deze hal is voor mijn bedrijf en mijn bedrijf is gedeeltelijk voort gekomen uit mijn hobby. van af kinds af an altijd te vinden in de werkplaats zelfs voordat ik kon lopen. en ook was ik vaak te vinden bij de buurman, hij paste in het begin grondboor machines aan en is ze later zelf gaan bouwen. hier is denk ik ook een beetje de passie voor techniek ontstaan.
later ben ik samen met mijn vader motorfietsen gaan restaureren en hierbij liepen we tegen allerlei problemen aan zoals laswerk, draaiwerk freeswerk enz. hierdoor kwamen we in contact met een lokale machine fabriek die voor ons het werk deed wat we toen niet zelf konde doen. via hun kreeg ik de tip om naar het LIS te gaan, zogezegd zo gedaan en hier de opleiding gevolgd. tijdens de opleiding wel eens gevraagd of ik wat voor mijn eigen mocht draaien en frezen en dat mocht nooit. dus ik dacht dan koop ik zelf wel een draai en een freesbank en dat is eigenlijk door de crisis van 2008 uitgegroeid tot wat het nu is. tijdens de crisis kwam ik van de opleiding af en was er geen werk te vinden, ja ver weg of voor een minimum loon. dus de stap gezet om officieel voor mijn eigen te beginnen. in eerste instantie hoofdzakelijk voor de oldtimer wereld en voor europool. sinds 2018 gestopt met de particulieren markt en nu werk eigenlijk alleen nog maar voor de industrie. de laatste tijd doe ik veel voor een ontwerpbureau, hiervoor bouw ik de prototypes. hier kan ik alleen geen foto's van delen door geheimhoudingsplicht en dat zie ik ook bij andere klanten steeds meer. daarnaast doe ik ook voor de industrie reparatie werk en daar zitten dan ook vaak de leuke klussen bij. zo heb ik onderandere voor een tunnelboormachine een as staan draaien die stuk was gegaan tijdens het boren van de corbulotunnel. ook heb ik laatst voor een klant een haspeltafel staan repareren nadat er een rol draad van 5 ton uit de takel gevallen was.

de ronde schijf in het midden van de tafel was door de klap veranderd in een soort wok pan. schijf van diameter 800mm 20mm dik gewoon even 30mm krom door de klap.
ook werk ik wel eens voor doosan, hier ook een spoed klus om een timing schijf na te maken.
en ook voor de plastic recycling het nodige gedaan, het is alleen jammer dat daar nu de enen na de andere failliet gaat.
gratis plaatjes uploaden
de laatste foto's zijn van test opstellingen die ik gebouwd heb voor vloeistof stromingen onderzoek.
het werk wat ik doe is dus heel divers, hierdoor werk ik met bijna alles pneumatiek, hydrauliek, elektrotechniek, besturingstechniek enz enz.
doordat ik eigenlijk heel erg veel met mijn werk bezig ben, heb ik daardoor ook een leuk machine park op kunnen bouwen.
maar het mooie vind ik de diversiteit, iedere week leer je weer iets er bij. wat dat betreft staat de techniek nooit stil.