

Bericht door benkr »

pieter dr200 schreef: 26 aug 2024 22:42 in de toekomst valt daar wel over te praten een zuid Holland dag. maar dan moet het eerst 100% mijn eigendom wezen.
Staat genoteerd, ik houd het wel warm.
assink
Contacteer:

Bericht door assink »

Is deze hele ruimte alleen voor de hobby? Of wordt er ook nog bedrijfsmatig wat gedaan?
Goed voor elkaar daar in ieder geval, denk dat menig forumlid over zoiets droomt :lol:
pieter dr200

deze hal is voor mijn bedrijf en mijn bedrijf is gedeeltelijk voort gekomen uit mijn hobby. van af kinds af an altijd te vinden in de werkplaats zelfs voordat ik kon lopen. en ook was ik vaak te vinden bij de buurman, hij paste in het begin grondboor machines aan en is ze later zelf gaan bouwen. hier is denk ik ook een beetje de passie voor techniek ontstaan.
Afbeelding

later ben ik samen met mijn vader motorfietsen gaan restaureren en hierbij liepen we tegen allerlei problemen aan zoals laswerk, draaiwerk freeswerk enz. hierdoor kwamen we in contact met een lokale machine fabriek die voor ons het werk deed wat we toen niet zelf konde doen. via hun kreeg ik de tip om naar het LIS te gaan, zogezegd zo gedaan en hier de opleiding gevolgd. tijdens de opleiding wel eens gevraagd of ik wat voor mijn eigen mocht draaien en frezen en dat mocht nooit. dus ik dacht dan koop ik zelf wel een draai en een freesbank en dat is eigenlijk door de crisis van 2008 uitgegroeid tot wat het nu is. tijdens de crisis kwam ik van de opleiding af en was er geen werk te vinden, ja ver weg of voor een minimum loon. dus de stap gezet om officieel voor mijn eigen te beginnen. in eerste instantie hoofdzakelijk voor de oldtimer wereld en voor europool. sinds 2018 gestopt met de particulieren markt en nu werk eigenlijk alleen nog maar voor de industrie. de laatste tijd doe ik veel voor een ontwerpbureau, hiervoor bouw ik de prototypes. hier kan ik alleen geen foto's van delen door geheimhoudingsplicht en dat zie ik ook bij andere klanten steeds meer. daarnaast doe ik ook voor de industrie reparatie werk en daar zitten dan ook vaak de leuke klussen bij. zo heb ik onderandere voor een tunnelboormachine een as staan draaien die stuk was gegaan tijdens het boren van de corbulotunnel. ook heb ik laatst voor een klant een haspeltafel staan repareren nadat er een rol draad van 5 ton uit de takel gevallen was.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de ronde schijf in het midden van de tafel was door de klap veranderd in een soort wok pan. schijf van diameter 800mm 20mm dik gewoon even 30mm krom door de klap.

ook werk ik wel eens voor doosan, hier ook een spoed klus om een timing schijf na te maken.
Afbeelding

en ook voor de plastic recycling het nodige gedaan, het is alleen jammer dat daar nu de enen na de andere failliet gaat.
Afbeeldinggratis plaatjes uploaden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de laatste foto's zijn van test opstellingen die ik gebouwd heb voor vloeistof stromingen onderzoek.

het werk wat ik doe is dus heel divers, hierdoor werk ik met bijna alles pneumatiek, hydrauliek, elektrotechniek, besturingstechniek enz enz.
doordat ik eigenlijk heel erg veel met mijn werk bezig ben, heb ik daardoor ook een leuk machine park op kunnen bouwen.
maar het mooie vind ik de diversiteit, iedere week leer je weer iets er bij. wat dat betreft staat de techniek nooit stil.
Plaats reactie