vergissing
Moderator: Moderators
-
frederik555
vergissing
dit bericht mag verwijderd worden
Laatst gewijzigd door frederik555 op 21 apr 2024 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Re: sinutrain draaibank
Dat kunnen wij niet beoordelen, gezien het gegeven dat je de meest basale sterkteberekeningen blijkbaar nog niet eens beheerst.. zal het niveau van je leerlingen niet veel beter zijn.frederik555 schreef: 21 apr 2024 09:50 wil graag weten of mijn opdracht duidelijk genoeg is voor mijn leerlingen.
Maar wij.. wij weten totaal niet welk niveau, en wat je leerlingen al zouden moeten weten.. dat weet jij het beste.. heb je geen Collega's waar je die vraag aan kan voorleggen?
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: vergissing
Persoonijk zou ik liever van amerikaanse projectie uitgaan, en welke projectie je gebruikt is wel een noodzakelijke basis voor een beetje goede tekening.
Daarnaast kan ik 1 radius niet lezen, loopt een andere maatlijn door heen.
Voor die 8 gaatjes rondom zou ik minimaal 1 detail doorsnede vanaf de kop kant maken, of minimaal 8 hartlijntjes.
De diameter aan de kant met die R4 komt er als het goed is uit rollen, maar voor het product is het niet logisch dat die er niet staat, is eigenlijk de plek waar je dat product kunt na meten.
Maar met een beetje goede wil kan ik hem maken, en waarom zou je niet mogen puzzelen op een werkstuk tekening, daar leer je het meest van.
Het plaatje onder je tekening is niet hetzelde, dat kan behoorlijk verwarrend zijn. 6 kan ipv 8 kant, en dan 3 gaatjes. En de groef zit niet haaks op 1 vlak, maar dat is natuurlijk ook het gevolg van 6 of 8 vlakken.
Dus als geheel een waardeloze opgave, opgaves en voorbeelden moeten eenduidig zijn en geen vragen op roepen.
En gelukkig heb ik hier geen sterkte berekening bij nodig, daar heb ik helemaal niets mee, maar ik heb wel een mooie sharp pc1500 rekenmachine.
Daarnaast kan ik 1 radius niet lezen, loopt een andere maatlijn door heen.
Voor die 8 gaatjes rondom zou ik minimaal 1 detail doorsnede vanaf de kop kant maken, of minimaal 8 hartlijntjes.
De diameter aan de kant met die R4 komt er als het goed is uit rollen, maar voor het product is het niet logisch dat die er niet staat, is eigenlijk de plek waar je dat product kunt na meten.
Maar met een beetje goede wil kan ik hem maken, en waarom zou je niet mogen puzzelen op een werkstuk tekening, daar leer je het meest van.
Het plaatje onder je tekening is niet hetzelde, dat kan behoorlijk verwarrend zijn. 6 kan ipv 8 kant, en dan 3 gaatjes. En de groef zit niet haaks op 1 vlak, maar dat is natuurlijk ook het gevolg van 6 of 8 vlakken.
Dus als geheel een waardeloze opgave, opgaves en voorbeelden moeten eenduidig zijn en geen vragen op roepen.
En gelukkig heb ik hier geen sterkte berekening bij nodig, daar heb ik helemaal niets mee, maar ik heb wel een mooie sharp pc1500 rekenmachine.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Jammer, je moet je door 1 zo’n figuur niet gelijk in een hoek gezet voelen. Niet iedereen is zo geniaal als sommige mensen van zichzelf denken.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
+1hugo stoutjesdijk schreef: 21 apr 2024 10:44Jammer, je moet je door 1 zo’n figuur niet gelijk in een hoek gezet voelen. Niet iedereen is zo geniaal als sommige mensen van zichzelf denken.
Genialiteit moet je bewijzen, bijvoorbeeld door de berekening even voor frederik555 te maken. Je kunt die kwalificatie niet verkrijgen door alleen maar wat te roepen...
- Quepee
- Has thanked: 1 time
- Contacteer:
+100 lekker bezig weer ..hugo stoutjesdijk schreef: 21 apr 2024 10:44Jammer, je moet je door 1 zo’n figuur niet gelijk in een hoek gezet voelen. Niet iedereen is zo geniaal als sommige mensen van zichzelf denken.
Re: sinutrain draaibank
Zou je in het vervolg niet namens mij willen antwoorden? Ik heb geen woordvoerder nodig.
- serum
- Been thanked: 1 time
Frederick, ik hoop dat je het bericht nog weer terug wilt zetten.
Zoals je merkt is er verder niemand die de mening van kabaalstra deelt. (Ik dus ook niet).
Hij spreekt, in tegenstelling wat zijn bericht doet vermoeden, puur voor zichzelf. In Koninklijk meervoud. En dat spreekt boekdelen.
Zoals je merkt is er verder niemand die de mening van kabaalstra deelt. (Ik dus ook niet).
Hij spreekt, in tegenstelling wat zijn bericht doet vermoeden, puur voor zichzelf. In Koninklijk meervoud. En dat spreekt boekdelen.
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Ik snap wel dat mensen hun genialiteit niet willen verkwanselen aan mensen die veel minder briljant zijn.serum schreef: 21 apr 2024 11:31 Frederick, ik hoop dat je het bericht nog weer terug wilt zetten.
- Ballegooijen
- Donateur
- Contacteer:
Het wordt tijd dar Arie een eigen forum begint! Iets in de trant van: "Ik kan niets maar weet alles beter"
Hij zal daar best veel lezers trekken met zijn ellelange verhalen die niets zeggen. Zelfs een 3D printer kopen duurt een eeuwigheid maar hij weet er wel al van alles van?
Een nuttige bijdrage vindt ik altijd welkom en kritiek is ook prima maar bij Arie loopt het toch de spuigaten uit
Ik snap dat je verder weinig te doen hebt Arie maar wellicht kun je beter een baan zoeken en daar je energie instoppen.
Hij zal daar best veel lezers trekken met zijn ellelange verhalen die niets zeggen. Zelfs een 3D printer kopen duurt een eeuwigheid maar hij weet er wel al van alles van?
Een nuttige bijdrage vindt ik altijd welkom en kritiek is ook prima maar bij Arie loopt het toch de spuigaten uit
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest!
https://www.Baldas.nl
https://www.Baldas.nl
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Dat... maak ik nog altijd zelf uit.. eerder werd me verweten voor een ander Forumlid te spreken, terwijl hij zich totaal nog niet in dat topic gemeld had..Maar dat terzijde..
Feit is en blijft dat je van een Leraar wel wat kennis zou mogen verwachten.. en hier heeft het er alle schijn van dat dat niet het geval is.
Dat hebben we eerder gezien hier op het forum, een Leraar die Verspaning doceerde als ik het goed heb, maar niets wist van CNC.. Vraag de school dan om bijscholing.. 't zou toch van de zotte zijn dat je je voor de broodnodige kennis op je vakgebied moet behelpen met een Forum dat voornamelijk met hobbyisten wordt bevolkt..
[off-topic] Die 3D printer gaat er echt wel komen, wanneer?..zal niet te lang duren.. zoals menigeen weet heb ik momenteel nog flink te kampen met de gevolgen van een ongeluk nu zo'n 1½ jaar geleden.. 13 Botbreuken, als je het positief bekijkt, van e 206 botten waren er nog 193 heel.
hetgeen betekent dat ik momenteel de deur niet uit kan om een baan te zoeken.
Of ik weinig te doen heb?.. leuk dat je er begrip voor hebt.. maar daar weet je niets van..
Ik ben simpelweg van mening dat een leraar de kennis moet hebben voor het uitoefenen van zijn vak, en als ie kennis te kort komt, dan zal de school waar ie lesgeeft bij moeten springen, net zoals mijn eerste werkgever voor mij een Lascursus TIG, een Lascursus MIG, en een Veiligheidscursus bij de NS betaalde, en de jongens in de buitendienst allemaal op Cursus stuurde voor Betonvoorspanning, tevens heb ik bij mijn volgende werkgever een Cursus Stans-en Vormtechnieken gevolgd.
Zoals ik vaker opmerk: "Leren is leuk, anders was ik wel dom gebleven", maar leren moet je dan wel doen via de kanalen die voor jouw toepassing van die kennis zorgen voor het beste resultaat.
En.. eerlijk is eerlijk.. ik heb geen heel hoge pet op van leraren.. te vaak heb ik gemerkt dat ze de kennis niet op orde hadden, of zelfs kompleet misten, maar de school had geen andere kracht.. en als Leerling wordt je daar dan de Dupe van, en DAT is nou net wat het onderwijs tegen elke prijs moet zien te voorkomen..
- serum
Zelfreflectie is overgewaardeerd.
Als je hier nou mee was gestart, dan had dat je negatieve filtertje al wat meer verklaard;
Als je hier nou mee was gestart, dan had dat je negatieve filtertje al wat meer verklaard;
Dergelijke sterke vooroordelen zijn zo'n begrenzing voor jezelf. Lijkt mij dat die halsstarrigheid je geregeld in de weg zit. Stap er overheen, je laat je hier echt van je allerslechtste kant zien en het resultaat is dat je iemand die iets wil leren wegjaagt.Arie Kabaalstra schreef: 21 apr 2024 12:34 En.. eerlijk is eerlijk.. ik heb geen heel hoge pet op van leraren.. te vaak heb ik gemerkt dat ze de kennis niet op orde hadden, of zelfs kompleet misten, maar de school had geen andere kracht.. en als Leerling wordt je daar dan de Dupe van, en DAT is nou net wat het onderwijs tegen elke prijs moet zien te voorkomen..
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Vooral de opmerking: "Leren is leuk, anders was ik wel dom gebleven", is bijzonder leuk. Wie bepaalt dan of je wel of niet dom bent? De slager die zijn eigen vlees keurt?
En dan gelijk weer zo’n nietszeggend ChatGPT verhaal erachteraan, ik zou lekker mijn “vergissing” inzien, zo heet het topic ook tenslotte, en weer lekker doorgaan met de orde van de dag.
En dan gelijk weer zo’n nietszeggend ChatGPT verhaal erachteraan, ik zou lekker mijn “vergissing” inzien, zo heet het topic ook tenslotte, en weer lekker doorgaan met de orde van de dag.
Laatst gewijzigd door andrefc101 op 21 apr 2024 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.