Zoals jullie al hebben kunnen lezen in een eerder draadje heb ik de Bridgeport Interact 1 MK2 van Motormuis overgenomen.
Na het nodige geregel is het uiteindelijk gelukt om hem hier te krijgen afgelopen vrijdag, dankzij een bedrijf in de buurt die voor een vlaai wel met de heftruck langs wilde komen.
Vorige week woensdag nog bij motormuis langs geweest om de machine op een betere pellet te zetten en de motor voor de Z as te verwijderen zodat hij door net onder de garage deur zou passen.
Nu hij eindelijk staat dan toch maar een draadje maken voor de nodige updates en uiteraard vragen wanneer deze naar voren komen.
Natuurlijk kan een foto van de machine hoe hij nu staat niet missen:

Momenteel ben ik druk bezig met de hele machine een keer grondig schoonmaken, op de foto is het niet te zien maar er zit het nodige stof, vet en andere rotzooi op dus wel zo prettig om hem even helemaal net en schoon te maken voor de volgende stappen gezet worden.
Ik heb al het plexiglas er ook afgehaald om hier de krassen uit te gaan polijsten.
Zodra de machine gepoetst is kan het demonteren beginnen om ruimte te gaan maken voor de nieuwe motoren en besturing etc.
Nu moet ik zeggen dat ik nog niet besloten heb wat ik wil gaan gebruiken.
Ik heb een prijs opgevraagd voor leadshine 1000w ethercat servo's + drivers en incombinatie met een mach4 licensie, pc met juiste hardware en rtx64 licensie kom ik uit op een prijs van ongeveer €3800,-
Een andere goedkopere optie zou zijn om te gaan voor 1000w servo's+drive van stepperonline (de T6 serie) en een edingcnc 760. wat beduidend goedkoper zou zijn.
Nu ben ik toch wel benieuwd naar jullie mening hierover. Het ethercat systeem spreekt me erg aan qua technology maar of het de prijs waard is. Het is toch snel een €1000+ duurder