LitexCNC: gezamenlijk inkoop (LED-kaart + HUB75HAT) - gearriveerd

LinuxCNC kan hier besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
pep

Re: LitexCNC: gezamenlijk inkoop (LED-kaart + HUB75HAT) - bestellen voor 20 november

Bericht door pep »

ja, ik ook graag! Gaat vroeg of laat van pas komen.

Zag dat de rpi5 slecht leverbaar is. Zou een RPI4 voldoende zijn? Die zijn in de black friday bij kiwi...
pep

Re: LitexCNC: gezamenlijk inkoop (LED-kaart + HUB75HAT) - bestellen voor 20 november

Bericht door pep »

Tolp2 schreef: 19 nov 2023 21:11 De eerste documentatie van de HUB75HAT staat online:
https://litexcnc-hub75hat.readthedocs.i ... index.html#
Ziet er heel overzichtelijk uit, maar wat veel werk zit er in, petje af. Het begint op het niveau van een goed kookboek te komen. Koken kan ik ook niet, maar het recept volgen en de pan vullen lukt wel.
Tolp2
Donateur
Contacteer:

Bericht door Tolp2 »

De kaarten gaan naar de volgende users (op volgorde van aanmelding):
  • bam
  • pep
  • benkr
Ik kan er ook 5 extra bijbestellen, de kosten bedragen dan 1 Eur per print, dan kan ik meer mensen blij maken denk ik.
bam schreef: 21 nov 2023 10:03 Zou 5 assig ook mogelijk zijn?
Dat behoort ook tot de mogelijkheden. Dan zou je nog een as moeten configureren op één van de andere twee IO poorten.
pep schreef: 21 nov 2023 22:52 ja, ik ook graag! Gaat vroeg of laat van pas komen.

Zag dat de rpi5 slecht leverbaar is. Zou een RPI4 voldoende zijn? Die zijn in de black friday bij kiwi...
Een RPi4 is ruim voldoende, daar draai ik ook op. Neem er in dat geval eentje met 4 Gb geheugen.
Assumptions are the mother of all $%^& ups.
Twee keer meten is zeker weten, als je weet wat je meet...
André-R
Donateur

Bericht door André-R »

Tolp2 schreef: 21 nov 2023 23:47 De kaarten gaan naar de volgende users (op volgorde van aanmelding):
  • bam
  • pep
  • benkr
Ik kan er ook 5 extra bijbestellen, de kosten bedragen dan 1 Eur per print, dan kan ik meer mensen blij maken denk ik.
bam schreef: 21 nov 2023 10:03 Zou 5 assig ook mogelijk zijn?
Dat behoort ook tot de mogelijkheden. Dan zou je nog een as moeten configureren op één van de andere twee IO poorten.
pep schreef: 21 nov 2023 22:52 ja, ik ook graag! Gaat vroeg of laat van pas komen.

Een RPi4 is ruim voldoende, daar draai ik ook op. Neem er in dat geval eentje met 4 Gb geheugen.
Wanneer je extra kaarten bij besteld,houd ik me aanbevolen..
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
Tolp2
Donateur
Contacteer:

Bericht door Tolp2 »

Nog een paar laatste foutjes uit de encoder prototype gehaald:
  • De twee serial headers moeten natuurlijk gespiegeld zijn;
  • Duidelijke tekst erbij dat alleen 5V encoders worden ondersteund;
  • Gebruiksaanwijzing (op achterzijde) voor instellingen van de HUB75HAT opgenomen.
Afbeelding

Ik heb ook de gebruiksaanwijzing toegevoegd aan de BOB4AXIS. Deze BOB heeft eigen pull-up (HOME) / pull-down (ALARM) ingebouwd. Op de HUB75HAT moet in dat geval de jumper voor pull-up en pull-down worden verwijderd. De eigen pull-ups zijn namelijk niet sterk genoeg om die van de HAT te overbruggen en dat zou anders tot zwevende signalen leiden.

Nu ga ik niks meer aanpassen, maar eerst bestellen!
Tolp2
Donateur
Contacteer:

Bericht door Tolp2 »

Update - AliExpress
Alle onderdelen zijn in beweging en onderweg naar Nederland. De volgende update zal ik geven wanneer ze in Nederland bij de douane zijn.

Update - JLCPCB
De boards zijn zojuist in productie gegaan.

Met dank aan Black Friday hebik het aantal boards voor BOB4AXIS en BOB4ENCODER kunnen ophogen to 10 stuks, dus er zijn nog 4 stuks beschikbaar (Andre-R: je staat nu ook op de lijst).

Ik zal de onderdelen voor de twee BOBs ook bestellen bij Ali en even polsen wie hier in meegaat. Scheelt in ieder geval verzendkosten.
André-R
Donateur

Re: LitexCNC: gezamenlijk inkoop (LED-kaart + HUB75HAT) - besteld / in productie

Bericht door André-R »

ziet er goed uit. Alvast dank voor alle inspanning ..top !
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
MeMoRy

Bericht door MeMoRy »

Tolp2 schreef: 21 nov 2023 23:47 Een RPi4 is ruim voldoende, daar draai ik ook op. Neem er in dat geval eentje met 4 Gb geheugen.
Dit vind ik wat verwarrend. Je schrijft dat een rpi4 ruim voldoende is, maar daarna zeg je wel dat 4GB ram nodig is.

Ik was van plan een rpi3b te gaan gebruiken, maar die heeft maar 1GB. Is dat dan een probleem?

(En ik hou me ook aanbevolen voor evt extra prints)
Tolp2
Donateur
Contacteer:

Re: LitexCNC: gezamenlijk inkoop (LED-kaart + HUB75HAT) - besteld / in productie

Bericht door Tolp2 »

MeMoRy schreef: 22 nov 2023 19:10 Dit vind ik wat verwarrend. Je schrijft dat een rpi4 ruim voldoende is, maar daarna zeg je wel dat 4GB ram nodig is.

Ik was van plan een rpi3b te gaan gebruiken, maar die heeft maar 1GB. Is dat dan een probleem?

(En ik hou me ook aanbevolen voor evt extra prints)
Je staat genoteerd voor een extra setje!

Het wordt op het forum van linuxcnc aanbevolen om RPi4 te gebruiken. Het minimale geheugen wat nodig is, is 512 Mb, dus in principe is de 1 Gb voldoende op de Rpi3. Ik heb ook even op de fora gezocht en er zijn mensen dien inderdaad de Pi3 gebruiken in combinatie met SPI communicatie met een MESA-kaart.
benkr
Donateur

Bericht door benkr »

Peter, ik wil je uitnodigen om op de komende CNCzone Brabantdag op een zaterdag in februari jouw mooie systeem te komen toelichten en demonstreren. Als je interesse hebt geef dan aan in het Brabant topic wanneer je kan.
Tolp2
Donateur
Contacteer:

Bericht door Tolp2 »

Oproep BOB4AXIS en BOB4ENCODER

De volgende gebruikers hebben zich opgegeven voor de extra breakout-boards:
  • bam (1 stuk)
  • pep (2 stuks, gelijk aan de hoeveelheid HUB75HAT?)
  • benkr (2 stuks, gelijk aan de hoeveelheid HUB75HAT?)
  • tolp2 (2 stuks)
  • Andre-R (2 stuks, gelijk aan de hoeveelheid HUB75HAT?)
  • MeMoRy (1 stuk)
Hiermee zijn de in totaal 10 beschikbare boards vergeven!

Ik heb deze ochtend de onderdelen bij elkaar gezocht die nodig zijn om de boards te bestukken. Inclusief verzendkosten komt dit neer op €110,-- voor de 20 boards samen (10 axis + 10 encoder). Als we dit door 10 delen, dan zou uiteindelijk de totale kosten voor één set break-out boards op 11 Euro uitkomen. Je krijgt hiervoor:
  • Alle onderdelen voor de BOB4AXIS
  • Alle onderdelen voor de BOB4ENCODER, met uitzondering van de connector voor seriële aansluiting (die wordt meegeleverd met de seriële kaart)
  • 2 ribbon-cables om de BOBs aan te sluiten op de
Graag hoor ik van jullie of de aantallen die ik hierboven hebt neergezet kloppen en of jullie mee willen doen met het inkopen van de onderdelen voor de boards.
bam

Bericht door bam »

Akkoord 👍 Wederom dank voor dit project en de heldere communicatie!
pep

Bericht door pep »

Helemaal top, en ja, graag ook de onderdelen gezamenlijk inkopen. Dat scheelt zoveel uitzoeken. Ga alvast een RPI4 bestellen
benkr
Donateur

Bericht door benkr »

Top Peter, ik doe ook mee natuurlijk.
Wat mij betreft hoef je de spulletjes niet te verzenden, ik krijg ze wel van je op de Brabantdag in februari.
Plaats reactie