Het Grote 3d geprinte producten topic;

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Re: Het Grote 3d geprinte producten topic;

Bericht door Arie Kabaalstra »

25381

Daar waar alles om begonnen is.. al is dit nog niet een kistje voor het meetgereedschapje dat ik op de Brabantmeeting van Benkr over nam..

25380

Hier zit een Schroefmaatje 0-25 in..
geprint met laaghoogte 0.2 in TM3D PETG "Verkeersblauw" en Donkergrijs.
Asjes voor de schakels en slotjes zijn Ø4 mm Messing.
Nu het Bakje voor dat ene meetgereedschapje nog even tekenen, en door de slicer slingeren.
Huub Buis
Donateur
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Bericht door Huub Buis »

Denk je niet, daar had ik eerder mee moeten beginnen?
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Bericht door Arie Kabaalstra »

Gevoelsmatig misschien wel.. maar als ik kijk naar de financiële kant van het verhaal.. ben ik precies op tijd ingestapt..
'kwas net gestopt met 't kopen van Tabak, en ik kreeg wat munten terug van de belastingdienst.. dus dat kwam mooi op tijd..

omdat ik 2 schroefmaatjes 0-25 heb.. rolt er momenteel nog zo'n kistje uit de printer.. Ik moet de pennetjes nog even maken.. maar dat programma staat nog op de EMCO 5.. en ondertussen kan ik de EMCOturn 120 nog even aanzetten..
serum
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Bericht door serum »

Ik wil er ook nooit weer aan herinnerd worden, maar na 15 jaar 3d printen heb ik toch een benchy geprint. Triest moment. Was geen gebrek aan creativiteit, maar aan tijd; druk met de verbouwing van mijn werkruimte en toch nog even rap een nieuwe printer in elkaar knutselen voor de vakantie een dag erop.. Daar stond ie op de meegeleverde stick.

Dus, hier is ie dan. Met gepaste schaamte. Niets aan de printer afgesteld, nog geen resonantietest gedaan zelfs. Zit wel wat ringing in, maar dat komt door die missende resonantietest vermoed ik.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
andrefc101
Donateur
Contacteer:

Bericht door andrefc101 »

Mooi bootje hoor, dat kan niet iedereen!!
serum

Bericht door serum »

:mrgreen: :mrgreen:

Nee, daarom. Wel 1 van de meest complexe printjes die ik tot nu toe heb gemaakt. Heb hem met een hele complexe handeling verschaald op 101 procent, dus ik noem hem mijn 101 benchnetnie. Denk dat ik er patent op aanvraag. Echt, wat een low-life print is het toch. Ik weiger hardnekkig nutteloze prul te printen. Deze wil ik ook snel vergeten. Stiekem. Hij is voor de 12 minuten dat ie duurde erg netjes geprint.
Quepee
Contacteer:

Bericht door Quepee »

Je hebt hem toch wel anna gedoopt ?

https://www.youtube.com/watch?v=b2duli2jvGw
H.C

Bericht door H.C »

Denk dat mijn Bambi x1 de volgende is dat het raam uitvliegt.

Na 1 jaar, enkele keren geen connectie. Vandaag na uren aan/uit, router nakijken...nope. (had een mac, maar geen ip)
(router staat naast Bambi)

Dan maar terug naar fabrieksinstellingen, & kijk meteen connectie.
& nu maar kalibreren :evil:

Uit de oude doos (2016)

Kijk, zonder poepjes 8) (Builder/Simplify3D)

Afbeelding

Afbeelding
serum

Bericht door serum »

Dikke kans dat als je je dhcp had uit/aangezet dat ie wel weer een ip adres had gekregen. Ik heb ook wel eens wat vaag gedoe gehad met het verkrijgen van een ip adres, icm een losse router en een aparte dhcp. Herstart van de router en het dhcp deel hebben de ellende wel altijd opgelost.
H.C

Bericht door H.C »

Ja, de eerste keren was de router aan/uit zetten voldoende. Deze keer niet.
Markus
Donateur
Has thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Markus »

Ik heb samen met de familie een serverkast gebouwd dat maximaal 3 stuks Fujitsu Futro S920 mini servertje kan herbergen

Ik ga binnenkort tijd maken alle zelf gemaakte onderdelen en het aankoop lijstje ergen opensource online te zetten
want Fujitsu Futro S920 zijn erg handig als servertje en erg goedkoop en je kunt er een google TPU AI acceleratror in stoppen waarmee je bijvoorbeeld Frigate bewakings software kan draaien. Ik zelf gebruik zelf geen Figate, ik heb zelf wat gemaakt een aantal jaren geleden.

25414

Bijna al het montage materiaal inclusief die schattige beige kabelklemmen is met de 3D printers gemaakt

Had gehoopt dat het zonder ventilatie had gekund maar dat bleek helaas niet zo

25415

Nou heb ik daar een vraag over, want ik snap iets . Het was me een beetje te heet dus ik dacht dat we het raster van het dopje heb je te klein hadden gemaakt

25412

Dan maar een herontwerp

25413

Maar tot mijn stomme verbazing, hoewel de airflow duidelijk groter werd, werd de kast nog eens een paar graad warmer

Weet iemand hoe dit kan ?

Greezt,

Markus
hugo stoutjesdijk
Donateur
Been thanked: 3 times
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Dan zitten de componenten blijkbaar dusdanig in de kast dat die lucht een mooie route aflegt en die bel warmte bijna niet mee zuigd.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Kjelt
Donateur

Bericht door Kjelt »

Markus schreef: 30 aug 2024 13:33 Weet iemand hoe dit kan ?
Lastige materie die warmte, weet er helaas zelf ook te weinig van.
Enigste dat ik weet is dat bij het ontwerp van de grote kasten in ons bedrijf er of een flow van beneden naar onderen is waarbij fanunits over de hele breedte van de kast beneden lucht aanzuigen en boven uitblazen OF van links naar rechts over de gehele hoogte of per rack die warm wordt.

Alles wat tussen de fans zit is een warmteweerstand en er wordt met thermische cameras gekeken of de warmte voldoende afgevoerd wordt.

In jouw geval zuig je rechtsboven lucht af maar de flow wordt vlak er voor al door een kast geblokkeerd.
Als je die kast wilt koelen zorg er dan voor dat deze open is en links er lucht in wordt geblazen en rechts er uit. Nu kan het best zo zijn dat de luchtflow alleen van loodrecht beneden er uit wordt geblazen en dat bv in het midden er nauwelijks sprake is van een luchtstroom.
Met een rookproef kun je het ook testen alleen weet ik niet of die betaalbaar zijn en waar je deze kunt aanschaffen. Thermische camera valt wel te lenen tegenwoordig.
Huub Buis
Donateur
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Bericht door Huub Buis »

Markus schreef: 30 aug 2024 13:33 Weet iemand hoe dit kan ?
In een goede computerkast wordt de luchtstroom middels schotten zo geleid zodat die daar komt waar het nodig is.
De mini computer kast heeft ook een interne koeling die een luchtstroom genereert. Je moet ervoor zorgen dat die lucht stroom, samenwerkt met de luchtstroom van de kast.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Plaats reactie