Dat heet politiek geloof ik. Vervolgens een paar grote lobby partijen die de boel commercieel leuk manipuleren.
sommige vallen door de mand....google astongate
En wij techneuten blijkbaar toch net niet gehaaid genoeg zijn om het over te nemen.
Moderator: Moderators
Zeker in nederland, leuk voor bedrijven die overdag stroom nodig hebben maar partikulieren hebben dan weer thuisaccus nodig om quite te spelen, zeker als de stroomterug levering niet meer vergoed wordt want energiebedrijven zitten niet op die pieken te wachten (zeggen ze zelf). Dan zijn er nog van die slimmerds die zeggen dat je een EV ook als thuisaccu kunt gebruiken, en dan vraag ik me af of die mensen wel buitenhuis werken?Swake schreef: 22 dec 2020 12:30 Nog wat totaal off-topic bijvoegen:
ivm Zonnepanelen. Dat is toch ook niet zo mooi groen als wordt voorgesteld. Uiteraard is het veel minder erg dan bijna al de rest maar goed is het ook niet gezien de grondstoffen, het fabricage procedé en de moeilijkheden bij recyclage. Die PV's spelen ook maar voor een percentje of zo mee in het totaal energieverbruik dat wij mensen hebben. 100x meer PV neerleggen dan wat er nu al bestaat zie ik praktisch niet haalbaar met de huidige stand van de technologie. Alleen het fenomeen van "in de winter is er niet voldoende zon" gooit al veel roet in het eten. Dit is dus niet DE oplossing. Je hoort me niet zeggen dat PV niet in de goede richting gaat, huidig is het echter maar een zeer klein deel van de oplossing dat de mensheid moet vinden.
Ja omdat de energieleveranciers er helemaal niet op staan te wachten en zelfs verleden jaar grote nieuwe PV aanbieders hebben afgewezen.serum schreef: 22 dec 2020 16:05 Kjelt, je stapt voor de kracht van het argument over het salderen heen waar ik nu al dankbaar een jaar of 7 gebruik van maak? (en wat ook in afbouwende vorm tot 2031 zal doorgaan). Als jij het niet verbruikt wil het niet zeggen dat je hele straat het niet verbruikt. Dat is oa het bestaansrecht voor salderen.
Waar houdt het op? Waar begint het bedoel je! Wanneer gaan we nu eens zelf onze broek ophouden? En dat gaat prima met pv en een bescheiden accupakket. In de winter heb je dan gewoon een blok hout nodig om de hut warm te houden.
Enig idee hoeveel energie er verbruikt werd om die broek tot rond onze kont te krijgen?
Inderdaad, zaagsel zo uit de fabriek is doorgaans te droog.Sommige doen er zelfs water bij
Inderdaad, ze slijten en rammelen waar je bijstaat.Daarnaast schijnt zo'n "goedkope" Chinees de wielen en rollen om vrij korte periode te vervangen.